Slik hentet Meglerhuset Nylander bransjens gjeveste pris hjem til Trondheim

Hva skal til for å skille seg ut i et tøft boligmarked? For Meglerhuset Nylander er kompetanse, sterk tilknytning til det trønderske markedet og avsløringen av en godt skjult hemmelighet nøkkelen til suksess. En oppskrift som gjorde at selskapet ble vinner av bransjens gjeveste utmerkelse – Gullmegleren.

Annonsørinnhold produsert av Adresseavisen Brand Studio

Alle elsker hemmeligheter – og i alle fall om man kan ta del i den selv. Slik startet tanken bak boligprosjektet «Hemmeligheten» ved Lerkendal, da ideen ble født for litt over et år siden. Spol ett år fram i tid, og over sytti prosent av leilighetene er solgt og første spadetak unnagjort.

- I en periode hvor nybyggmarkedet i Trondheim var preget av mye utbud, hadde vi lyst til å tenke litt ut av boksen da vi skulle lansere dette prosjektet, forteller Mari Østgaard Buaas, prosjektmegler i Meglerhuset Nylander i Trondheim.

Mari Østgaard Buaas, prosjektmegler i Meglerhuset Nylander i Trondheim. Foto: Helene Mariussen

Med mange års erfaring i det trønderske boligmarkedet, visste Nylander mye om hva som skulle til for å vekke oppmerksomheten til kjøpere. Selv om prosjektet hadde flere gode salgspoenger i seg selv, utfordret de markedet med utradisjonell og engasjerende markedsføring.

- Nøkkelen til suksessen er et godt samarbeid. Sammen med utbygger WG og HK reklamebyrå klekket vi ut konseptet rundt «Hemmeligheten». Et boligprosjekt med unike fordeler på et sted som best kunne forklares som Trondheims skjulte perle, sier Buaas.

Pirret nysgjerrigheten

Gjennom framstøt i ulike kanaler fikk trønderske kunder en rekke hint om hva denne «Hemmeligheten» skulle bli. Det som startet med mystiske budskap om noe som ble beskrevet som en skjult skatt, ble etter hvert et puslespill som forbrukeren selv kunne sette sammen til en helhet. Dette pirret nysgjerrigheten til trønderne.

Slik annonserte Meglerhuset Nylander for "Hemmeligheten" i starten. Foto: Nylander

- Salget har gått over all forventning. På salgsstart solgte vi 24 leiligheter og kunne starte byggingen av prosjektet. De fleste ble nok først tiltrukket av at de ville vite hva hemmeligheten var, men vi kan ikke selge et luftslott. Bak den hemmelige fasaden hadde vi et veldig godt og unikt prosjekt, og det er jo det som virkelig selger, sier Østgaard Buaas.

Her kan du lese mer om prosjektet "Hemmeligheten".

Også utbyggeren i prosjektet er svært fornøyd med markedsføringsjobben rundt «Hemmeligheten».

- Vi er veldig fornøyd med Nylander og hvordan de har jobbet med «Hemmeligheten». Sammen med de og HK reklamebyrå har vi spilt på hver våre sterke sider, og vi mener at vi leverer et veldig godt produkt til sluttbrukeren. Det hadde vi ikke fått til uten et så godt team, forteller eiendomsutvikler Wenche Jakobsen i WG Utbygging.

Slik blir prosjektet "Hemmeligheten" når det står klart til neste år. 38 leiligheter med unike fordeler. Foto: Nylander

Kåret til landets beste markedsføring av bolig

Gjennomføringen av «Hemmeligheten» gikk ikke upåaktet hen. I slutten av mai stakk Meglerhuset Nylander av med prisen Gullmegleren, i kategorien for beste markedsføring av bolig. Dette er bransjens gjeveste utmerkelse av sitt slag gjennom Norges Eiendomsmeglerforbund (NEF), og andre gangen at prisen går til Nylander i Trondheim.

Meglerhuset Nylander i Trondheim stakk av meg prisen Gullmegleren 2016 for beste markedsføring. De er trolig det eneste meglerhuset i Trøndelag til å vinne prisen.

I juryens begrunnelse ble det lagt vekt på at Nylander vant fordi de hadde et utfordrende utgangspunkt med en relativt ukjent beliggenhet av prosjektet.

- Dette prosjektet fikk en markedsføringskampanje som pirret nysgjerrigheten til potensielle kjøpere. En sterk idé, gjennomarbeidet og gjenkjennelig markedsføring tatt ut i imponerende omfang, forsterket effekten og oppmerksomheten mot målgruppen, sa juryen om «Hemmeligheten».

Hva er årsaken til at Meglerhuset Nylander i Trondheim klarer å hamle opp med de store meglerhusene nasjonalt? Et overordnet fokus på å skape verdi for kunden, ifølge Erlenn Stavnås Ingebrigtsen, markedssjef og eiendomsmegler i Meglerhuset Nylander.

- Vi tenker hele tiden på løsninger som er optimale for kunden, og har liten egenprofilering. For oss er det viktig å tørre å gå utenfor boksen når det trengs, men likevel forstå at det er effekten som er viktigst. Vi bruker ikke unødvendige midler på markedsføring som ikke fungerer, sier Stavnås Ingebrigtsen.

Eldst og mest moderne

Meglerhuset Nylander er Trondheims desidert eldste meglerhus, og åpnet sitt første kontor i 1936. I dag er de 40 ansatte fordelt på fire avdelinger i Trondheimsområdet. Eldst i klassen betyr slett ikke at man er senest ute når det kommer til ny teknologi.

Per Ø. Nylander Adm. direktør og Eiendomsmegler MNEF. Foto: Nylander

- Vi er opptatt av effekten og hvordan utnytte den nye teknologien fortløpende. Vi har vært i førersetet lenge, og vi var det første meglerhuset i Norden som tok i bruk internett til markedsføring av bolig i 1995, sier Stavnås Ingebrigtsen.

Visjonen til Meglerhuset Nylandet fra 1936 står fortsatt sterkt. Selv om mye er har endret seg på 80 år, er målet fortsatt det samme:

- Alle meglerfirmaer har de samme hjelpemidlene tilgjengelig, det er hvordan man bruker disse og kompetansen i bunnen som utgjør forskjellen. Vi skal fortsette å gjøre det vi har gjort siden Nylander-familien startet opp sitt første kontor i Trondheim, en visjon som har fulgt oss hele veien – vi skal finne folk et bedre sted å bo, sier Stavnås Ingebrigtsen.