Slik sparer Øyvind og bedriften penger

Øyvind Blomstereng i Bravo Profil vil betale minst mulig gebyrer og ha best mulig betingelser. Derfor velger han BN Bank både privat og for bedriften.

Annonsørinnhold produsert av Adresseavisen Brand Studio

- Mange bekker små blir til en stor å. Sånn er det med gebyrer også, sier 53-åringen, som eier og driver bedriften Bravo Profil i Trondheim, som åpnet dørene i vinter.Blomstereng er kostnadsbevisst og har valgt BN Bank som bankforbindelse, både privat og for bedriften. Nettbanken tar minimalt med gebyrer målt mot de fleste konkurrentene.- Du skal ha banken i mange år, kanskje resten av livet. Da sier det seg selv at selv små gebyrer etter hvert blir store summer, sier Blomstereng.

Lever av hobbyen

Blomsterengs sølvfargede Audi skyter fart som et prosjektil bortover veien ved Trondheimsfjorden. Vi er på vei opp til Elsterparken i Trondheim, som for noen timer er dagens arbeidsplass. I dag skal det tas bilder til utsmykking.

- Det er herlig! Jeg kan rendyrke hobbyen og faktisk leve av den!Bravo Profil har spesialisert seg på utsmykking og profilering av andre bedrifter.

Fotografering av nordlys har satt Blomstereng på kartet som fotograf.

Fleksibilitet

Det er nesten ti år siden Blomstereng tok opp kameraet første gang. Siden har det gått fra å være en hobby, til å sette ham på kartet som fotograf. Han har stilt ut bilder, og hatt visninger i media både nasjonalt og internasjonalt. Han har rundt 20-års fartstid innen profilering, og import, før han nå ble sin egen sjef.

Alt av bilder som brukes til utsmykking hos kunder tas av Øyvind Blomstereng selv og utsikten fra Elsterparken er et yndet motiv.

Foreløpig har bedriften kun èn ansatt, alt som skal gjøres må han gjøre selv. Fleksibilitet og enkelhet står derfor sentralt, også når det gjelder bank.

Mer enn gode renter

Etter dårlige erfaringer som privatkunde i andre banker, ble han på 90-tallet anbefalt BN Bank. Siden har han vært kunde. Den gangen handlet det om å få best rente. I dag handler det om mer. - Det overrasker meg hvor lav bevissthet det er omkring bank, både i privat- og bedriftssammenheng. Renter er én ting, men så er det gebyrer og alt det andre som kommer i tillegg, sier Blomstereng.I tillegg til private kontoer har han også gebyrfri driftskonto med bankkort og skattetrekkskonto i BN Bank. Noe av det som veide tyngst ved valg av bank for bedriften, er de gode erfaringene han har gjort seg som privatkunde.- I min bransje er det viktig å bygge gode relasjoner. Det handler om troverdighet. Her opplever jeg at bedriften matcher med BN Bank. Banken er ekte og jordnær. Det er forutsigbart å være kunde her. Jeg er der det lønner seg å være i det lange løp, avslutter Blomstereng.

Vil du vite mer om hva BN Bank kan gjøre for deg? Les mer på bnbank.no.

Fakta om BN Bank

  • Gebyrfrie produkter og løsninger for små bedrifter og privatkunder

  • Svært konkurransedyktige vilkår på innskudd og utlån

  • Mål om å gjøre banktjenester for bedrifter enda enklere

  • Fikk Forbrukerrosen fra Forbrukerrådet i 2015 for å ha satt fart på konkurransen i bankmarkedet

  • Nettbasert bank med hovedkontor i Trondheim. Eid av SpareBank1-banker