Et trøndersk interiøreventyr

Det startet med at ekteparet Eli og Jens Hoff solgte ting fra ei hylle i klesbutikken Neste Stopp i Trondheim i 1973. 43 år senere er Kremmerhuset en nasjonal interiørkjede med 550 ansatte i 68 butikker fra Alta i nord til Kristiansand i sør. Hovedkontor og lager ligger fortsatt i Trondheim. Hovedkontoret holder til i en historisk brygge i Sandgata.

Spiren til Kremmerhuset startet som en hylle i klesbutikken Neste stopp i Trondheim. Gründerparet Eli (foran) og Jens Hoff flettet inn sine egne, ubrukte bryllupsgaver med ting i kurv og emalje, og kundene likte det de så. I 1979 åpnet det første Kremmerhuset i Sommerveita i Trondheim. Siden den gang har varene endret seg mye, men den første butikken ligger fortsatt i idylliske Sommerveita. Foto: Arkiv: Kremmerehuset
Annonsørinnhold produsert av Adresseavisen Brand Studio

- Vi vokser, og vi har planer om ytterligere vekst, ikke minst digitalt, bekrefter Marte Tørstad, innkjøps- og markedssjef i Kremmerhuset.

I oktober venter en ny Asia-reise for Marte Tørstad, innkjøps- og markedssjef i Kremmerhuset (til høyre), der hun og kollegene skal finne varer til sine butikker i 2017. Foto: Kremmerhuset

Hun står på farten til en lang reise i Asia, der hun og innkjøperne skal besøke messer og produsenter. 95% av Kremmerhusets varer er direkte importert fra Asia, hovedsakelig fra India og Kina. Mange av disse har en historie, og er unike og håndlagde.  Akkurat nå jobber innkjøpsteamet med høsten og jula 2017. Innkjøperne holder seg oppdaterte på interiørtrender både i Norge og i utlandet, og drar i forkant av hver sesong på inspirasjonsturer.

Butikkene får inn nyheter hver uke hele året. Folk ønsker hele tiden noe nytt, og mye av fokuset vårt er å gi inspirasjon og glede. Vi ønsker å gi alle muligheten til å skape et spennende hjem for en rimelig penge, forklarer Marte Tørstad.

I tillegg til de fysiske butikkene, bruker Kremmerhuset nå store ressurser på nettbutikken.  Siden lanseringen for fire år siden, er nettbutikken allerede blitt en av de største i Kremmerhuset.

Nettbutikken blir størst

- Nettbutikken kommer til å bli den største butikken vår, men den skal samtidig henge naturlig sammen med de fysiske butikkene. En del av våre kunder bruker nettbutikken for å hente informasjon om varer og trender. For oss er det viktig at alle ansatte skjønner sammenhengen mellom det digitale og det fysiske, forklarer Linda Skaret, markedskoordinator for Kremmerhuset.

Kremmerhuset-butikken her i Sommerveita, er selve starten på det som er blitt en nasjonal interiør-suksess. Her er sosiale medier-ansvarlig Julie Rønning-Arstad og og markedskoordinator Linda Skaret (t.h.) i døra til den legendariske butikken. Foto: Adresseavisen Brand Studio

Gjør som 133 000 andre: Følg Kremmerhuset på Instagram

Satsingen på det digitale preger rekrutteringen av nye medarbeidere. Nå skal Kremmerhuset hente inn en markedskoordinator i vikarstilling, en innkjøper og en digital markedsføringsfører.

Lyst å jobbe for Kremmerhuset? Sjekk de spennende stillingene (Obs! Fristen for disse stilingene er gått ut!. red.anm.):

Innkjøper

Markedskoordinator

Digital markedsfører

Sistnevnte får et stort ansvar for jobbing med nettbutikken, sosiale medier, innhold om Kremmerhuset og ikke minst kundeklubben, som etter bare noen måneders drift har over 60 000 medlemmer.

Sjekk ut Kremmerhuset på Facebook

Innkjøperne i Kremmerhuset holder seg oppdaterte på interiørtrender både i Norge og i utlandet, og drar i forkant av hver sesong på inspirasjonsturer. Her er sosiale medier-ansvarlig Julie Rønning-Arstad og og markedskoordinator Linda Skaret (t.h.) inne i butikken i Sommerveita i Trondheim. Foto: Adresseavisen Brand Studio

- Tilknytningen til Trondheim er sterk, og den er vi stolte av, sier Linda og Marte. Samtidig har Kremmerhuset butikker over hele landet, og det er viktig at det jobbes slik at alle har kjennskap til historien og fremtidsplanene. Helt siden oppstarten har man hatt fokus på forsiktig og organisk vekst, med eiere og ledelse som vektlegger sentrale verdier.

Den lille sorte

- Verdiene redelig, lønnsom og morsom er det vi lever etter og jobber for. Rekkefølgen er ikke tilfeldig. Dette er tydelig formulert i Kremmerhusets lille sorte bok. Alle medarbeidere forventes å sette seg inn i, og leve etter, disse sentrale verdiene. Vi jobber nå med strategien for de neste årene, og vi har klare mål om å vokse videre uten å gå på akkord med våre verdier, forklarer Marte Tørstad.

Verdiene redelig, lønnsom og morsom er det Kremmerhuset lever etter. Rekkefølgen er ikke tilfeldig. Dette er tydelig formulert i Kremmerhusets lille sorte bok. Foto: Adresseavisen Brand Studio