- Vi vokser, og vi har planer om ytterligere vekst, ikke minst digitalt, bekrefter Marte Tørstad, innkjøps- og markedssjef i Kremmerhuset.
Hun står på farten til en lang reise i Asia, der hun og innkjøperne skal besøke messer og produsenter. 95% av Kremmerhusets varer er direkte importert fra Asia, hovedsakelig fra India og Kina. Mange av disse har en historie, og er unike og håndlagde. Akkurat nå jobber innkjøpsteamet med høsten og jula 2017. Innkjøperne holder seg oppdaterte på interiørtrender både i Norge og i utlandet, og drar i forkant av hver sesong på inspirasjonsturer.
Butikkene får inn nyheter hver uke hele året. Folk ønsker hele tiden noe nytt, og mye av fokuset vårt er å gi inspirasjon og glede. Vi ønsker å gi alle muligheten til å skape et spennende hjem for en rimelig penge, forklarer Marte Tørstad.
I tillegg til de fysiske butikkene, bruker Kremmerhuset nå store ressurser på nettbutikken. Siden lanseringen for fire år siden, er nettbutikken allerede blitt en av de største i Kremmerhuset.
Nettbutikken blir størst
- Nettbutikken kommer til å bli den største butikken vår, men den skal samtidig henge naturlig sammen med de fysiske butikkene. En del av våre kunder bruker nettbutikken for å hente informasjon om varer og trender. For oss er det viktig at alle ansatte skjønner sammenhengen mellom det digitale og det fysiske, forklarer Linda Skaret, markedskoordinator for Kremmerhuset.
Gjør som 133 000 andre: Følg Kremmerhuset på Instagram
Satsingen på det digitale preger rekrutteringen av nye medarbeidere. Nå skal Kremmerhuset hente inn en markedskoordinator i vikarstilling, en innkjøper og en digital markedsføringsfører.
Lyst å jobbe for Kremmerhuset? Sjekk de spennende stillingene (Obs! Fristen for disse stilingene er gått ut!. red.anm.):
Sistnevnte får et stort ansvar for jobbing med nettbutikken, sosiale medier, innhold om Kremmerhuset og ikke minst kundeklubben, som etter bare noen måneders drift har over 60 000 medlemmer.
Sjekk ut Kremmerhuset på Facebook
- Tilknytningen til Trondheim er sterk, og den er vi stolte av, sier Linda og Marte. Samtidig har Kremmerhuset butikker over hele landet, og det er viktig at det jobbes slik at alle har kjennskap til historien og fremtidsplanene. Helt siden oppstarten har man hatt fokus på forsiktig og organisk vekst, med eiere og ledelse som vektlegger sentrale verdier.
Den lille sorte
- Verdiene redelig, lønnsom og morsom er det vi lever etter og jobber for. Rekkefølgen er ikke tilfeldig. Dette er tydelig formulert i Kremmerhusets lille sorte bok. Alle medarbeidere forventes å sette seg inn i, og leve etter, disse sentrale verdiene. Vi jobber nå med strategien for de neste årene, og vi har klare mål om å vokse videre uten å gå på akkord med våre verdier, forklarer Marte Tørstad.