Vil du være med å bygge Helse-Norge med IT?

Vi skal alle bli gamle en dag. Da er det godt å vite at Ateas velferdsteknologi vil gi de vi er glade i en trygg, verdig og omsorgsfull alderdom.

Annonsørinnhold produsert av Adresseavisen Brand Studio

Når alle ting går som det skal i et maskineri, fungerer alle vitale deler optimalt. På samme måte er det med Ateas rolle i norsk helsevesen i dag. De leverer infrastrukturen og de riktige hjelpemidlene som sikrer at de som gjør den viktigste jobben - får rom til å gjøre den på best mulig måte.

- Det er tydelig at eldrebølgen setter store krav til helse-Norge. For å takle utfordringene i årene som kommer må teknologi og velferd veves tett sammen. Velferdsteknologi skal gjøre hverdagen enklere for både pasienter, pårørende og helsepersonell. Mange kommuner over hele landet har eller er i ferd med å innføre slik teknologi. Atea hjelper kommunene med å sy sammen teknologi og velferd i robuste, fleksible og framtidsrettede løsninger som øker sikkerheten rundt de som trenger det, forteller salgssjef i Atea region nord, Terje Prestmo.

Salgssjef i Atea region nord, Terje Prestmo, og markedssjef Rita Bergesen søker en ny rådgiver innen velferdsteknologi.

Skaper trygghet

I dag har Atea leveranseavtale med en rekke kommuner i hele Norge.  Noe av det viktigste for Atea er å levere teknologi som er i tråd med helsedirektoratets anbefalinger og som vil gi:

  • økt livskvalitet, verdighet og mestring for brukeren

  • økt trygghet for pårørende

  • økt kapasitet og effektivitet for helsepersonell

- Vi skal gjøre det mulig for både unge og eldre med fysiske eller psykiske utfordringer å bo lengre hjemme og mestre hverdagen sin. Vårt mål er å skape de teknologiske rammene som kan gjøre dette mulig i din kommune, forteller markedssjef i Atea region nord, Rita Bergesen.

Leter etter ny medarbeider

Nå leter Atea Region nord etter en ny medarbeider med arbeidsplass ved regionskontoret i Trondheim. Som rådgiver innen velferdsteknologi blir du med på å bygge Helse-Norge med IT. Din viktigste oppgave blir å avdekke behov og foreslå individuelle tilpassede løsninger. Har du et ønske om å gi eldre og pleietrengende en verdig tilværelse, være del av et givende jobbmiljø og få muligheten til å påvirke framtidens helsevesen? Da kan dette være stillingen for deg.

Atea søker deg som brenner for å finne de riktige løsningene, og er god på kartlegging og rådgiving.

- Vi ser etter noen som brenner for å finne løsninger som er både sikker, riktig og best for pasienten. Du skal avdekke kommunens behov, være en rådgiver som skal kartlegge, tilrettelegge og tilpasse slik at vi oppnår de beste løsningene for alle parter. Mye kan læres, men ønsket om å faktisk gjøre en forskjell er det som står sterkest når vi nå leter etter nye medarbeidere, forteller Bergesen.

Er dette deg? Les mer om stillingen her!

Teknologi + velferd=sant

Atea region nord, med hovedkontor i Trondheim, ble grunnlagt i 1987. Med Ateas plattform for velferdsteknologi sikrer man løsninger på tvers av ulike tjenester og systemer. Dette gir en felles administrasjon som sikrer utvikling framover. De er en helhetlig leverandør innen velferdsteknologi til et marked som er avhengig av utvikling for å kunne vokse i takt med samfunnets utfordringer. For kommunen skal Atea være systemintegratorenen rådgiver: Tenke sikkerhet, helhet, være i front og sette løsninger i system.

Marthe Dyrud, ansvarlig for velferdsteknologi i Atea.

- For å takle utfordringene i årene som kommer må teknologi og velferd veves tettere sammen. Med den riktige teknologien, som i tillegg er individuelt tilpasset, kan vi gjøre hverdagen til mange både unge og eldre lettere. Det er kanskje vår viktigste rolle, å tilrettelegge for å kunne ta vare på mennesker, forteller Marthe Dyrud, ansvarlig for velferdsteknologi i Atea.

Hun er opptatt av at teknologien ikke skal erstatte de «varme hendene» i helsesektoren.

- Det handler om at de varme hendene kan benyttes på best mulig måte slik at også helsepersonell for en bedre hverdag. Vi ser at teknologien kan spille på lag med mennesker på en måte som gjør alt enklere og bedre, avhengig av hvilke utfordringer man måtte ha. Det å være med på å løfte mulighetene i norsk helsevesen - og gi hver pasient en lettere og bedre hverdag basert på sine behov – gjør oss ydmyke og stolte over den viktige jobben våre medarbeidere gjør, sier Dyrud.