Facebook-sjefen og Treningsfrue kommer, kommer du?

Bli med på årets markedsføringshappening! Trondheim Markedsforening (TMF) presenterer et fullspekket program med noen av Norges aller fremste foredragsholdere til Markedskonferansen 2017, som går av stabelen 2.mars.

Markedskonferansen 2017 er rett om hjørnet. Her er et bilde fra fjorårets konferanse, med Trigger-gründer Preben Carlsen. Foto: TMF
Annonsørinnhold produsert av Adresseavisen Brand Studio

Foruten en rekke spennende foredragsholdere hele dagen, så vil den tradisjonelle og alltid like spennende kåringen av Årets markedsfører 2016, gå av stabelen midt på dagen. Og puss skoene, for på kvelden blir afterparty i skybaren på Hotel Clarion & Congress på Brattøra!

Program for dagen finner du her

Og billetter finner du her!

Det er intet mindre enn toppfolk fra Facebook, Google, Carat og Forbrukerrådet som kommer til Trondheim 2.mars, samt en av stjernene innen blogging i Norge:

Lise Tangen Hansen, Carat

Lise Tangen Hansen, Carat Norge

Lise Tangen Hansen har i hele sin karriere jobbet med markeds- og forbrukerinnsikt, og har alltid pulsen på drivkreftene i markedet. Hun er tydelig i sin tale i sine foredrag, og vil garantert komme med implikasjoner for din bransje. I dag jobber hun som Business Director Market Insight & ROMI i Carat og har det overordnede ansvaret for de samme fagområdene i konsernet Dentsu Aegis Network. Lise har lang erfaring innen forbrukerinnsikt og effektdokumentasjon. Før hun startet i Dentsu jobbet hun mange år som konsulent for et analysebyrå og deretter som analysesjef i Ringnes Bryggerier. Som bakgrunn har hun en mastergrad i markedsføring fra Australia.

Camilla Aastorp Andersen

Camilla Aastorp Andersen – bedre kjent som bloggeren Treningsfrue – er personlig trener, tobarnsmor og blogger. Hennes blogg, treningsfrue.no er en av Norges mest leste innenfor sitt felt, nemlig Trening og Kosthold. Her deler Camilla treningstips, matoppskrifter, kostholdsråd og hverdagshistorier. Camilla har også en stor følgerskare på Instagram, Facebook og Snapchat, og i et av foredragene hennes forteller hun hvordan hun har jobbet for å bygge bloggen og profilen så hun i dag kan leve av det. Camilla er et energisk og hardtarbeidende menneske, som er opptatt av en sunn og aktiv livsstil. Hennes mange følger setter pris på hennes jevnlige oppdateringer med bilder, historier, hjelp og oppskrifter. Et foredrag med Treningsfrue er en energi-innsprøytning. Hun har mye å lære bort, og sprer glede og entusiasme.

Christian Brosstad, Forbrukerrådet

Christian Brosstad er direktør for kommunikasjon og digitale tjenester i Forbrukerrådet. Tidligere var han kommunikasjonsdirektør i SpareBank 1 Gruppen. Christian ble kåret til "Årets digitale leder" på Kommunikatøren 2016 og har også vunnet prisen ”Årets ildsjel” på Social Media Days i 2014. Han er kjent for sine forrykende og ufiltrerte foredrag om bruk av sosiale medier i næringslivet. “Dette er en person som ikke bare har løftet sin egen bedrift inn i den sosiale verden, men har satt standarden for sosiale medier i hele Norge”, skrev juryen da han ble kåret til Årets ildsjel på Social Media Days. Christian jobber bredt innenfor kommunikasjonsfaget med vekt på PR, digital kommunikasjon, samfunnsansvar, presse og media, selskapskommunikasjon og sosiale medier.

Rune Paulseth er en norsk veteran innen digital markedsføring, som fra 2015 ble leder for Facebook Norge. Paulseth er født i 1971 og utdannet ved Handelshøyskolen BI Oslo i 1996 hvor han tok mastergrad i markedsføring. Etter BI jobbet Rune som key account manager for internettportalen sol.no og deretter som utviklingsdirektør for digi.no og Katalysator Media. Gjennom ulike lederstillinger i norske og internasjonale nettselskaper har Paulseth skaffet seg bred kompetanse innen markedsføring og inntektsbringende virksomhet via internett. Han har også jobbet som landssjef for både Microsoft Norges og Eniro. Paulseths sterke posisjon i det digitale markedsføringsmiljøet vises ved at han fra 2003 til 2012 var styreleder i bransjeforeningen INMA som er en interesseorganisasjon for interaktiv markedsføring. Og i 2013 ble han tildelt Gulltaggens Ærespris som er bransjens høyeste utmerkelse.

Hanne-Lene Norup Dahlgren jobber som konsulent hos Google med fokus på analyse og trender. Hun er drivende opptatt av kommunikasjon og teknologi, og elsker synergiene som oppstår mellom disse. Hanne-Lene har hatt egen PC siden hun var fem år, og er virkelig en del av de som har vokst opp på internett. Bakgrunnen hennes er en god blanding av søk, sosiale medier, TV, netthandel og analyse. I 2013 ble hun kåret til en av mediebransjens beste "Nye stemmer" og har siden da vært en yndet foredragsholder.

Peter Gulli, Good morning

Kreativ direktør i Good morning, et selskap som har kommet mer og mer frem de siste årene, med eterhvert en rekke store og kjente klienter. Petter Gulli er ansett som reklameguru og foredragsholder i eliteklassen, der engasjement og kraftsalver mot uengasjerte og lite samfunnsbevisste bedrifter fort kan komme flygende ut fra scenen som et fyrverkeri. Han er kanskje best kjent for å vinne titler som beste foredragsholder, men har også jobbet i DDB i mange år.

Stolt over programmet

- Jeg er veldig stolt over det programmet styret i TMF har klart få på plass. Vi har representanter fra de to store globale merkevarene Google og Facebook, og Forrukerrådet er med for å sette ting i et forbrukerperspektiv. Hele sammensettingen gjør at både små og store trønderske merkevarer bør kjenne sin besøkelsestid, sier styreleder i TMF, Øyvind Eidem. Han er opptatt av at de besøkende får med seg både nasjonale og lokale perspektiver fra denne konferansen.

- I år som i fjor vil vi også slippe til de tre nominerte til Robert Millar prisen på scenen. Slik får vi en god miks av lokale, nasjonale og internasjonale merkevarer. Jeg vil påstå at dette er årets viktigste konferanse for den som jobber med markedsføring i Trondheim, slår Eidem fast.

Årets markedsfører for 2015 ble Helsport. Robert Millar-prisen gikk til Helsport for hvordan de hadde klart å nå nye målgrupper, spesielt kvinner, med turutstyret sitt. Her finner du dessuten hele oppsummeringen etter 2016.

Arrangementet 2.mars er som sagt lagt til flotte Clarion Hotel & Congress på Brattøra. Prisen er 2490 kroner (TMF-medlem 1990,-). Velkommen!

Fakta om TMF:

Trondheim Markedsforening (TMF) er et samlingspunkt for markedsførere i Trondheim, og en plattform for nettverk, utvikling og læring. Vår misjon er å være en ledende kilde til kunnskap og inspirasjon innen moderne markedsføring ved å:

  • Legge til rette for utveksling av kunnskap

  • Tilby muligheter for nettverksbygging

  • Gjøre markedsføring praktisk og anvendelig

I 2014 fylte Trondheim Markedsforening 100 år. Robert Millar, mannen bak moderne reklame, etablerte foreningen i 1914, den gang under navnet Romilla.