Saltdalshytta vil hjelpe flere trøndere med hyttedrømmen

- Midt-Norge er på mange måter blitt vårt andre hjem, forteller markedssjef Trond-Arve Nikolaisen i Saltdalshytta. Nå skal selskapet styrke salgsapparatet i Trøndelag.

Saltdalshytta sin Aurora er en klassiker for det norske hyttemarledet. Her er modell premium 408A.
Annonsørinnhold produsert av Adresseavisen Brand Studio

Fra starten i vesle Rusånes i Saltdalen i Nordland i 1979, har Saltdalshytta vokst til å bli landets største leverandør av nordmenns andre hjem. Nylig feiret bedriften sitt norske hyttesalg nr. 6000.

- Hyttelivet er en del av nordmenns folkesjel. Hytta betyr uendelig mye for mange, så det er en fantastisk givende bransje å jobbe med, sier Vegard Selbekk, daglig leder i Saltdalsbygg Midt-Norge AS, et eget selskap som både selger og setter opp hytter for Saltdalshytta.

Selv om Saltdalshytta har sin opprinnelse og fortsatt hovedkvarter i Rusånes, så har selskapet vokst til å bli representert i alle landets fylker. Og de trønderske fylkene er blitt ekstra viktig for selskapet. Årlig leverer Saltdalshytta rundt 100 hytter i Trøndelag.

Saltdalshytta er populær i Trøndelag, ikke minst i Oppdal. Her er bilde fra Kleberberget fjellgrend i samme kommune. Foto: Saltdalsbygg

- De trønderske fylkene er blitt vårt andre hjem, for å si det sånn. Trønderne er gjerne tidlig ute med å få tilgang til nye modeller og nye løsninger. Vi har mange kunder i området, blant annet i Oppdal, og den tette kontakten med disse gir oss gode erfaringer med videre i utviklingsarbeidet. For oss er Midt-Norge blitt et meget viktig område og vi vil gjerne lykkes her, sier markedssjef Trond-Arve Nikolaisen i Saltdalshytta.

Vil vokse mer

Saltdalshytta vil fortsette å vokse og vil gjerne gå fra dagens rundt 400 solgte hytter i Norge i året nå, til å levere 500 og etter hvert enda flere hytter. For å klare de ambisiøse målsetningene om en enda mer solid del av dette markedet, så skal man satse tyngre på salgsapparatet i Midt-Norge. En ny ansettelse kommer i selskapet Saltdalsbygg Midt-Norge AS.

Den såkalte Farmen-hytta, Aurora SMART 174, er blant Saltdalshyttas bestselgere.

- Det er et fantastisk produkt som mange allerede kjenner til, så dette bør være et godt utgangspunkt for en ny selger, mener Vegard Selbekk.

HØRES DET SPENNENDE UT Å JOBBE FOR SALTDALSHYTTA?

HER KAN DU SØKE JOBB SOM SELGER I TRØNDELAG

Årsaken til den sterke utviklingen for Saltdalshytta siden oppstarten, ligger i det interne fokuset på produktutvikling:

Følger med i timen

- Våre folk følger med i timen og ser hele tiden etter hva markedet etterspør. Det prøver vi å respondere på, så fort som mulig. Vi var blant de første som industriproduserte hytter med store vinduer. Vi startet med det allerede rundt 2000, og ser at det nå er en trend som virkelig har tatt av, sier Vegard Selbekk.

- Det handler videre om å tilby nye løsninger hele tiden. Den klassiske norske selvbyggeren dør egentlig ut, så det må leveres flere ferdige hytter. Derfor måtte vi også bygge opp entreprenørvirksomheten tilknyttet Saltdalshytta, slik at vi kunne håndtere ønsket om nøkkelferdige bygg på en god måte, fortsetter han.

TIND Rekruttering hjelper Saltdalshytta og Saltdalsbygg med ansettelsen. Kontakt i Tind som skal rekruttere selger er Per Schjetne. Mobil: 90067764. Epost: per@tindrekruttering.no