Tre år etter at hun skiftet beite fra søm til drosje, trives hun ekstra godt bak rattet når vanskelige passasjerer blir trivelige i løpet av turen.

- Jeg har aldri opplevd virkelig ubehagelige episoder. Tvert i mot er folk flest fine å ha med å gjøre. Og er de ikke det i utgangspunktet, tar jeg det som en utfordring og prøver å få til fin stemning i bilen, sier Stræte etter å ha fått prisen på grunnlag av mange positive tilbakemeldinger over tid fra kunder.

Søm for Lise Skjåk Bræk var bra, men drosjerollen er visst bedre for Stræte, som er fornøyd med det meste, også lønna.

- Det er artig å jobbe med folk. Man lærer seg selv godt å kjenne på den måten. Min erfaring er at alle må møtes med respekt og toleranse. Mange av mine fineste opplevelser har vært med fulle passasjerer, fordi de er så uforbeholdne. Jeg liker også å møte eldre mennesker. Ja, egentlig trives jeg med nesten alle slags mennesker i bilen, sier Monica.

- Monica er en førsteklasses representant for sjåførstaben vår.

Vi har lenge jobbet for å finne og fjerne mangler hos oss, nå skal vi også vektlegge det lille ekstra i servicen. Og da er det nettopp sjåfører som Monica vi ønsker å honorere, sier Trøndertaxis adm. direktør Lars Skrøvseth.

Diplom til årets servicebedrift gikk til Toyota Hell Bil, mens Roar Mårvik i Grim Mårvik Bilverksted ble årets serviceperson.

Foto: Foto: BJARNE VESTMO
Foto: BJARNE VESTMO