Den etter hvert svært så populære revesangen, som i skrivende stund har blitt sett 19 millioner ganger på YouTube, debuterer på plass 29 på Billboardlisten.

I celebert selskap

På listen over strømmetjenester (Billboards Streaming Songs chart red.anm) figurerer sangen nå på 3. plass. Etter at listen ble endret i mars, til også å inkludere YouTube-videoer, er det bare tre andre sanger som har hatt bedre tall, skriver Aftenposten.no. De er:

  • Baauers «Haarlem Shake»

  • PSYs «Gentelman»

  • One Directions «Best Song Ever»

- Aldri sett noe lignende

– Jeg har aldri sett noe som nærmer seg dette i norsk målestokk før. Over halvannen million avspillinger på under tre dager. Det strømmer inn intervjuforespørsler fra andre siden av jorden, uttalte mediesjef i SBS Discovery, Hanne McBride tidligere denne måneden.

USA Today, TIME Magazine, CNN, NBC, Huffington Post, Entertainment Weekly, Mojo, E Online, The Gawker, Slate, Vulture og MSN er blant mediene som har omtalt videoen på nett til nå.

Huffington post har allerede laget sitt eget svar til videoen, med klipp av revelyder.

- Vanvittig

Også parodier på musikkvideoen har eksplodert de siste dagene. Sangen, som var ment å skulle selge tredje sesong av TV-showet «I kveld med Ylvis», har vært en enorm suksess.

534 000 nordmenn fikk med seg premieren onsdag kveld.

- Dette er helt vanvittig! Det er tydelig at «The Fox» har vært med å bygge store forventninger til premieren. Men det som er mest fantastisk er at seertallene stiger som en rakett det første kvarteret og stabiliserer seg på rundt 600 000, sier programsjef i TVNorge og SBS Disvoery, Jarle Nakken