En film av Danny Boyle er som regel en fryd å se og høre på. Foruten forkjærlighet for britisk elektronisk musikk, er fellesnevneren for hans ti filmer hvor forskjellige de er. Åpningsfilmen på Kosmorama er en kløktig «mindfuck»-thriller, et glossy, britisk sted mellom «Inception» og «Shutter Island».Det starter med kunsttyveri i millionklassen, med kunsthandler slått ned til hukommelsestap. Mer bør du ikke vite. Det er noe 1940-talls ved thriller med hukommelsestap, men Boyle lar vold, musikk, miljø og sexy hypnotisør fargelegge London av i dag.Etter som drøm, virkelighet, minner og hypnose flyter over i hverandre blir filen en speisa, fascinerende trip, om du er med. Personer ofres for plot og stil i andre del. Det gjør filmen bedre utenpå enn inni, på bekostning av dramaet om briten, franskmannen og amerikanerinnen. Kompetent underholdning mens det står på, men paradoksalt nok, sannsynligvis fort glemt etterpå.