Det er mulig den spanske mester Pedro Almodóvar frykter han har blitt for stueren. Etter at han fylte 60, framsto han drøyere, råere og frekkere enn på lenge i den lett sleazy, men klart severdige thrilleren «The Skin I Live In» i 2011. «Amorøse passasjerer» er drøy i innhold, med tre homofile flyverter og et par bifile flygere og neddopede passasjerer i en underlig cocktail av rus, dødsangst og sex.

Det sexfikserte dramaet med tøtsj av camp og såpeopera har blikk for farger, stil og ansikt som er umiskjennelig Almodóvar, med nikk til hans tidlige filmer. Dessverre virker det som om manuset ble kokt sammen underveis i flysimulatoren. Sammenvevingen av historiene til passasjerene på første klasse blir knapt en dårlig unnskyldning for Great Cabin Gays mimeshow til Pointer Sisters «I'm So Excited».

«Amorøse passasjerer» er i og for seg lekker å se på, i fascinerende dynamikk mellom høyt og lavt, bokstavelig talt. Historien og måten den er anrettet på, gjør det til en av de minst interessante og aller svakeste filmene til Pedro Almodóvar.