forsiden

Unnværlig indieplate

Unnværlig indieplate

CD: Ja, de er tilbake - men de har mistet edgen.

3

POCKET REVOLUTION

22 inviterer deg inn

22 sender ballen tilbake til lytteren på comebacket – og selv om den ikke er ferdigscoret, ligner den mer på en kompispasning.

Bekmørke overtoner

Gledesløsheten får fascinerende musikalsk uttrykk på Kristoffer Los tredje soloplate.

Musikk å le og bli rørt av

Fargesprakende og uærbødig bestillingsverk. Åpenbart gøy å lage, like gøy å høre.

Samme gamle

Brutal Kuk er tilbake, og deres tidsbilde fra 2016 er ikke lystelig lytting.

Mer enn en sidemann

Sympatisk plate fra tidligere kineser Baard Slagsvold, et sted midt mellom musikkskole og livets harde skole.

Flinkiser som spiller som om livet står på spill

Pom Poko er bandet de fleste vil huske fra Trondheim Calling 2017.

Marie er den trønderske artisten nærmest et nasjonal gjennombrudd

Trondheim Calling-konserten ble maktdemonstrasjon fra Marie Sahba. 2017 kan bli hennes år.

Kjølig og storslått Emma

Emma Williksen har talentet og nærværet. Men hun mangler ennå autoriteten som mer sceneerfaring vil gi.

Nå er det bare Ary - og det er mer enn nok

Selv med et konsertsett dominert av ukjente låter for de fleste, klarer Ary å fenge publikum. Og flott hun har kvittet seg med staffasjen!

Belgiske dEUS var noe av det mest spennende som kom fra den europeiske indiescenen på nittitallet. Album som «Worst Case Scenario» og «In A Bar Under The Sea» holder seg godt, og er fortsatt verdt en gjennomlytting eller to. Derfor var det også en gladnyhet å høre at vokalist Tom Barman og fiolinist og tangentspiller Klaas Janzoons er tilbake med ny besetning og nytt album. Dessverre har bandet mistet noe av den lekenheten og umiddelbarheten som kjennetegnet dem tidligere. Og det er bare unntaksvis at vi får presentert låter som får oss til å heve øyenbrynene. Nydelige «Bad Timing» er én av disse, og «7 Days, 7 Weeks» har også potensiale, men stort sett glir sangene unna uten at vi får taket på dem. dEUS låner fortsatt elementer fra både jazz, støy og electronica, men magien er borte. Igjen står et middelmådig belgisk indieband og ei plate vi godt kunne vært foruten.

Høydepunkter: «Bad Timing» og «7 Days, 7 Weeks»

Mer å lese på adressa.no:
Nytt fra Adressa Pluss:
Utforsk tema: