Gå til mobilutgaven
forsiden

Unektelig en skuffelse

Kvalitetsfall: «Dawnguard» ser riktig så spennende ut, men la deg ikke lure. Dette er en pakke tilleggsinnhold som ikke er verdig Bethesda-navnet.

Kvalitetsfall: «Dawnguard» ser riktig så spennende ut, men la deg ikke lure. Dette er en pakke tilleggsinnhold som ikke er verdig Bethesda-navnet.

Unektelig en skuffelse

Den første tilleggspakken til «The Elder Scrolls V: Skyrim» var ikke verdt ventetida.

3

The Elder Scrolls V: Dawnguard

Xbox 360 / PC

18

Provinsen Skyrim er fortsatt en av de mest atmosfæriske spillverdener som finnes.

To ulike historier her. Den ene er bare kjedelig, den andre er teknisk sett ødelagt.

Dawnguard er den første tilleggspakken til «The Elders Scrolls V: Skyrim»,fjorårets største rollespillsuksesss. Xbox 360-versjonen kom sent i juni, nå erendelig pc-versjonen klar (fortsatt uvisst når PS3-utgaven kommer) og vi kantrille terning.

Ingen slår Bethesda Software når det kommer til gigantiske, åpne rollespillder du selv tar styringen over din egen skjebne. Enten du spiller Morrowind,Oblivion eller Skyrim så er opplevelsene helt og holdent dine egne. Dette erbåde styrken og svakheten til The Elder Scrolls. To mennesker kan få to heltulike opplevelser ut av det samme spillet.

Dawnguard tar for seg forholdet mellom vampyrer og mennesker (Dawnguards) iprovinsen Skyrim i det fiktive fantasiimperiet Tamriel. Som produsenter avbonusinnhold har Bethesda alltid vært i forkant av bransjetrendene. BådeOblivion og Fallout 3 satte ny standard når det kom til ekstra nedlastbartkvalitetsinnhold.

Dawnguard på sin side forsvarer ikke prisen. Du får riktignoket lite stykke ekstra land å herje på, samt nye våpen, nye magiske formler itillegg til at du selv kan spille som en vampyr. Problemet er at det å leke grevDracula slett ikke er like morsomt som det høres ut på papiret. Du vokser nemligi størrelse når du er vampyr, noe som gjør at du slettes ikke «passer» inn ispillverdenen.

Dette er den digitale sammenligningen med å stange hodet idørkarmen. Du føler deg liksom ikke så fryktelig mektig når du ikke engang er istand til å komme deg gjennom en dør på grunn av størrelsen din. Legg til noenhårreisende lange lastetider hver gang du skifter ham og du har enspillopplevelse som ikke er The Elder Scrolls-navnet verdig. Vi forventer bedreting ved neste korsvei, Bethesda.

Mer å lese på adressa.no:
Nytt fra Adressa Pluss:
Vis debatt

Adresseavisen ønsker en åpen og saklig debatt. Alle innlegg blir kontrollert før publisering. Debatten er åpen kl 07 (08) - 24. Vi forbeholder oss retten til å forkorte, redigere og fjerne innlegg. Ditt fulle navn må enten gå fram av epost-adressen eller oppgis som brukernavn/Facebook-profil. Debattregler

Regler for debatt her på adressa.no:

  • Diskuter sak, ikke person. Det er ikke tillatt å hetse eller trakassere meddebattanter.
  • Banning eller ukvemsord er ikke tillatt.
  • Vi godtar ikke rasisme, trusler eller angrep på personer eller grupper.
  • Oppfordringer til ulovlige handlinger godtas ikke.
  • Adresseavisen har redaktøransvar for alt som publiseres, men du er også personlig ansvarlig for innholdet i innlegget.
  • Skriv kort og hold deg til saken. Vi godtar bare norsk, svensk, dansk eller engelsk tekst.
  • Publisering av opphavsrettsbeskyttet materiale er ikke tillatt. Du kan sitere korte utdrag av andre tekster eller artikler, men husk kildehenvisning.
  • Det er ikke tillatt å legge inn lenker i teksten.
  • Alle innlegg blir kontrollert før de publiseres på adressa.no.
  • Innlegg med falske profiler blir fjernet.

Innlegg som bryter med våre grunnregler, blir ikke publisert. Vi forbeholder oss retten til å stenge ute debattanter som ikke overholder reglene.

comments powered by Disqus