Gå til mobilutgaven
Tips oss 24 timer i døgnet på 07200!
  • Send SMS eller MMS med bilder til 07200, kodeord TIPS
  • Send epost til 07200@adresseavisen.no
  • Ring 07200 (telefonen er betjent hele døgnet)

Hver måned belønner vi det beste tipset med inntil 10.000 kroner. Alle tips blir vurdert. Du kan også benytte dette skjemaet:

forsiden

Unektelig en skuffelse

Kvalitetsfall: «Dawnguard» ser riktig så spennende ut, men la deg ikke lure. Dette er en pakke tilleggsinnhold som ikke er verdig Bethesda-navnet.

Kvalitetsfall: «Dawnguard» ser riktig så spennende ut, men la deg ikke lure. Dette er en pakke tilleggsinnhold som ikke er verdig Bethesda-navnet.

Unektelig en skuffelse

Den første tilleggspakken til «The Elder Scrolls V: Skyrim» var ikke verdt ventetida.

Sana-sol for viderkommende

«Sunset Overdrive» tar prisen for årets mest kaotiske, vanvittige og helsprøe spill.

Vart du skræmt no?

SPILL: Shinji Mikami, mannen som skapte «Resident Evil» er tilbake med et spill som er garantert å gi deg søvnløse netter. «The Evil Within» imponerer.

Heksedans

SPILL: Oppfølgeren til tidenes beste action-spill er endelig her. «Bayonetta 2» er alt vi kunne ha ønsket oss og enda litt til.

Super-duper-Super-Mario

Hva skjer når alle Nintendo-figurer havner i samme spill? Jo, de slåss seg i mellom så tennene rister og fjæra fyker. Herlig og harmløst, men også frustrerende å spille på 3DS-konsollen.

Årets fotballfest?

SPILL: «FIFA» er fortsatt en knakende godt serie, men er det ikke på tide med perfeksjon?

3

The Elder Scrolls V: Dawnguard

Xbox 360 / PC

18

Provinsen Skyrim er fortsatt en av de mest atmosfæriske spillverdener som finnes.

To ulike historier her. Den ene er bare kjedelig, den andre er teknisk sett ødelagt.

Dawnguard er den første tilleggspakken til «The Elders Scrolls V: Skyrim», fjorårets største rollespillsuksesss. Xbox 360-versjonen kom sent i juni, nå er endelig pc-versjonen klar (fortsatt uvisst når PS3-utgaven kommer) og vi kan trille terning.

Ingen slår Bethesda Software når det kommer til gigantiske, åpne rollespill der du selv tar styringen over din egen skjebne. Enten du spiller Morrowind, Oblivion eller Skyrim så er opplevelsene helt og holdent dine egne. Dette er både styrken og svakheten til The Elder Scrolls. To mennesker kan få to helt ulike opplevelser ut av det samme spillet.

Dawnguard tar for seg forholdet mellom vampyrer og mennesker (Dawnguards) i provinsen Skyrim i det fiktive fantasiimperiet Tamriel. Som produsenter av bonusinnhold har Bethesda alltid vært i forkant av bransjetrendene. Både Oblivion og Fallout 3 satte ny standard når det kom til ekstra nedlastbart kvalitetsinnhold.

Dawnguard på sin side forsvarer ikke prisen. Du får riktignok et lite stykke ekstra land å herje på, samt nye våpen, nye magiske formler i tillegg til at du selv kan spille som en vampyr. Problemet er at det å leke grev Dracula slett ikke er like morsomt som det høres ut på papiret. Du vokser nemlig i størrelse når du er vampyr, noe som gjør at du slettes ikke «passer» inn i spillverdenen.

Dette er den digitale sammenligningen med å stange hodet i dørkarmen. Du føler deg liksom ikke så fryktelig mektig når du ikke engang er i stand til å komme deg gjennom en dør på grunn av størrelsen din. Legg til noen hårreisende lange lastetider hver gang du skifter ham og du har en spillopplevelse som ikke er The Elder Scrolls-navnet verdig. Vi forventer bedre ting ved neste korsvei, Bethesda.

Vis kommentarer

Adresseavisen ønsker en åpen og saklig debatt. Alle innlegg blir kontrollert før publisering. Debatten er åpen kl 07 (08) - 24. Vi forbeholder oss retten til å forkorte, redigere og fjerne innlegg. Ditt fulle navn må enten gå fram av epost-adressen eller oppgis som brukernavn/Facebook-profil. Debattregler

comments powered by Disqus