Autentico og Unico Real Wines har i løpet av de siste seks månedene gjort flere nyansettelser. Selskapene, som ledes av Geir Gjerdrum, vil fra 1.mars telle ni ansatte.

Styrket organisasjon

Autentico og Unicos profil er ifølge en pressemelding fra selskapet håndtverks- og druepregede viner fra familieprodusenter. Dette kreves ifølge pressemeldingen stor kompetanse, og som en del av den strategiske satsningen er organisasjonen styrket med flere medarbeidere.

Dette er de nye ansiktene i Autentico/Unico:

Restaurantbakgrunn

Espen Hermansen ble ansatt i september 2014 som Consumer Marketing Manager. Han jobber med utvalgte restauranter, smakinger med Vinmonpolet og med kommunikasjon.  Espen er utdannet sommelier og kom fra stillingen som restaurantsjef ved Restaurant Fauna på Solli plass i Oslo. Han har tidligere jobbet i ulike stillinger i Oslo og Bergen, blant annet på restaurantene Grefsenkollen, Oscarsgate og Cru.

Fra Vinmonopolet

Annette Storm ble ansatt i januar 2015 som Communication and Strategy Manager. Hun jobber med kommunikasjon overfor kunder, presse og partnere og har i samarbeid med eiere ansvar for selskapets strategiske satsning. Annette er utdannet siviløkonom, sommelier og har tatt WSET Diploma. Hun kom fra stilling som produktsjef på Vinmonopolet og har tidligere jobbet blant annet i Autentico, Bestbuys og Orkla Brands.

Ny vinportefølje

Mai Tjemsland (MW) er fra mars 2015 ansatt som Portfolio Manager. Mai går inn i en 60% stilling slik at hun også kan videreføre sin eksisterende undervisnings- og konsulentvirksomhet. Hun vil blant annet arbeide med utvikling av en ny vinportefølje.  Mai ble i 2009, som første kvinne fra Norge, uteksaminert Master of Wine ved the Master of Wine Institute i London. Hun er utdannet diplomøkonom fra BI og er også sommelier. Hun har jobbet i mer enn 25 år i servicebransjen i inn- og utland, blant annet for den norske ambassaden i Paris, Marriot Marquis, SAS Airlines, Cunard Cruiseline samt med egne restauranter i Oslo.

Nesten 90 millioner

Ifølge sist innleverte regnskap til Brønnøysundregistrene hadde Autentico i 2013 en omsetning på 77,1 millioner kroner, og et resultat før skatt på 5,4 millioner. Året før var tallene 65,8 millioner og 6,7 millioner.

Eiersitsen i Autentico var da 40 prosent for selskapet BSR (Gjerdrum og hustru), Zaccagnini (25%), Asyoulike it (25%) og Autentico selv med 10%. Asyoulikeit er eid av Red & White (91%) og Line Enerhaugen (9%).

Unico Real Wines hadde i 2013 en omsetning på 12,3 millioner kroner og et resultat før skatt på 131 000 kroner.