– Han ringte inn til AMK og sa at han satt fast i heisen. Den ville ikke gå. Men før vi rykket ut sjekket vi litt, sier vaktkommandør Jan Ove Haga ved 110-sentralen til Bergens Tidende.

Det var klokken 05.00 natt til søndag at en mann i 40-årene ringte AMK (Akuttmedisinsk kommunikasjonssentral) og meldte om at han satt fast i heisen på Hotell Neptun i Bergen sentrum. Han mente han trengte hjelp, skriver Bergens Tidende.

Saken ble overført 110-sentralen. De ringte resepsjonisten på hotellet for å undersøke saken.

Han sjekket og fant ikke noe galt med heisen. Etter litt mer leting fant han en mann i vareheisen. Og den sto ikke fast.

– Det viste seg at en godt påseilet mann var kommet seg inn i vareheisen i stedet for publikumsheisen. Og den sto ikke fast, sier Haga.

Dermed kunne mannen hjelpes ut og brannvesenet holde seg i ro. Det ble ikke noe utrykning denne gang.

– Vi sjekker alltid litt før vi rykker ut til den type oppdrag, sier Haga.