Segmentet regnes som den mest kommersielt interessante målgruppen, skriver Dagens Næringsliv. En graf som går tilbake til 2007 viser bedre tall i juni i alle de ti foregående årene.

Samtidig som kanalen opplever svake tall i starten av sommeren, gjenstår det ifølge avisen fortsatt krav om kostnadskutt i nyhetsavdelingen.

– Vi jobber kontinuerlig med å realisere de kuttene som allerede er vedtatt, og det er ikke vedtatt ytterligere kutt i Nyhets- og sportsavdelingen utover det, sier kommunikasjonsdirektør Sarah Willand i TV 2.

Strategiprosjektet «TV 2 i 2020" konkluderte med at det må spares 350 millioner kroner innen 2020.

– Da vi startet omorganiseringen, identifiserte vi en overtallighet på 177 stillinger. Mesteparten av dette har vi klart å løse. Vi står igjen med fem vanskelige saker, som vi har mottatt stevninger i. Ingen ønsker dette, men vi har ikke klart å finne løsninger og vi jobber nå med tilsvar i disse sakene, sier Willand og bekrefter at nedbemanningen ikke er helt i mål.

Mandag ble det kjent at nyhets- og sportsdirektør Jan Ove Årsæther slutter i kanalen.