Denne meldingen dukket opp på posten.no i dag. Foto: skjermdump

I 11-tiden gikk posten.no og bring.no ned for telling.

- En sentral nettverksfeil hos vår driftsleverandør fører til problemer for våre eksterne tjenester, som for eksempel nettsider og selvbetjeningsløsninger, sa pressesjef John Eckhoff i Posten mens problemene pågikk.

Klokken 13.49 var alle systemene oppe igjen.

Pakke-trøbbel

Nettverksfeilen gjorde også at det tar lenger tid i postkøen.

- Vi har en reserveløsning, som ikke krever internett. Men da må vi finne pakkene manuellt, og det vil føre til at det tar litt ekstra tid å gjennomføre, forklarte Eckhoff.

- Beklager ulempene

Han opplyser at det driftsleverandøren jobbet på spreng for å fikse nettverksfeilen.

- Vi vet ikke hvor lenge det vil ta, men det jobbes iherdig med saken.  Vi håper at det løses så fort som mulig og vi beklager for ulempene dette medfører for kundene våre, sa Eckhoff.