Se på bildet. Det øverste er fra sas.no, og tjenesten som heter «er flyet i rute». Der står det grått på hvitt at SK 4175 fra Trondheim til Bergen er i rute.

Det nederste bildet i kollasjen er fra Avinor sin side, og der står samme fly med ny avreise klokka 19.30.

- Det er ingen tvil om at det blir mye folk

- Dårlig service

- Jeg blir forvirret. Det er dårlig service. Jeg tør ikke stole på SAS hvis det er slik. Det her er jo feil informasjon, sier Harald Hundhammer.

Han bor i Bergen, og venter på sitt barnebarn som skal ta fly fra Trondheim i ettermiddag.

- Jeg gikk på Avinor sin side først, og der sto det at flyet var forsinket. Jeg ville dobbeltsjekke opplysningene, og gikk derfor til sas.no. Men der var den jo i rute. Det var de som leverer barnebarnet som varslet meg om hva som var rett, og det var Avinor, sier Hundhammeren.

Dagen i dag er en av de travleste på flyplassene i Norge, og flyselskapene har advart reisende om at sjansen for forsinkelser er stor. Og nettopp derfor mener Hundhammeren at informasjonen og servicen bør være minst like bra og oppdatert som andre dager.

Følg Adresseavisen på Facebook, Instagram og Twitter.

- Kun denne feilen

Anna Wikstrøm, pressetalskvinne i SAS, sier at dette er engangstilfelle.

- Det er kun med denne flighten vi har teknisk trøbbel, og du skal få rett informasjon på andre flighter som legges inn. Med andre ord er det ingen grunn til ikke å stole på denne informasjonen neste gang, sier Wikstrøm.

Flyet til Bergen ble ifølge Wikstrøm forsinket grunnet teknisk feil på flyet.

- Men flyet skal ha avreise 19.30, sier hun.

Disse spektakulære flyene landet på Værnes i 2015.