Nettsiden Trondheimtech skal være en nyhetstjeneste med oppdateringer fra teknologi- og entreprenørskapsmiljøet i Trondheim, og drives inntil videre som et dugnadsprosjekt av de fire som står bak.

– Vi har innsett at det ikke finnes et nettsted for dette miljøet i Trondheim, sier Isaksen, som selv jobber som kommunikasjonsrådgiver for kunder i teknologimiljøet.

– Jeg lager mye innhold fra disse miljøene, men det er få steder å levere til, annet enn til selskapenes egne nettsider. Derfor mener vi at det er et rom for en kanal hvor teknologi- og entreprenørskapsnyheter presenteres, sier han.

Lenker opp

På nettsiden vil de samle innhold, og lenke opp til både nettavisartikler og pressemeldinger fra selskaper og institusjoner. I tillegg har de knyttet til seg bloggere som skal skrive eget innhold for siden.

I tillegg til Isaksen består redaksjonsrådet av Gøril Forbord, daglig leder i Technoport, Emil Økstad, daglig leder i oppstartsselskapet Compbuoy, og Eli Grong Aursand, prosjektleder hos NTNU Technology Transfer.

Isaksen anslår at de har lagt ned en arbeidsinnsats på rundt 500 timer siden de begynte med prosjektet i februar.

– Vi har ikke fått en krone fra noen, dette tar vi helt fra egen lommebok. Men vi prøver å holde kostnadene ned, og det er mer enn investering i tid enn i penger, sier han.

Sosiale medier

Isaksen sier at de foreløpig ikke har noen klar forretningsmodell, men at de håper skape et bærekraftig prosjekt.

– Det skal ikke bli en nyhetsredaksjon med ansatte, for det skal være en lettdrevet side hvor vi først og fremst samler stoff som andre har laget. Og så lenge det finnes entusiaster som deler saker på sosiale medier, så tror jeg vi skal klare å nå ut med de gode sakene, sier han.

De vil også ha en kalenderfunksjon, hvor alle arrangementer relatert til teknologimiljøene skal legges inn. Isaksen ser for seg at de først og fremst vil få lesere som selv er interessert i temaet.

– Men vi ønsker at det skal være et dynamisk prosjekt. Siden siden er nært knyttet opp til sosiale medier, så ser vi raskt hva som skaper interesse, sier han.