Det digitale kommunikasjonsbyrået Headspin vant en av de gjeveste prisene under Corporate Media & TV Awards i Cannes før helga.

Med informasjonsfilmen «The Norwegian Oil Adventure 2012», som byrået har laget for det trønderske oljeselskapet Det norske, gikk Headspin til topps i kategorien «Beste animasjon, grafikk og spesialeffekter».

Vant drømmeprisen

Administrerende direktør Øyvind Krag Ingul i Headspin var allerede klar over at byrået hans ville vinne en pris i denne kategorien, men ikke at de ville gå til topps. Seieren har blitt lagt merke til, ifølge direktøren.

Se mer: Her kan du se filmen «The Norwegian Oil Adventure 2012»

Les også: - Det blir rød løper og smoking

- Vi har allerede fått nye kunder og blitt kontaktet av folk som ønsker å samarbeide med oss. Det hagler også inn med jobbsøknader. Bare i dag har jeg fått flere - fra animatører, ingeniører og prosjektledere, sier Krag Ingul, som er svært fornøyd:

- Alle som jobber i dette faget drømmer om å vinne en slik pris.

Headspin sikret seg også sølv i kategorien «Intern kommunikasjon». Krag Ingul roser Det norske, som er oppdragsgiver.

På scenen to ganger

- Det er sprekt at de tør være med på en slik film. I Cannes var vi til stede sammen med firmaer fra Australia, Malaysia og Qatar - men det var vi som var oppe på scenen to ganger for å hente priser. Det er stort for Trondheim, sier han.

Corporate Media & TV Awards ble arrangert for fjerde år på rad. 719 bidrag fra 40 ulike land ble sendt inn til årets konkurranse.

Headspin kjøpte tidligere i vår Scanpartner reklamebyrå, og Øyvind Krag Ingul leder 35 ansatte fra Innherredsveien i Trondheim.