Vi trenger din hjelp for å kunne besvare spørsmålet. Har du innspill til hva vi bør se nærmere på rundt buss- og sykkelbyen Trondheim?

Tips «Oppdraget» nå! oppdraget@adresseavisen.no.

Dette er ukens «Oppdraget»-team

Vårt oppdrag:

Adresseavisen starter i dag sin nye store satsing «Oppdraget». Her får et team med medarbeidere utdelt et oppdrag, som skal løses i løpet av de kommende 14 dagene. Foran hele redaksjonen ble i dag teamet på seks medarbeidere plukket ut, og følgende oppdrag utdelt:

Er satsingen på buss- og sykkelbyen Trondheim en suksess?

Med hjelp fra tusenvis av gående, syklende, bussende og bilende håper vi å kunne gi et skikkelig svar.

Her kan du følge alle oppdrag fremover: http://adressa.no/nyheter/oppdraget

Buss- og sykkelbyen

Adresseavisens redaksjon får til stadighet tips fra leserne om bussruter som ikke fungerer, forsinkede busser, fulle busser og ubrøytede sykkelstier. Ved en rekke anledninger har vi skrevet kritiske artikler om kollektivnettet i trondheimsregionen, og manglene ved Miljøpakken. Vi har også skrevet en rekke artikler om bedringen i buss- og sykkeltilbudet som skapes gjennom Miljøpakken.

Denne gangen skal vi gå mer helhetlig og grundigere til verks.

Hva mener du vi skal se nærmere på? Er buss- og sykkelbyen en suksess?

Tips «Oppdraget» nå! oppdraget@adresseavisen.no.

På nett, mobil og papir kan du følge «Oppdraget» i jakten på historier som kan gi svar på spørsmålet vi har fått tildelt.

Åpne kort

Oppdraget er en journalistisk satsing i Adresseavisen. Første runde handler om buss- og sykkel i Trondheim. Utover året vil nye oppdrag deles ut til nye medarbeidere.

- Slike oppdrag skal gis hver måned gjennom store deler av året. Vanligvis løses oppdrag i mediehuset gjennom å sette søkelyset på forhold som skjer uten vår påvirkning. Gjennom dette prosjektet ønsker vi å peke ut journalistiske områder som vi ønsker belyst nærmere, innenfor en fast tidsramme. Gjennom å involvere leserne og brukerne kan vi på denne måten få belyst problemstillinger på en annerledes måte. Samtidig legger vi an til at arbeidet med oppdraget skal våre åpent, slik at leserne kan følge arbeidet som gjøres, og gi sine innspill underveis i prosessen, sier sjefredaktør Arne Blix.