Det er i februarutgaven av magasinet at senteret i Åfjord har kommet på topp 100, skriver Fosna-Folket. Plasseringen er i kategorien av spesielle hoteller.

- Veldig artig, sier Torild Langklopp, daglig leder ved Stokkøya Sjøsenter til adressa.no.

Les også: Reiselivspris til Stokkøya

Håper på mer besøk

Hun har visst om kåringen siden i høst da journalist Andrea Freund fra magasinet tilbrakte tre dager ved Sjøsenteret for å sette seg grundig inn i hva stedet hadde å by på. Resultatet av den årlige kåringen ble presentert februarutgaven - som allerede er kommet ut.

Når mange

Geo Saison er en del av National Geographic-konsernet og kommer ut i 250 000 eksemplarer i Tyskland. Langklopp har allerede merket økt trafikk fra Tyskland på hotellets hjemmeside.

- Hvor mye effekt tror du det får i antall besøk?

- Hittil har vi ikke jobbet noe mot det tyske markedet, men jeg regner med at vi kan få noe effekt av dette. Slike magasiner har lang levetid. Timingen er god. Akkurat nå foregår Grüne Woche der Trøndelag Reiseliv kan fortelle interesserte tyskere om oss.

Les også: Stokkøya er CNNs favoritt

Få utlendinger

Torild Langklopp anslår at fem prosent av gjestene kommer fra utlandet.

- Det er helst folk som er interessert i mat, arkitektur, design og å oppleve noe helt annerledes som tar turen til oss. De aller fleste kommer fra Trøndelag. Av de utenlandske gjestene er det mest svensker, dansker og en del fra England. Men håpet er at en slik kåring også vil hjelpe oss på det nasjonale markedet, både blant bedrifter og private. Dette er jo en bekreftelse på at vi har noe som er bra, sier Torild Langklopp.