– Jeg trodde ærlig talt ikke vi kom til å få en regning i det hele tatt, sier Hofstad til Adressa.no.

I forrige uke oppdaget han at lyset på badet ikke fungerte. Siden han ikke var sikker på omfanget av problemet, ringte han til elektrikeren han har avtale med gjennom borettslaget, Aalmo Elektriker.

Da han ringte, fikk han beskjed om at de allerede var i området, og kunne komme innom med en gang.

– Han kom inn, vippet opp dekselet og under der var selve bryteren. Problemet var bare dårlig kontakt mellom bryteren og dekselet, sier Hofstad.

Jobben tok ifølge Hofstad i underkant av ett minutt.

Les også: Trønderenergi sendte ut regning på minus tre kroner – krevde 49 kroner i gebyr

Betalte full timepris

Et par dager senere fikk Hofstad en regning på 1281 kroner fra Aalmo Elektriker.

– I regninga ble jobben runda opp til en time, så vi måtte betale timepris på 695 kroner, sier Hofstad.

I tillegg måtte Hofstad betale for lovpålagt dokumentasjon etter arbeidet (200 kroner), samt for servicebil. Totalt ble regningen på litt i overkant av tusen kroner, og 1281 etter merverdiavgift.

– Jeg synes det er merkelig å måtte betale så mye penger for så lite arbeid, sier Hofstad.

– Skjønner at det føles urettferdig

Daglig leder i Aalmo Elektriker, Steinar Selven, sier til Adressa.no at én time er det minste de fakturer for.

– Hvis vi skal ut på oppdrag hos en kunde, så fakturer vi ikke for mindre enn en time, sier Selven.

Han sier han ikke kjenner detaljene i saken selv, men at han kan forstå Hofstads frustrasjon.

– Jeg kan jo skjønne at det føles urettferdig, men samtidig synes jeg ikke dette er urimelig.

Følg Adresseavisen på Facebook , Instagram og Twitter.

Den øverste bryteren på dette bildet var den som ikke fungerte hos Hofstad. Foto: Helge Voll Hustad
Løsningen viste seg å være svært enkel, det eneste elektrikeren trengte å gjøre var å vippe opp dekselet og sikre en bedre forbindelse mellom bryter og deksel. Foto: Helge Voll Hustad