Kunde hos Canal Digital Kabel, Nils Sigurd Aas, mistet internettforbindelsen i boligen på Lademoen mandag morgen. Han forteller til adressa.no at han er oppgitt over kundeservicen hos leverandøren.

Lang ventetid

- Jeg oppdaget i morges at jeg ikke hadde internettsignal. Når jeg så ringer kundeservice får jeg beskjed om at det er 13 minutter ventetid, men at de kan ringe meg tilbake. Når jeg ikke hører noe, ringer jeg på nytt. Da er en det over én time ventetid. Dette er for dårlig, mener Aas.

Feilen ble registert i åtte-tiden mandag, men klokken 12.30 opplyser informasjonssjef i Telenor, Tormod Sandstø at feilen er rettet.

- Det ser ut som den rammer både bredbånd- og tv-signalet i Trondheim sentrum, sa Sandstø.

SMS-beskjed til kundene

Nils Sigurd Aas mener det burde vært opplyst om feilen på telefonsvareren. Og han mener det er rart at kundeservice legger ut informasjon på Facebook, når de som trenger å vite om dette ikke har internettforbindelse.

- Vi har sendt ut SMS til våre kunder som er berørt, sier Sandstø. Det er mulig noen har registrert kundeforholdet på et annet nummer enn sitt eget. Vi beklager at dette skjer og håper å rette feilen så raskt som mulig.

- Trykket som blir på kundeservice når slike hendelser oppstår, gjør at det blir kø på telefon. Det er derfor vi sender ut SMS, opplyste Sandstø.

På Fcebook-siden til Canal Digital Kabel kunne man lese på «visitor post»-siden at det var problem med internett i Trondheimsområdet.