- Veien vil bli stengt enkelte netter i ett kjørefelt, med manuell dirigering. Det vil pågå periodevis fra klokka 22 til 06, sier byggeleder Kjell Fremstad i Statens vegvesen.

Veien blir delvis stengt ved behov fra 11. mai til 1. juni.

Det forberedende arbeidet til byggingen av firefelts E6 mellom Melhus og Tillerbyen er i gang. Først skal det bygges ny jernbaneundergang i Storlersbakken mellom Klett og Sandmoen, som er en flaskehals i dag.

Bygger anleggsvei

Entreprenøren Teknobygg Anlegg har vunnet kontrakten på det forberedende arbeidet til 24 millioner kroner. De har startet bygging av anleggsveier parallelt med E6 fra Torgård og Heggstadmoen, som skal brukes ved omleggingen av jernbanen og byggingen av den nye jernbanebrua. Det skal også spuntes rundt nye fundamenter og landkar for ny bru, og settes opp sikkerhetsskjerm mellom jernbanen og anleggsområdet.

Hovedjobb ut før ferien

Kontrakten på bygging av den nye jernbanebrua skal ut før sommeren, forteller Fremstad.

- Forberedelsene skal være ferdige til høsten. Hovedjobben med jernbanebrua skal lyses ut før ferien. Den er på 80 - 100 millioner kroner. Da vil det også bli en del stenging av veien, sier Fremstad.

Ny vei i 2018

Kontrakten på bygging av den åtte kilometer lange strekningen Jaktøyen i Melhus til Sentervegen på Tiller skal lyses ut før sommeren. Arbeidet skal starte på slutten av året, og den nye firefelts veien skal stå ferdig i 2018. Utbyggingen koster 1,5 milliarder kroner, og Miljøpakken finansierer den.