Det sier Liv Kindem, salgs- og markedsdirektør i Choice Hotels Scandinavia. Kjeden, en betydelig aktør med hoteller verden over, omfatter fem hotell-merkenavn; Comfort Hotel, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion Hotel.

– På verdensbasis snakker vi om ca 5000 hotell, 500 av dem i Europa. I Skandinavia med tillegg av Estland og Litauen har vi 147 hotell - 68 av dem i Norge, forteller Kindem.

Choice Club er navnet på kjedens fordelsprogram, som omfatter tre nivåer med gull-, sølv- og blått kort. For å få det gjeveste kortet, trenger du 50 000 poeng (ei krone betalt for rommet gir ett bonuspoeng) og 15 000 poeng for å bli sølv-medlem.

En kvart million er medlemmer av «klubben» i Norge, Sverige og Danmark:

– 250 000 medlemmer, og da snakker vi om aktive brukere, er et bra volum, men vi vil gjerne ha flere og kjører jevnlig vervekampanjer. Det viktigste for oss er å opprettholde god kvalitet på vårt fordelsprogram.

– Hvilken utvikling ser du for deg; flere og bedre fordeler for de få eller lavere priser for alle?

– Jeg er helt sikker på at fordelsprogrammene blir viktige også i fremtiden. Derfor er vi kontinuerlig i gang med å forbedre programmet vårt. For ferie- og fritidsreisende er det i stor grad snakk om å shoppe lave priser på nettet. Vi har tilbud også til denne gruppen. Tilbud om gode priser får de også gjennom å skaffe seg Nordisk hotellpass for 100 kroner.

– Når det er snakk om forretningsreiser, blir det gjort store kjedeavtaler. Mange firma tegner avtaler med flere hotellkjeder for å være best mulig dekket. Også i denne sammenhengen er fordelsprogrammet viktig og lojalitetsdrivende. Derfor har fordelsprogrammene våre høy prioritet. De virkelig lojale kundene våre kan også i fremtiden regne med å få mange gode fordeler, sier Liv Kindem.