Citroën malte Granåsen-brakke knalloransje

Jacob Heimsnes, ved Citroën-forhandler Prøven Bil i Trondheim, lot seg inspirere av skihoppernes fargerike drakter og Citroëns hotteste bilfarge, og fikk malt brakka i rekruttanlegget i Granåsen knall oransje.

Byåsen IL og hopp-talentene er kjempefornøyde med at den litt grå og triste brakka i Granåsen, har fått en ansiktsløftning!
Annonsørinnhold produsert av Adresseavisen Brand Studio

– Et kjempetiltak! jubler idrettslaget Byåsen IL.

- Vi tar opp kampen mot det grå, så vi ville friske opp noe som var litt grått og trist. Da var det noen tidligere skihoppere hos oss som kom til å tenke på brakka i rekruttanlegget i Granåsen, forteller Prøven Bil-salgssjef Heimsnes.

Brakka ligger veldig anonymt til ved hoppanlegget til rekruttene, men etter noen strøk orange power, Citroëns hotteste bilfarge akkurat nå, er brakka godt synlig i terrenget, til glede for små og store.

- Vi så at brakka trengte et strøk maling, så vi ville gi litt fargeglede til dem som bruker anlegget. Det er vår måte å gi noe tilbake til byen og lokalmiljøet på.

Les mer om modeller og finn din Citroën-forhandler her!

Jacob Heimsnes hos Prøven Bil er fornøyd med Citroën sitt lille byutviklingsprosjekt i Granåsen.

Bare positive reaksjoner

Olav Hansen, leder for hopp/kombinert i Byåsen IL er svært fornøyd med jobben malerne har gjort.

- Kjempetiltak av Prøven Bil og Citroën. Vi er veldig glad for at de tok initiativ til dette og at de er med på å sette farge på tilværelsen, sier han.

Hansen forteller at reaksjonene på det nye blikkfanget i Granåsen, har vært utelukkende positive.

- Foreldre og barn er veldig fornøyde med den nye eksotiske fargen. Vi har også bare fått positive reaksjoner fra turfolk i området her.

Hansen mener at den spektakulære fargen passer veldig godt til den spektakulære sporten. Nå drømmer han om en hoppbakke i matchende farge.

Les mer om Prøven Bil her!

Vil inspirere flere til å velge farger

Citroën er kjent for sine fargesprakende biler, og Jacob Heimsnes og Prøven bil vil med fargestuntet inspirere flere til å velge farger fremfor svart, hvitt og grått, både i miljøet og på bilen.

- Det er veldig få som velger grå bil når de ser hvilke farger de kan få. Farger skaper positivitet og energi, konstaterer han.

Til avdukingen av den fargerike brakken på Granåsen hadde han med seg den nye Citroën C4 Cactus, merkets nye kombimodell, i fargen blå emeraude, nok et fresht innslag fra den franske bilprodusenten.

LES OGSÅ: Citroën vil sette farge på hverdagen