

Skal du bygge hus?
Denne Kraftpakken kan bety mye for deg i årene som kommer
Med Norgeshus nyeste konsept, «Kraftpakken», kan du slippe å bekymre deg for høye strømpriser i fremtiden.
Høye strømpriser og faren om energikrise er nok noe vi alle blir nødt til å forholde seg til - også i årene som kommer.
Hadde det ikke vært behagelig å slippe å bekymre seg for dette? Det mener Norgeshus, som sammen med tre av sine leverandører har kommet opp med en mulig løsning;
Kraftpakken på 1-2-3
Så, hva er egentlig Kraftpakken? Kort oppsummert består pakken av tre komponenter:
- Integrerte solceller på tak som skaper energi
- Inneklimasentral som sørger for blant annet ren luft og varme
- Smarthusløsninger, som i tillegg til å ha flere finurlige løsninger, koordinerer det hele sammen.
– Delene i Kraftpakken er ikke så spesielle hver for seg, men det er måten de er satt sammen og hvordan det er tenkt at de skal jobbe sammen på, som setter Kraftpakken i en særstilling i markedet, sier Ben Toscher, miljø- og bærekraftsansvarlig i Norgehus.
Ikke bare for å spare strøm
Bærekraft har i flere år vært et viktig element hos den tradisjonsrike boligleverandøren, som i år fyller 35 år. I 2022 ansatte de Ben Toscher i den nyopprettede stillingen som miljø- og bærekraftsansvarlig ved hovedkontoret på Melhus. Han har vært en del av miljøet som gjennom lengre tid har jobbet med utviklingen av Kraftpakken.
– Kraftpakken er først og fremst et energibesparende tiltak. Du kan spare vesentlig med energi til huset ditt. Noe som kommer godt med, spesielt når verden står foran en energikrise og strømprisene er høye, sier Toscher.
Kan spare penger og miljøet
Toscher er ikke i tvil om at Kraftpakken kan bety mye for deg som skal bygge hus i årene som kommer.
– Det gir deg en unik mulighet til å få på plass en ekstra forsikring mot fremtidens energisituasjon og strømpriser. Du vil øke kvaliteten på inneklimaet i boligen og komforten. Og ikke minst betyr det mye for miljøet å spare energi, mener Toscher.
– Hvor mye er det mulig å spare?
– Det finnes ikke noe fasit på hvor mye det er å spare med Kraftpakken, men vi har gjort utregninger på flere av våre kataloghus der vi har hensyntatt både strømpriser og solforhold.
Miljø- og bærekraftsansvarlig Ben Toscher har stor tro på Kraftpakken.

– Beregninger vi har gjort, med utgangspunkt i husmodellen Nupen, viser at du kan redusere strømregninga med opptil 63 prosent om du bygger i Oslo og 61 prosent om du bygger i Kristiansand, sier Toscher.
– Hvor mye du sparer avhenger selvsagt hvor i landet du skal bygge hus. I Trondheim er det snakk om å redusere strømregninga opptil 42 prosent. Litt lavere enn Oslo, men samtidig er det en betydelig besparelse, legger Toscher til.
Lurer du på hvordan tallene henger sammen? Her kan du se hele regnestykket.
Et viktig grep for bransjen
Det er ingen hemmelighet at byggebransjen har en veldig stor påvirking på miljøet. Da er det en selvfølge at Norgeshus, som en seriøs aktør, ser etter tiltak som kan gjøre en forskjell.
– Siden lanseringen i januar 2023 har responsen vært god, så det er tydelig at vi har truffet markedet godt med et produkt folk har tro på, mener Toscher.
Norgeshus har nærmere 140 forhandlere over hele landet. Flere av dem har allerede begynt å planlegge bygging av boliger med kraftpakken.
– Vi har jobbet med å finne gode løsninger og tror at kundene vil bli fornøyde, sier Toscher.
Han forteller videre at det er mange forskjellige typer mennesker som har vist interesse for produktet.
– Det er en del folk som synes at teknologien og smarthusløsningene er spennende, men de aller fleste er opptatt av strømprisene og usikkerheten i fremtiden. Folk tenker først og fremst med lommeboka, oppsummerer han.
Kraftpakken er et steg i riktig retning, men Toscher sier at Norgeshus hele tiden jobber for å gjøre bransjen mer bærekraftig.
– Norgeshus kommer med flere spennende satsinger innenfor miljø og bærekraft i tiden fremover. Det er bare å følge med oss videre, sier Toscher avslutningsvis.
DENNE SAKEN ER PRODUSERT AV
ADRESSEAVISEN BRAND STUDIO I SAMARBEID MED NORGESHUS.
TEKST/DESIGN: ADRESSEAVISEN BRAND STUDIO
FOTO: LOXONE OG NORGESHUS
ANNONSØRINNHOLD
Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Adresseavisen Brand Studio, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.
Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.
Informasjon om bruk av personopplysninger og informasjonskapsler.
© Copyright Adresseavisen Brand Studio
