ANNONSØRINNHOLD

Norges beste på
frukt og grønt

Det er god stemning på REMA 1000 Byåsen: De har vunnet NM-gull for beste frukt- og grøntavdeling – igjen.

Hvert år kårer Opplysningskontoret for frukt og grønt de butikkene og kjedene som utmerker seg innen nettopp frukt og grønt. For andre gang går REMA 1000 Byåsen av med seieren i kategorien «liten butikk under 999 kvadratmeter».

Første gang de vant prisen var i 2019, og nå har de altså gjort det igjen.

– Vi er stolte. NM-gullet er motiverende, og nå må vi bare fortsette å bevise at vi fortjener denne tittelen, sier frukt- og grøntansvarlig Petter Andresen.

Kvalitet gjennom hele åpningstiden

REMA 1000 på Byåsen Butikksenter har eksistert helt siden 1990, og er en butikk som har fulgt mange trøndere gjennom store deler av livet. I 2021 utvidet de butikklokalet, og fikk med det laget et enda større og mer innbydende inngangsparti – fylt til randen med ferske kvalitetsvarer.

Her jobber Petter og resten av teamet hardt for å levere det beste av frukt, grønnsaker og krydderplanter til kundene sine hver eneste dag.

Kvalitet gjennom hele åpningstiden

REMA 1000 på Byåsen Butikksenter har eksistert helt siden 1990, og er en butikk som har fulgt mange trøndere gjennom store deler av livet. I 2021 utvidet de butikklokalet, og fikk med det laget et enda større og mer innbydende inngangsparti – fylt til randen med ferske kvalitetsvarer.

Her jobber Petter og resten av teamet hardt for å levere det beste av frukt, grønnsaker og krydderplanter til kundene sine hver eneste dag.

– Frukt- og grøntavdelingen er jo butikkens ansikt utad, smiler kjøpmann Børge Stamnes.

– Man må være dyktig på frukt og grønt for å vinne kundene, og det lykkes vi med. Når man går gjennom en avdeling som den Petter har her i dag, må man bare stoppe og plukke med seg noe.

Husk lyd!

– Det lille ekstra

Husk lyd!

– Det lille ekstra

Husk lyd!

– Det lille ekstra

Hvis du har handlet på REMA 1000 Byåsen selv, har du nok lagt merke til at det sjeldent mangler noe i frukt- og grøntavdelingen. Det bugner av friske varer, og de ansatte legger sin stolthet i å levere like god kvalitet gjennom hele åpningstiden.

– Det spiller ikke noen rolle når du kommer til oss mellom klokken 07 og 23 – du skal uansett finne det du trenger og det skal være god kvalitet på det.

– Suksessen skyldes at vi alltid har noen som jobber i avdelingen og som er ansvarlig for hvordan det ser ut der, forklarer Petter.

Dette ble de vurdert etter i NM

  • Kvalitet og utvalg (godt førsteinntrykk, godt utvalg av basisprodukter og uten dårlige varer)
  • Mekanisk kommunikasjon (prisinformasjon, merking av opprinnelsesland o.l.)
  • Kunnskapsrike og imøtekommende medarbeidere
  • Salgsfremmende tiltak i avdelingen (forbrukertips, smaksprøver, eksponeringer o.l.)
  • Butikkens frukt- og grøntandel

Lykkes med investeringene

Børge forteller at det er et valg og en prioritet å alltid ha bemanning i frukt- og grøntavdelingen. På samme måte har de turt å ta sjanser med vareutvalget sitt. I tillegg til å plukke varer fra det ordinære sortimentet til REMA 1000, gjør de også en del spesialbestillinger.

Dette betyr blant annet at de kan tilby en rekke økologiske varer til kundene sine.

De har også en imponerende mengde krydderplanter til enhver tid.

– Noen ville kanskje kalt det kostnader, men vi velger å kalle dette investeringer, forteller Børge.

Når noen tar turen fra andre bydeler for å få fersk estragon til biffen sin, da har vi lyktes.

børge stamnes, kjøpmann rema 1000 byåsen

Børge understreker at han selv sitter i baksetet når det gjelder frukt- og grøntavdelingen. Han er tilgjengelig som sparringspartner for Petter, men er først og fremst opptatt av å gi rom og frihet til sine avdelingsledere.

Han foretrekker nemlig å gjøre den viktige jobben som sisteskanse i kassa.

­– Min oppgave som leder er å fange opp kundenes opplevelser og ta den aller siste kvalitetssjekken på varene før de betaler, smiler han.

Husk lyd!

God kontakt med kundene

Husk lyd!

God kontakt med kundene

Husk lyd!

God kontakt med kundene

Oppskriften på suksess

Innsatsen som blir lagt ned i frukt- og grøntavdelingen betyr mye for butikken som helhet. I år vil butikkens omsetning passere 152 millioner, som er en rekord for dem – hvorav 25 av disse millionene kommer fra frukt- og grøntsalget.

Denne høye frukt- og grøntandelen er også noe av grunnen til at de gikk av med NM-seieren. Petter sier at det er en balansegang; å sørge for varetrykk og samtidig unngå svinn – altså at ting blir dårlig før det selges.

Da trengs det gode bestillingsrutiner og ikke minst dyktige medarbeidere som sørger for varerullering og en innbydende avdeling som frister til handel.

Børge og Petter er enige om at det de gjør fungerer så langt, og ser frem mot det nye året som nærmer seg.

­– Vi skal fortsette med å høre på kundene våre og holde på den kvaliteten og utvalget vi har i dag, sier Petter og legger til:

– Ambisjonen er å fortsette å være en Norges beste på frukt og grønt.

Om innholdsmarkedsføring

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av innholdsprodusenter i mediehusets annonseavdeling.

Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Annonsørinnhold skal merkes tydelig, så leseren kan oppfatte at innholdet er betalt for og produsert i samarbeid med en annonsør.

© Copyright Polaris Media