Slik skaper denne bedriften millionomsetning for nettbutikker

Én ting er å lage nettløsninger som ser fine ut. Dette trønderske webbyrået vet at det viktigste er å bygge løsninger som faktisk fungerer.
InCreo

«Internett er ikke noe for oss», var en vanlig holdning da InCreo ble etablert for snart 20 år siden. Erfaringen webbyrået har opparbeidet seg siden den gang, er det få som kan slå.

Allerede for 10 år siden ble InCreo omtalt som en veteran i bransjen, og verken finanskriser, dot.com-bobla eller den enorme digitale utviklingen har klart å finte dem ut.

Med hovedkontor i Trondheim og avdeling i Oslo, prydes kundelisten av lokale aktører som Grilstad, Bunnpris og Eplehuset, samt nasjonale navn som Thune, Saltdalshytta og Ramirent. Nøkterne og folkelige i sin fremtoning, ønsker de ikke å være kjent for å være stor, men for å være god. En kontorvegg dekket av høythengende priser kan tyde på at de har lyktes med det.

– Det er et anerkjennende klapp på skuldra, men vi synes det er en større bragd når vi får en nettbutikk til å øke salget, enn at den premieres for å være fin, sier Morten Wikstrøm, daglig leder i byrået.


– Firedoblet omsetningen

En av dem som har merket effekten av InCreo, er trønderske Høie of Scandinavia, som selger sengetøy, dyner og puter i butikk og på nett. Siden de relanserte nettbutikken for et par år siden, har omsetningen på nett firedoblet. Markedssjef Erna Therese Widerøe forteller at InCreo har vært en samarbeidspartner som har levert på alle punkter.

- De leverer kjapt, er ærekjære og løser alle tekniske problemer. Det er ikke én ting vi har foreslått som de ikke har kunnet løse, sier markedssjef Erna Therese Widerøe.  

– De leverer kjapt, er ærekjære og løser alle tekniske problemer. Det er ikke én ting vi har foreslått som de ikke har kunnet løse, og de har alltid ideer til hvordan få det visuelle til å fungere rent teknisk. Samtidig kan de faget sitt, og er ærlig dersom ideen ikke er god, sier Widerøe.

Mascot Høie har hatt nettstedet sitt hos InCreo i 15 år. Widerøe kan fortelle at de har utfordret dem på flere ting som de har løst på en veldig god måte.

– Når vi er så fornøyde som vi er, ser jeg ingen grunn til å bytte leverandør, sier Widerøe.


Vinner kunder på effekt

Det er ingen hemmelighet at InCreo opererer i et marked hvor konkurransen er stor og prisene presset. Samtidig er det langt mer komplisert å lage en webløsning i dag enn for fem år siden.

– Brukskvalitet og enkelhet i løsningen er vektet veldig høyt, og de løsningene vi jobber med har mange systemer som skal snakke sammen og prosesser som skal gå automatisk. Det blir mer teknisk krevende, forteller Adam Storli. Han er prosjektleder i InCreo, og en av dem som kartlegger kundenes behov i forkant av et prosjekt, for å kunne tilby dem en løsning som dekker det de faktisk trenger.

Med hovedkontor i Trondheim og avdeling i Oslo, prydes kundelisten av lokale aktører som Grilstad, Bunnpris og Eplehuset, samt nasjonale navn som Thune, Saltdalshytta og Ramirent. Her fra kontoret på Solsiden i Trondheim.  

Selv tror de tror at grunnen til at de har klart seg så bra så lenge, er nettopp det at de ikke konkurrerer på pris, men på effekten av det de gjør. Filosofien deres er ikke å kun bygge løsninger som er fine, men som presterer.

– Det spiller ikke så stor rolle hva du betaler, avkastningen som webløsningen skaper er også en viktig del av regnestykket, mener Storli.


Skreddersyr for kundene

Noe av det som har gjort dem unik, er nemlig teknologien de selv har utviklet. Med den har de kontroll til å bygge, skreddersy og utvikle alle typer applikasjoner og løsninger. De kan vokse og videreutvikle i takt med kundens behov. Og der kommer ofte konkurrentene til kort, fordi de ofte baserer seg på ferdige malverk.

– Mange av våre kunder starter der også, med billige ferdigløsninger. Det kan fungere en stund, før de innser at de ikke får realisert ønskene og behovene de har. Når leverandøren ikke klarer å gi dem det de vil ha, må de videre, sier Wikstrøm.


Vil du også lykkes på nett, med nettsider eller nettbutikk?
Ta kontakt med InCreo for en uforpliktende prat.

Innholdet i denne artikkelen er ikke laget av redaksjonen, men av Brand Studio, en del av avisens annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post. Synes du denne type artikler ser spennende ut for din bedrift, ta gjerne kontakt på samme e-post.