For drøye ti år siden bestemte Håvard Christensen (46) seg for å bli kunde i BN Bank. Han er fortsatt veldig godt fornøyd! 
        
            (Foto: BN Bank)

For drøye ti år siden bestemte Håvard Christensen (46) seg for å bli kunde i BN Bank. Han er fortsatt veldig godt fornøyd!  Foto: BN Bank

Gode sparerenter og få gebyrer:

Derfor valgte han BN Bank

Mangeårig kunde Håvard Christensen er ikke i tvil: Han anbefaler alle å bytte til BN Bank.
BN Bank

- Det er ikke noe å tenke på en gang! Bare det at det er så få gebyrer, er et argument i seg selv.

For drøye ti år siden bestemte Håvard Christensen (46) seg for å bli kunde i BN Bank. Egentlig skulle han kun ha boliglån, men da han fikk med seg hvor gode sparerentene også var, ble valget enkelt. I dag har han ikke bare sitt personlige bankforhold her, men også bedriftens.

Det handler om folk

Håvard Christensen kommer opprinnelig fra Kristiansand, men bor i dag på Ranheim sammen med kona Aud Toril og døtrene på henholdsvis 16 og 18 år. Til daglig er han leder for bemanningsbyrået TettPå! Bemanning. Bedriftens motto ligger i navnet. De skal være tett på kunden og tett på sine ansatte. Egne erfaringer ligger til grunn for denne tilnærmingen. I 2002 flyttet han og kona fra Evje i Aust-Agder opp til Trondheim, og han ble stående uten jobb. På veien fra jobbsøker til arbeidstaker samlet han mange erfaringer. Spesielt opplevelsen av det å være et ”kømenneske” festet seg.

Som tenåringsfar må Håvard henge med i svingene. Her ved Snota i Storlidalen. 
        
            (Foto: Privat)

Som tenåringsfar må Håvard henge med i svingene. Her ved Snota i Storlidalen.  Foto: Privat

- Som arbeidssøker blir man fort én i massen og står med en følelse av å ikke være ønsket. Men som menneske har man behov for personlig oppfølging og det å bli sett, forteller Christensen.

Derfor ble det BN Bank

Nettopp følelsen av å bli sett er også en av mange grunner til hvorfor han valgte BN Bank.

- Jeg ser ikke hva folk ser av fordeler med å være kunde i storbanker. I BN Bank har jeg fått tett og god oppfølging fra dyktige kundekonsulenter som kjenner meg. Jeg vet også at hvis det ”brenner”, så får jeg hjelp, sier Håvard Christensen.

Utsagnet er basert på erfaring. Med ny bedrift i oppstartsfasen og en helt ny hverdag, var det ikke alltid optimalt økonomisk.

- Det å kunne ringe noen og få høre at ”det ordner vi”, det betyr noe, sier han alvorlig.

- Og bare noe så enkelt som å vite at man som BN Bank-kunde slapp de ekstra utgiftene fra gebyrer på det ene og det andre. Det er jo ingen gebyrer, verken på kortbruk eller uttak i minibank, og det er jo sabla bra, ler den tilflyttede sørlendingen.

Ingen skjulte kostnader

Da han i 2007 startet opp TettPå! Bemanning var han i dialog med flere banker. Én bank skulle ha gebyrer fra ham bare for å tilby skattetrekkskonto. Med en bedrift som enda ikke var startet opp eller hadde begynt å få inntekter, var igjen valget enkelt. Akkurat som for han som privatperson var det her ingen skjulte kostnader på kontoene, og god sparerente.

Med to tenåringsdøtre og utbetaling av lønn til over 100 ansatte er Håvard avhengig av at alt av banktjenester fungerer, både privat og for bedriften. 
        
            (Foto: BN Bank)

Med to tenåringsdøtre og utbetaling av lønn til over 100 ansatte er Håvard avhengig av at alt av banktjenester fungerer, både privat og for bedriften.  Foto: BN Bank

Et positivt forhold

- Totalt sett så har jeg ingenting negativt å si om BN Bank. Jeg kan krysse av for alt som bør være på plass hos en god bank: Stabilitet, rask og god oppfølging, samt svært få gebyrer, smiler Christensen.
Med utbetaling av lønn hver 14.dag til rundt 100 ansatte og to tenåringsdøtre, er han avhengig av at alt fungerer som det skal. 

- Jeg liker veldig godt hvor enkelt alt er i BN Bank. Nettbanken er enkel å navigere i, og har veldig lite nedetid. Og ringer datteren og sier at hun ikke har penger på kortet, har jeg med mobilbanken satt pengene rett inn på hennes konto. Jeg ser ærlig talt ikke hva andre banker har å lokke med.

Vil du vite hva BN Bank kan tilby deg som kunde, les mer på www.bnbank.no.

Fakta om BN Bank:

  • Gebyrfrie produkter og løsninger for privatkunder og bedrifter
  • Svært konkurransedyktige vilkår på innskudd og utlån
  • Jobber for å gjøre banktjenester enklere for folk flest
  • Fikk Forbrukerrosen fra Forbrukerrådet i 2015 for å ha satt fart på konkurransen i bankmarkedet
  • Nettbasert bank med hovedkontor i Trondheim. Eid av SpareBank1-banker
  • Gjør ikke forskjell på kunder – lik behandling uansett alder, yrke eller fagforeningsmedlemskap
  • Opplever stor kundetilstrømming i personmarked. En av vekstvinnerne i bankmarkedet.

Innholdet i denne artikkelen er ikke laget av redaksjonen, men av Brand Studio, en del av avisens annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post. Synes du denne type artikler ser spennende ut for din bedrift, ta gjerne kontakt på samme e-post.