Annonse fra Meglerhuset Nylander
 

Slik fikk Bård over dobbelt så mye interesse for boligen sin

Da Bård Sandtrø skulle selge funkisleiligheten sin i Ila, fikk han 70 prosent flere klikk på boligannonsen enn vanlig. Dagen etter visning ble den solgt til en meget god pris. Hemmeligheten heter NylanderUnivers – en ny digital annonseteknologi som gjør boligsalget ditt mer synlig mot flere mulige kjøpere.

Det var litt tøft å selge, denne leiligheten er spesiell og jeg har trivdes her i flere år, sier Bård Sandtrø (41) og ser mot den store balkongen i den funkisinspirerte boligen. For to år siden kjøpte han den moderne leiligheten i det som tidligere var et lagerlokale i Nedre Ila. I dag har situasjonen endret seg og han måtte oppgradere.

– Jeg har nettopp blitt far, og vi har vokst ut av leiligheten. Nå er det enebolig på Byåsen som står for tur, sier han og smiler.


Bård Sandtrø tror markedsføringen av boligen hans utgjorde en forskjell. Nå er han klar til å flytte, men 200.000 kroner ekstra i bagasjen. 

Bård Sandtrø tror markedsføringen av boligen hans utgjorde en forskjell. Nå er han klar til å flytte, men 200.000 kroner ekstra i bagasjen. 



Les mer om hvordan NylanderUnivers kan hjelp ditt boligsalg


Og smilet er der av en grunn. For selv om Bård la ut borettslagsleiligheten med ganske høy fellesgjeld for salg i november, en måned hvor boligmarkedet som regel går litt i dvale, er han strålende fornøyd. Han fikk over 40 interessenter på den 59 kvadratmeter store leiligheten, og endte opp med 200 000 kroner over prisantydning etter at budrundene var unnagjort.
 

70 prosent flere klikk

Leiligheten er unik med sine kreative løsninger, industrielle stil og luftige takhøyde. Med to soverom, moderne kjøkken og bad og balkong med nydelig utsikt, er det kanskje ikke så rart at folk var nysgjerrige. Men at boligannonsen skulle få 70 prosent flere klikk enn den vanlige annonseringen ga, er ikke tilfeldig.

– Vi valgte å bruke NylanderUnivers da vi skulle legge den ut for salg. Det er et helt nytt verktøy for digital markedsføring som sikrer selgeren langt flere annonsevisninger og bredere markedsføring mot enda flere potensielle kjøpere, sier eiendomsmegler i Meglerhuset Nylander, Nils Nordbotn, som sto bak salget av Sandtrøs leilighet.


Eiendomsmegler i Nylander, Nils Nordbotn (t.v), sto for salget av leiligheten til Bård Sandtrø. 

Eiendomsmegler i Nylander, Nils Nordbotn (t.v), sto for salget av leiligheten til Bård Sandtrø. 


På visningen av leiligheten, som etter budrunden ble solgt til et ungt par, kom det et eldre ektepar i 80-årene som også hadde sett annonsene på nett.

– Det forteller jo at denne løsningen når fram til alle som er interessert i det du selger, uansett om man er dreven på internett eller ikke, sier Sandtrø.


Ny generasjon boligsalg

NylanderUnivers ble lansert i oktober i år og er en digital annonseløsning som markerer starten for en helt ny generasjon boligsalg.

Erlenn Stavnås Ingebrigtsen, markedssjef og eiendomsmegler i Meglerhuset Nylander. 

Erlenn Stavnås Ingebrigtsen, markedssjef og eiendomsmegler i Meglerhuset Nylander. 



– Målet vårt var å finne en ny standard for kostnadseffektiv løsning for annonsering, som ga tydelig merverdi for kunden. Løsningen har vi kalt NylanderUnivers, og den sørger for å finne de riktige interessentene for boligen på tvers av alle digitale kanaler. Løsningen er satt opp slik at den knyttes opp mot vårt raffinerte boligsøksregister og kundedatabase. Det igjen matches opp mot boligen du ønsker å selge, og slik når du ut til alle i målgruppen, forteller Erlenn Stavnås Ingebrigtsen, markedssjef og eiendomsmegler i Meglerhuset Nylander.

Les om løsningen som sikret Bård 200 000 kr mer for sin bolig

Gjennom NylanderUnivers vises din boligannonse på 17 av de 20 største nettstedene i landet og blir et viktig supplement til de tradisjonelle avisannonsene og annonsene på finn.no.

– Kvalitetsforskjellen ligger i optimaliseringen av annonsene, både med hensyn til estetikk og effektiv spredning. Alle annonsene lages i flere versjoner og testes ut mot brukerne, slik at annonsen som får best respons blir brukt videre, forteller Stavnås Ingebrigtsen.


Utgjør stor forskjell

Bård Sandtrø var en av de som først fikk testet annonseløsningen på sin bolig. Han er trygg på at den utgjorde en viktig forskjell for salget.

– Jeg fikk en mye bedre pris enn det jeg forventet, og det kommer jo godt med. Jeg tror at denne typen løsninger utgjør en stor forskjell når man skal selge. Man vil jo nå fram til så mange potensielle kjøpere som mulig.


Les mer om hvordan NylanderUnivers kan få enda flere på din visning

 

Med NylanderUnivers blir boligen din synlig på en helt ny måte:
 

  • A/B-testing: Boligannonsene dine optimaliseres og måles underveis. Klikker flere på annonse A enn B, så økes trykket på annonse A
  • Synlighet på landets største nettsteder: Boligannonsen din vises på 17 av de 20 største nettstedene og nettavisene i landet.
  • Mer treffsikkerhet gir flere på visning: Markedsføringen finsiktes mot de som kan være interessert i din bolig.
  • Påminnelse til alle interessenter: Alle som har sett på boligen din får en påminnelse dagen før visning med en tilpasset annonse.

Vil du vite mer om NylanderUnivers? Les mer her!

Innholdet i denne artikkelen er ikke laget av redaksjonen, men av Brand Studio, en del av avisens annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post. Synes du denne type artikler ser spennende ut for din bedrift, ta gjerne kontakt på samme e-post.