Ny interiørbutikk på Sirkus Shopping frister med skandinavisk design

Drømmen til Stine Dahle var en butikk full av unike, skandinaviske møbler. Med åpning av Nobu Home på Sirkus Shopping og tilhørende nettbutikk, er drømmen blitt virkelighet.

- Endelig oppstart, jubler daglig leder og medeier i den nye butikken Nobu Home på Sirkus Shopping, Stine Dahle (til høyre). Til venstre er medarbeider og nettbutikkansvarlig Caroline Wangberg, som er en av Stines åtte medarbeidere.
Annonsørinnhold produsert av Adresseavisen Brand Studio

- Det er nesten som å få barn, ler Stine, daglig leder og medeier i byens nyeste interiørbutikk.

- Nå har vi stått på og jobbet nesten døgnet rundt i mange uker, så det er utrolig flott å endelig kunne åpne dørene for kundene, fortsetter hun.

- Vi treffer henne på formiddagen på torsdag, samme dag som Nobu Home åpnet dørene for første gang. 400 kvadratmeter med skandinavisk interiørdesign og gaveartikler står nå klar for kundene i først etasje av Sirkus Shopping. En stor butikk full av skandinavisk design. Mange spennende merker som bl.a by Lassen, &tradition, Fredericia og Ferm Living. Valget av de ulike merker er på bakgrunn av en grundig analyse av beliggenhet, kundebehov og butikkmiksen på Sirkus Shopping.

- Vi mener dette passer godt i forhold til hva forbrukerne ønsker. Sirkus er et stort og flott kjøpesenter, med god variasjon i butikker. Det bygges dessuten enormt med kontorer og boliger i området, så vi tror markedet lokalt er i vekst, samtidig som at det et gode parkeringsmuligheter her, sier Stine.

Hun synes også at det er flott at butikken ligger sammen med forretningene C.I. Pedersen og tips, som er blant interiørbutikkene på Sirkus Shopping.

Service i høysetet

- Vi skal være best på service. Kundenes opplevelse er det viktigste for oss. Vi skal ta oss god tid til kundene, gi råd og veiledning, forteller Stine som har med seg åtte dyktige ansatte. Foruten den fysiske butikken, så kommer Nobu Home til å ha en egen nettside med nettbutikk, sammen med stor aktivitet på Facebook og Instagram.

Sjekk Nobu på Facebook...

...og på Instagram

- De digitale kanalene er viktig. Å bare ha en fysisk butikk holder ikke lenger. Mange kunder lar seg inspirere på nett og handler senere, ikke minst innen interiør. Vi skal både selge varer i nettbutikk eller la folk bestille for å hente i butikken. Vi må legge til rette for kundene, uansett hvor de er, sier Stine.

Ikke lavpris

Produktene i butikken er så godt som alle av skandinavisk design og opphav. Det er ikke først og fremst pris Nobu Home konkurrerer på. I stedet er det ting som skiller seg ut på utseende og kvalitet, som skal sørge for omsetning.

- Nordmenn pusser opp hele tiden. Kundene våre vil nok være de som er interessert i interiør, og som vet av – og vil ha - den type produkter som vi har. Vi vet at det er etterspørsel etter disse produktene. Det fins noen andre butikker har dem, men ikke slik som vi har dem her på Sirkus Shopping.

Og navnet?

- Nobu kan både henspille på «nordisk» og det å «bu». Videre er dette det japanske ordet for tillit, eller det å strekke seg litt lenger – noe som er nettopp det vi ønsker å gjøre for kundene. Navnet Nobu har altså flere betydninger, men vi har valgt å ta til oss det med ttillit og det å strekke seg litt lengre, forklarer Stine.

Rundt oss rusler det allerede flere kunder rundt i butikken. En av medarbeiderne nærmer seg smilende og hilser på de som er kommet inn i de store åpne områdene. Et par Nobu-kolleger pakker ut varer for harde livet. Jo, butikken har åpnet, men alt er ikke på plass. Så Stine må løpe.

- Jobben starter nå. Vi gleder oss, smiler hun.

Sjekk også ut andre nyheter, tips og informasjon hos Sirkus Shopping