Brand Studio
Annonse fra Technoport

Her kan du være med på å forme framtiden

På Technoport- konferansen samles teknologiutviklere og innovasjonsinteresserte, og du kan møte den neste samarbeidspartneren du ikke visste du trengte.

For femte året på rad arrangeres Technoport-konferansen i Trondheim. 28. februar 2018 braker det løs, og nå er det temaet «Deep Tech» som blir den røde tråden gjennom konferansen.

- Det finnes egentlig ikke noe godt norsk ord for «Deep Tech», men det handler om selskaper som ikke bare bruker teknologi, men de som utvikler sin egen unike teknologi som gjerne er basert på vitenskapelige gjennombrudd og forskning, forteller Marie H. Johansen (bildet), som er prosjektleder for Technoport.

Se programmet for konferansen her!

Technoport-konferansen er Norges ledende møteplass for de som er interessert i, eller driver med «Deep Tech», og målet er å samle økosystemet for innovasjon og kommersialisering.

- Vårt mål er å fremme ny teknologi og hjelpe til å resultere i verdifulle løsninger. Derfor er det viktig å samle alle parter på en og samme arena og få til den teknologiutviklingen som trengs for å løse de store problemene i framtiden, forteller Johansen.

Langsiktig satsning

Hele listen over hvem som kommer og hva som skal settes fokuset på, lanseres i januar. Men Johansen trekker likevel fram en av konferansens sesjoner som en «must see».

Her kan du lese mer om Technoport-konferansen!

- Steve Leonard fra SGInnovate, Sinagpores svar på Innovasjon Norge kommer, og sammen med Trish Cotter i MITs senter for entreprenørskap og Jon Medved, som er en ledende venture capitalist fra Israel, skal de gjennomføre en reversert pitch til start-ups. De skal rett og slett selge inn sine respektive steder, Singapore, Boston og Israel, som det beste stedet for «Deep Tech» startups å etablere seg og vokse. Det avsluttes med en veldig spennende paneldebatt om bygging av økosystemer.

Steve Leonard fra SGInnovate kommer på Technoport.
            (Foto: Presse)

Steve Leonard fra SGInnovate kommer på Technoport.Foto: Presse

 

Technoport-konferansen tiltrakk seg i 2017 over tusen besøkende, og har vokst jevnt og trutt siden oppstarten i 2014. Siden da har fokuset til konferansen gått fra å være om innovasjon og entreprenørskap, til en tydeligere satsing på tung, teknologisk innovasjon.

- Forskningsdrevet innovasjon er noe Trondheim er god på, så det er bare naturlig at vi lager en slik møteplass i Trondheim. Det originale målet var å spre entusiasme rundt det å være grunder, men det har jo de fleste i dag.  Så nå retter vi oss heller mer mot forskningsdrevet innovasjon, men med et unikt tverrfaglig fokus. Målet vårt er jo å gjøre Trondheim, Norge og Norden for den beste plassen i verden for de som driver med kommersialisering av nye teknologier, sier prosjektlederen.

Technoport-konferansen samler hvert år teknologitviklere og innovasjonsinteresserte.
            (Foto: Kjetil Groven)

Technoport-konferansen samler hvert år teknologitviklere og innovasjonsinteresserte.Foto: Kjetil Groven

 

Møt neste samarbeidspartner

Nytt av året er at Technoport nå skal prøve seg som Kirsten Giftekniv for bedrifter og start-ups.

- Vi skreddersyr matchmaking mellom bedrifter og start ups, slik at man finner noe som passer perfekt for hverandre. Det kommer til å bli veldig spennende og vi har allerede store bedrifter med på laget.

Under konferansen er det flere workshops.
            (Foto: Kjetil Groven)

Under konferansen er det flere workshops.Foto: Kjetil Groven

 

- Hvorfor burde man få med seg denne konferansen?

- I det store bildet så kan man være med på å forme framtiden og løse problemer. Skal man snakke om det på en mer håndfast måte, så er dette en unik mulighet til å møte den neste samarbeidspartneren som du ikke visste at du trengte. Det er en møteplass for å sette viktige ting på agendaen, og bringe folk sammen som kan legge til grunne for samarbeid som kan endre verden, sier Johansen.

Kjøp billetter til konferansen her!



Innholdet i denne artikkelen er ikke laget av redaksjonen, men av Brand Studio, en del av avisens annonseavdeling.

Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.