Her får du være med å utvikle 35 mediehus

Hvordan kan nyskapende teknologi utvikle 250 år gamle mediehus? Det jobber Polaris Media med. Nå trenger Norges tredje største mediekonsern flere som vil være med å utvikle mediebransjen.

For å utvikle mediehusene videre, så skal Polaris Media styrke sin utviklings- og prosjektlederkapasitet. F.v. CFO med ansvar for prosjekt- og forretningsutvikling Per Olav Monseth, direktør for digitale annonseprodukter Marie Willumsen og påtroppende konserndirektør for digital utvikling Håvard Kvalheim.
Annonsørinnhold produsert av Adresseavisen Brand Studio

- Vi åpner nå for to nye ansettelser, en digital produkt- og forretningsutvikler til vår sentrale annonseenhet og en prosjektleder/forretningsutvikler som skal jobbe med ulike prosjekter på tvers i konsernet. Vi ønsker søknader så fort som mulig, sier Marie Willumsen, påtroppende direktør for digitale annonseprodukter i Polaris Media.

- I begge disse stillingene er det rom for å vokse og utvikle seg videre. Polaris Media har klare vekst- og utviklingsambisjoner, og det vil innebære spennende arbeidsoppgaver på både kort og lang sikt for de riktige kandidatene. Vi jobber innsiktsbasert og er opptatt av å dele kompetanse og samarbeide på tvers av konsernet og fagområdene, sier Per Olav Monseth, CFO og ansvarlig for prosjekt- og forretningsutvikling i Polaris Media.

Nysgjerrig på disse jobbene? Sjekk ut stillingene her!

I Polaris Media jobber man tett sammen på tvers av ansvarsområder. Her ved Marie Willumsen, Per Olav Monseth, Magnus Hallan og Håvard Kvalheim.

Alle mediehusene i Polaris Media jobber med felles løsninger rundt abonnement og publiseringsplattformer. I en bransje som har vært tidlig ute i digitaliseringen, og som er i stadig forandring, er det avgjørende å være langt fremme i utviklingen. Konsernet er svært opptatt av å lykkes med de digitale satsningene for å finansiere godt redaksjonelt innhold, som er selve bærebjelken i samfunnsansvaret mediehusene tar.

- Vi jobber på vegne av 35 mediehus som har en helt unik og viktig rolle i sine lokalsamfunn. Det gjør noe med jobben din, at arbeidsgiveren din har det unike perspektivet på samfunnsansvar, sier Willumsen.

Hos Polaris Media er det høyt under taket og godt humør. Her er påtroppende direktør for annonseprodukter Marie Willumsen sammen med digital produkt - og forretningsutvikler Magnus Hallan.

Ti-åring med milliardomsetning

Polaris Media fyller ti år i år. Selskapet, som holder til Trondheim, er nok mest kjent for å være eier av 35 tradisjonsrike mediehus som Adresseavisen, iTromsø, Romsdals Budstikke og Sunnmørsposten. I dag er mediekonsernet det tredje største i landet, med en årlig omsetning på 1,5 milliarder kroner, gode resultater og en sterk finansiell posisjon som gir handlingsfrihet videre.

Les mer om Polaris Media her

I de lyse og moderne kontorene øverst i Adressahuset er stemningen god. Her har Polaris Media holdt til helt siden både konsernet og Adresseavisen flyttet fra Heimdal i 2015. Og det er ikke bare utsikten og finværet som skaper entusiasme. Posisjonen det unge konsernet har opparbeidet seg, er nemlig et godt utgangspunkt for vekst. Det strategiske samarbeidet mellom Polaris Media og Schibsted har de siste årene vist seg å fungere meget godt, og det er her mye av utviklingen for felles teknologiske plattformer har skjedd.

Norges største annonseallianse

- I 2017 gikk alle mediehusene i konsernet over til felles annonseplattform med Schibsted. Moderne annonseprodukter er avgjørende for at lokale mediehus skal sikre sin del av de digitale annonseinntektene i markedet. Facebook og Google tar en stor del av norske annonseinntekter, men med ny teknologi og kompetanse, et sterkt samarbeid med våre alliansepartnere, og ikke minst den unike posisjonen våre lokale mediehus har, kan vi nå tilby svært gode annonseprodukter til kundene, sier Willumsen.

- Til sammen utgjør Polaris Media og Schibsted-nettverket den største annonsealliansen i Norge. Vi har kontinuerlig prosjekter hvor vi samarbeider tett med Schibsted. Nettopp denne type teknologiske og strategiske samarbeid er viktig for at mediehusene skal lykkes i kampen om både brukere og annonsekroner, sier Magnus Hallan, forretningsutvikler i Polaris Media.

Den nye medarbeideren innen produkt- og forretningsutvikling kommer til å jobbe tett sammen med ham og Marie Willumsen, mens den nye prosjektlederen/forretningsutvikleren kommer til å jobbe med ulike prosjekter på tvers i konsernet og inngå i teamet til CFO og ansvarlig for prosjekter og forretningsutvikling, Per Olav Monseth. I tillegg blir Håvard Kvalheim (bildet under), påtroppende konserndirektør for digital utvikling, en nær samarbeidspartner på utviklingsprosjekter i Polaris Media fremover.

Mediehusene i angrepsposisjon

- Vi opplever at de digitale produktene gir vekst og lønnsomhet. Vi har god vekst i salg av digitale abonnement og digitale annonser. I tillegg ser vi at papiravisen fortsatt er populær og leses av et flertall av våre lesere. Vi lykkes også godt med å skape nye inntekter fra trykkerivirksomheten, hvor vi trykker reklameprodukter, og fra distribusjonsnettverket, hvor vi kan levere deg produkter du har handlet på nett. Polaris Media har, på tross av tøffe tider i mediebransjen, levert sterke resultater de siste årene, understreker Monseth (bildet under).

Magnus Hallan opplever dessuten at det er kort vei fra ide til test til realitet i Polaris Media.

- Den måten vi jobber på med data og analyse, og den måten vi sitter sammen på, innbyr til tett samarbeid og korte beslutningsveier om man vil ha ting gjort. Det er både inspirerende og effektivt.

- Så har vi jo det som sikkert er Trondheims flotteste lokaler, rett ved Nidelva og med nærhet til både Adresseavisen og byen, legger han til.

Nysgjerrig på disse jobbene? Sjekk ut stillingene her!

Polaris Media holder til her, i topp moderne lokaler i sjette etasje i Adressahuset.

$("a[href='http://polarismedia.no/stilling']").click(){ console.log("test"); ga('send', 'event', 'Link', 'Klikk', 'http://polarismedia.no/stilling');}$("a[href='http://www.polarismedia.no/']").click(){ console.log("test"); ga('send', 'event', 'Link', 'Klikk', 'http://www.polarismedia.no/'); }