Iselinn Nilsen er personlig shopper og imagestylist ved Sirkus Shopping. 

Iselinn Nilsen er personlig shopper og imagestylist ved Sirkus Shopping. 

Iselinn lever for å shoppe for andre – her er hennes beste høst-tips!

Det blir en fargerik høst både i moteveien og på interiøret, ifølge Iselinn Nilsen ved Sirkus Shopping.
Sirkus Shopping

På Sirkus Shopping finner du en sprudlende finnmarking med en stillingstittel svært få andre i landet kan matche.

- Jeg er nok den eneste i Midt-Norge med en slik tittel. Det er ganske populært tilbud i utlandet, og har kommet i full fart hit til oss også, sier Iselinn Nilsen ved Sirkus Shopping.

Så hva er den spesielle tittelen til Iselinn? Hun er imagestylist og personlig shopper ved kjøpesenteret. Det er sistnevnte som er unikt i disse trakter.

- Jobben min går rett og slett ut på å hjelpe folk med å finne de riktige klærne og interiøret som passer dem best, forklarer hun.

Bred kundebase

Iselinn forteller at hun følte at stillingsannonsen var som skreddersydd for henne. Det var to år siden, og hun forteller at hun stortrives som kjøpesenterets shopping-guru.

- De to siste årene har gått kjempefort. Det er en veldig spennende jobb og jeg møter hele tiden mange nye folk. Ingen dag er lik den andre, sier Nilsen

Hun forteller at kundebasen er bred.

- Jeg har alt fra 18-åringer, som ofte trenger hjelp til å lage en basegarderobe som ikke koster for mye, til pensjonister. Det er gjerne folk som har vært gjennom en livsstilsendring som tar kontakt. Kanskje vedkommende har fått seg en ny jobb, har gått ned eller i vekt eller er ferdig med fødselspermisjon, forteller Nilsen, som har hatt et lidenskapelig forhold til mote siden tenårene.

- Jeg startet å jobbe med mote da jeg var 16 år og begynte i en klesbutikk. Siden den gang har jeg vel aldri sluttet med det, sier hun med et smil.

Hun flyttet fra Hammerfest til Trondheim som 21-åring og forelsket seg i byen fra første stund. Nå har hun mann og barn, og har jobbet for en rekke kleskjeder byen. I tillegg har hun også vært butikkleder i flere år.

Nilsen sier det var et enkelt valg å gå for denne stillingen ved Sirkus Shopping.

- Det var som om stillingsannonsen ropte mitt navn. Denne jobben virket nesten skreddersydd for meg, sier hun med et smil.

Iselinn Nilsen er lommekjent på Sirkus Shopping, og vet hvor hun skal gå for å finne klær som passer til kunden. 

Iselinn Nilsen er lommekjent på Sirkus Shopping, og vet hvor hun skal gå for å finne klær som passer til kunden. 

Vil du få shopping-hjelp av Iselinn? Her kan du bestille deg en time!

- Det blir en fargerik høst

Men hun gjør mer på senteret enn å håndplukke varer til kunder. Sirkus Shopping produserer jevnlig sitt eget magasin, Sirkus Magasinet, der Nilsen har en nøkkelrolle

Her kan du se høstens utgave av Sirkus Magasinet

Hun er den som plukker ut antrekk og interiør som skal pryde sidene i magasinet. Imagestylisten forteller at mote- og interiørtrendene ofte følger hverandre tett.

Denne høsten er intet unntak.

- Fargene er tilbake! Det er sjeldent vi har sett en høst med så mye farger både i motebildet og i interiøret. Tonene er kanskje litt dypere, men det er likevel mye farger, sier Nilsen.

På Sirkus Shopping finner du rundt 100 forskjellige butikker, lekepark, en stor og variert food court og kaffebar.

Når man har en slik stilling som Iselinn, blir man fort lommekjent på det store senteret. Hun tar oss med på en rundtur for å vise frem høstens trender.

Vi svinger først innom Nobu Home, en 400 kvadratmeter stor butikk fylt med lekkert skandinavisk interiørdesign og gaveartikler.

Det blir en fargerik høst, og du kan fint mikse varme og kalde farger. 

Det blir en fargerik høst, og du kan fint mikse varme og kalde farger. 

«Nytt, gammelt design»

Imagestylisten forteller at mote- og interiørtrendene ofte følger hverandre tett. Denne høsten er preget av at folk har blitt mer opptatt av å leve nærmere naturen.

- Det preger faktisk også interiøret. Den botaniske trenden med grønne planter er fortsatt i vinden. Dessuten er treprodukter også veldig populære, sier Nilsen.

Hun tar oss med til en hyggelig sofakrok i butikken, og finner frem en regnbue av puter.

- Som nevnt er det mye farger i høst, og du kan fint mikse både kalde og varme farge. Det gjelder ikke bare møblene. Nå maler vi veggene med farger og pynter sofaen med fargerike puter, sier hun.

Videre sier hun at folk er blitt opptatt av «ny, gammel» design.

Folk har blitt mer opptatt av nytt, gammelt design, sier Nilsen og viser frem en by Lassen-lysestake. 

Folk har blitt mer opptatt av nytt, gammelt design, sier Nilsen og viser frem en by Lassen-lysestake. 

- De fleste damer vet hva en by lassen er, sier hun, og trekker frem lysestaker fra den danske designgiganten.

- Kubus 4 er Mogen Lassens design fra 1962. Det er en kjent merkevare med historie bak. De som kjøper denne vet hva de skal ha. Dette er bare en av mange gamle og kjente merkevarer som du finner her på Sirkus Shopping, sier Nilsen.

Sirkus Shopping har flere flotte interiørbutikker. Her finner du også CI Pedersen, Home&Cottage, Jernia, Kitch`n, Kremmerhuset, Nille, Princess, Søstrene Grene, Tilbords og tips.

Denne sofaen heter Austin, og den finner du hos Home&Cottage. 

Denne sofaen heter Austin, og den finner du hos Home&Cottage. 

 

- Trendy og klassisk

Sirkus Shopping har en rekke med klesbutikker for menn og kvinner i alle prisklasser. Denne gangen går turen til moteveteranen Kleins, som har kledd trøndere siden 1904.

- I høst skal du gjerne ha yttertøy som gir litt oppmerksomhet i antrekket. Dette gir en trendy og klassisk look, sier Nilsen, og plukker ut tre klesplagg fra stativene i butikken.

- En god kåpe er et «must have» denne høsten, og du må gjerne velge en fargerik kåpe, sier Iselinn Nilsen. 

- En god kåpe er et «must have» denne høsten, og du må gjerne velge en fargerik kåpe, sier Iselinn Nilsen. 

 

- En god kåpe er et «must have» denne høsten, og du må gjerne velge en fargerik kåpe, sier hun, og viser frem en oransje kåpe fra trøndermerket JohnnyLove.

- Blå, grønn, rød, oransje, bringebær og gul er noen fargene i høst. I tillegg er det alltid litt jordtoner på høst-kolleksjonene. Disse roer ned de sterke fargene.

Selv om bladene faller fra trærne, så er det ikke feil å gå rundt med blomster på klærne om høsten. Nilsen har for anledningen på seg en blå kjole med blomster-trykk.

- Ruter og mønster preger motebildet som aldri før. Matchende sett er også en hit i år.

«Comfy»

- Herremoten har blitt noe mer «comfy» den siste tiden, sier Iselinn Nilsen. 

- Herremoten har blitt noe mer «comfy» den siste tiden, sier Iselinn Nilsen. 

For menn er «komfortabel» ett av høstens stikkord.

- Herremoten har blitt noe mer «comfy» den siste tiden. Nå kan du bytte ut noe av jeansen med mer komfortable bukser. Buksene i høst har mer stretch og en noe grovere stoffkvalitet. Tweed er for eksempel veldig populært. Både t-skjorter, skjorter, gensere og turtleneck går til disse buksene.

I likhet med kvinnemoten, så kommer man langt med en god ytterjakke denne høsten. Shopping-eksperten trekker frem en tidløs ullfrakk fra Hugo Boss.

- Denne er klassisk og kan brukes både til hverdag og til litt større anledninger. Et tips er å mikse plagg med ulike stoffkvaliteter som tweed, skinn, cord fløyel, denim og strikk, slik at du finner din egen unike stil, sier Nilsen.

Hvis du vil bli mer inspirert av Iselinn Nilsen, og få et større innblikk i hva Sirkus Shopping har å by på denne høsten, så anbefaler vi at du tar en kikk på Sirkus Magasinet







Innholdet i denne artikkelen er ikke laget av redaksjonen, men av Brand Studio, en del av avisens annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post. Synes du denne type artikler ser spennende ut for din bedrift, ta gjerne kontakt på samme e-post.