- Dette blir Norges råeste Byggmakker-butikk!

Byggmakker Gipling Tiller er i sluttspurten på en stor ombygging, og er nesten ikke til å kjenne igjen. I tillegg har de har flere spennende planer for fremtiden.

Byggmakker Gipling Tiller åpner i en ny drakt 20. september.
Annonsørinnhold produsert av Adresseavisen Brand Studio

Byggmakker på Tiller åpnet dørene våren 2008. Ti år har gått, og nå står butikken fram i flunkende ny drakt med det aller nyeste butikkonseptet i Byggmakker.

- Jeg tror kundene kommer til å få en «wow»-opplevelse når de kommer til nyåpningen. Med det nye butikkutrykket vil vi være råest på inspirasjon, råest på handleopplevelse, råest på kvalitet, råest på leveringsdyktighet, råest på kompetanse. Dette blir Norges råeste Byggmakker-butikk, sier konseptleder Anne Marthe Høgsnes ved Gipling.

Hun er klar på hva de ønsker å være for kundene sine fremover.

- Vi skal overgå kundenes forventninger og realisere kundenes byggedrømmer. Vårt mål er å gjøre det enkelt for kundene å gjøre de små og store tingene - og selvfølgelig også tilby dem fiks ferdige løsninger. Byggmakker Tiller skal levere inspirasjon og kvalitet som varer - vi ønsker å skape rammer for det gode liv, oppsummerer Høgsnes entusiastisk.

- Jeg tror kundene kommer til å få en «wow»-opplevelse når de kommer til nyåpningen, sier Anne Marthe Høgsnes, konseptutvikler ved Gipling.

Digital utvikling

Oppussingen i butikken er et tiltak i forbindelse med et pilotprosjekt i Byggmakker-kjeden. Det er butikken på Tiller som er først ut i prosjektet.

- Vi er veldig stolte av å være Byggmakkers pilot-butikk. Å være håndplukket til å være først ut og teste det nye konseptet er veldig inspirerende for oss som jobber her, og gjennom det få være med å utvikle kjeden videre, sier Høgsnes.

Et av grepene for å gjøre butikken mer kundevennlig er nye digitale løsninger. Det første som møter kundene er det nye digitale kartet som lett viser veien til avdelingene og varene. Videre er det installert skjermer i alle avdelinger som både informerer og inspirerer.

- Dette blir et digitalt kvantesprang for oss, og hele kjeden. Skjermløsningen er under utvikling og vi gleder oss enormt til neste steg, sier Høgsnes.

Stort og oversiktlig

Den ombygde butikken rommer hele 5500 kvadratmeter, men det første som slår deg når du går inn i lokalene er hvor oversiktlig det er. Reolene har blitt lavere og flere vegger har forsvunnet.

- Resultatet er at det har blitt mye enklere å finne fram. Tidligere kunne butikken kanskje virke som en labyrint. Nå er det mye mer åpent, oversiktlig og inspirerende, sier Børge Andersen, varehussjef ved Byggmakker Gipling Tiller.

- Butikken er blitt mye mer oversiktlig og inspirerende, sier varehussjef Børge Andersen ved Byggmaker Gipling Tiller.

Arbeidet med å utvikle butikken startet sommeren 2017.

- Det første vi tok tak i var å ruste opp restauranten vår. Vi flyttet også proffkontoret som lå i butikken til en egen avdeling med en egen parkering. Denne løsningen gjør det enklere å handle for våre proffkunder, sier Andersen.

450 kvadratmeter med design-kjøkken

Etter det arbeidet var ferdigstilt, var det på tide å ta noen grep inne i selve butikken. Inspirasjon er som nevnt et viktig nøkkelord for Byggmakker på Tiller.

- I fjor høst fikk vi på plass en kjempeflott og idéskapende kjøkkenavdeling på hele 450 kvadratmeter med kjøkkenmiljøer fra norske Norema og danske Designa. I disse dager er vi i ferd med å ferdigstille en ny og stilig bad- og garderobeavdeling. Her vil det bli enkelt å la seg inspirere, sier Andersen.

Byggmakker Gipling Tiller har en flott kjøkkenutstilling som rommer hele 450 kvadratmeter.

Bymakker på Tiller er kjent for sitt store utvalg på gulv. I det nye konseptet blir det enda større og enda bedre.

- Målet med det nye konseptet er å gjøre handleopplevelsen så god mulig. Vi skal tilby den beste kundeservicen og være til inspirasjon for alle våre kunder. Alle våre ansatte gleder seg til å ta imot gamle og nye kunder, til å vise fram butikken og by på sin kompetanse, sier Andersen.

Inviterer til feiring - og bygger videre

Andersen og Høgsnes forteller at de gleder seg til å vise frem den nye butikken. Derfor blir det feiring på Tiller 20. september.

- Da inviterer vi både store og små til en storslått åpning av den nye butikken. Da blir det kaffe, kake og gratis softis, og selvfølgelig en rekke med supergode tilbud tre dager til ende i hele butikken, sier Andersen.

Reolene har blitt mye lavere, og flere vegger har forsvunnet. Resultatet er en mye mer oversiktlig butikk.

Etter festen er over skal ikke Byggmakker Tiller hvile på laurbærene.

- Dette er jo et pilotprosjekt, så vi kommer ikke til å stoppe opp med det første, sier Andersen, og forteller at dette er første byggetrinn.

Etter åpningsmarkeringen er unnagjort, setter de i gang med fase to. Da er det trelast- og uteområdet som står for tur.

- Vi var først ute med drive-in i trelast og byggevarer i Trondheim, og nå skal tilbudet bli enda større og bedre for kundene, sier Andersen, og legger til at de håper å være ferdig med den jobben så tidlig som mulig neste år.

Selv om butikken kommer i en ny drakt, så skal Byggmakker Gipling Tiller jobber videre for å gjøre butikken enda bedre.

- Vi gleder oss veldig til åpningen av butikken 20. september. Da skal vi feire sammen med massevis av kunder og leverandører. Samtidig har vi store forventninger til neste byggetrinn. Neste vår vil vi ha et flunkende ferskt drive-in trelast-anlegg og uteområde på plass. Det skal bli så oversiktlig, kundevennlig og rått som overhodet mulig. Og da er det nye anlegget komplett, sier Høgsnes avslutningsvis.