Pia har tegnet kjøkken i femten år:

- Kunder stiller andre krav til kjøkkenet nå

PRODUSERT AV ADRESSEAVISEN BRAND STUDIO FOR HTH STAVANGER


Teamet bak den nye HTH-butikken i Stavanger har jobbet på spreng siden de startet renoveringen i januar. Blant dem er Pia Hansen som har jobbet for HTH i femten år.

– Butikken gir oss et nytt spillerom, sier hun.

HTH i Stavanger har satset stort på sitt nye butikkonsept. Store og luftige lokaler, fylt med farger og stilfulle utstillinger er det som møter deg når du går inn i butikken. Og kanskje det beste av alt er duften av nystekte kanelboller.

– For oss er det viktig at kundene får en hjemmekoselig følelse når de kommer hit. Derfor pleier vi ofte å by på forskjellig bakverk til kundene, som er stekt i ovnen til et av våre utstillingskjøkken, forteller interiørselger Pia Hansen.

0

Hansen har vært med på HTH sin reise i femten år, og hun synes det er utrolig gøy å få være en del av teamet i den nye butikken.

– Vi er som en stor familie her på jobben. Jeg følger kunden fra start til ferdig sluttprodukt, og blir derfor kjent med folk i alle ledd i HTH. Jobben min er rett og slett fantastisk, sier hun med et glis.

Teamwork og stor mottakelse

Den offisielle åpningen av butikken skulle egentlig vært i juni, men på grunn av koronapandemien måtte de utsette til august. Butikkleder, Haldis Førland, er storfornøyd med mottakelsen av kundene.

– Vi har klart å holde butikken åpen og vi har ikke holdt butikken stengt en eneste dag. Det har vært en krevende ombyggingsperiode både for oss og våre kunder, men vi er utrolig fornøyde med resultatet, forteller Førland.

0

HTH har dype røtter i lokalene ved Lagårdsveien - og har holdt til der i nesten femti år.

Da Førland og teamet begynte på renoveringsprosjektet i januar, hadde de som mål å løfte HTH-butikken til nye høyder.

Og det har de klart med et fantastisk teamarbeid på tvers av fageksperter i konsernet.

– Det visuelle har stått høyt i fokus når vi har planlagt den nye butikken, og jeg er imponert over vår egen designer som har klart å tenke nytt og kreativt hele veien.

Ta en titt og la deg inspirere av HTH sine kjøkken her

Kjøkkenet har jo fått en annen rolle i vår tid. Det er blitt et sosialt oppholdsrom der familie og venner samles både for matlaging og middagsselskap.

HALDIS FØRLAND

Håndlaget kjøkken i verdensklasse

Butikken selger både baderom og garderobe, men har lagt størst vekt på kjøkkendelen. I første etasje er det stilt ut tjuefem komplette kjøkkenmiljø. Alle er HTH-kjøkken, med stor variasjon fra svart-hvitt – til kjøkken i trendy farger.

– Kjøkkenet har jo fått en annen rolle i vår tid. Det er blitt et sosialt oppholdsrom der familie og venner samles både for matlaging og middagsselskap. Kjøkkenet er enklere og luftigere enn før, og det har vi hatt fokus på når vi har laget utstillingene, forteller Førland.

0

I tillegg til HTH-kjøkken har de også bygget en egen avdeling for det klassiske kvalitetsmerket uno form.

Denne kjøkkenleverandøren har ligget i verdensklasse med sitt unike håndarbeid siden sekstitallet.

Og vi kan se at de nyeste kjøkkenmodellene også bærer preg av sekstitallets eleganse – med en nytenkende vri.

– Uno form-avdelingen er vi veldig stolte av. Kjøkkenmodellene til uno form er håndlaget av dyktige håndverkere Danmark, som jo gjør denne merkevaren noe mer eksklusiv enn HTH-kjøkkenene. Men vi ser at nordmenn investerer mer i kjøkkenet sitt nå enn før, og for oss er det gøy at kunder ønsker å bruke våre interiørselgere til å skreddersy unike kjøkken for dem, sier Førland.

Vil du vite mer om uno form? Her kan du lese både om historien og se hele kolleksjonen

Unoform_3.jpg
unoform_1.jpg
Unoform_2.jpg
Unoform_4.jpg
Unoform_5.jpg
Trademark, Logo, Font, Text

Levende og inspirerende for kundene

– Kjøkkenbransjen er tøff, og konkurransen er større enn noen gang. Det er det ingen tvil om, mener Espen Karlsen, som er leder for prosjektavdelingen i butikken.

Men de har en plan på hvordan de skal skille seg ut fra konkurrentene.

– Vi er opptatt av at butikken skal være levende, og det skal vi få til ved å arrangere kundekvelder og events, som skal gi inspirasjon til hvordan våre kjøkken kan brukes. Vi skal for eksempel ha kundekvelder, der kunder kan komme og se på en kokk lage mat på et av våre kjøkken, forteller Karlsen.

.

0

Prosjektavdelingen som Karlsen leder er et viktig segment i tillegg til privatkunder-segmentet. Prosjektavdelingen leverer fullverdige kjøkken til både små og store boligprosjekter. I tillegg leverer de til større offentlige byggeprosjekter, som for eksempel studentboliger, kantiner og barnehager.

– Begge segmentene er en viktig kombinasjon for at vi skal nå ut bredt med HTH-produktene våre – og ikke minst uno form-modellene, sier Karlsen.

Tegner over hundre kjøkken i året

HTH har vært et kjent dansk kvalitetsmerkevare innen kjøkken i over femti år, og interiørselger Hansen har vært med siden 2005. Sammen med en gjeng dedikerte interiørselgere utgjør de en viktig del av HTH-butikken.

7.jpg

– Vi har en god grunnstamme i bedriften, og det har alltid føltes trygt å selge HTH. Jeg vet at vi leverer kvalitet og jeg sørger alltid for å gi den beste servicen fra første møte med kunden - til sluttproduktet står ferdig montert hjemme hos dem, sier Hansen.

I gjennomsnitt selger Hansen hundre kjøkken i året, og i løpet av sin tid i bransjen har hun sett en spennende utvikling hos smaken til kundene.

– Før var vi mer opphengt i en viss stil på kjøkkenet. Vi låste oss til den trenden som var i tiden. Nå er vi blitt litt mer vågale, og vi tør og mikse sammen ulike stiler og farger – som igjen resulterer i mer personlige kjøkken. Og det det gjør jobben min desto mer spennende og kreativ.

0

HTH leverer kjøkkenseksjonene enten ferdig sammensatt eller flatpakket, og kundene kan selv bestemme om de ønsker at en av butikkens montører skal sette sammen kjøkkenet – eller om de vil sette det sammen selv.

- Vi liker naturligvis best å montere kjøkkenet for kundene, slik at vi sikrer et bra sluttresultat. Og heldigvis er det mange som ønsker å benytte seg av vår ekspertise hele veien.


Vil du vite mer om butikken? Klikk deg inn på vår Facebook-side!

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Brand Studio, en del av avisens annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold.
Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut? Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Annonsørinnhold