- Trolig drømmejobben for  riktig kandidat!

Søker videoprodusent:

Adresseavisen Brand Studio er på jakt etter en stødig foto- og videoprodusent som kan være med på å skape fengende innhold sammen med resten av teamet på Adressahuset.

Innholdsmarkedsføring er i vinden som aldri før, og derfor har Brand Studio nå behov for enda en video- og fotoprodusent på laget. Sammen med flinke medierådgivere, tilbyr de innholdsmarkedsføring til små og store kunder, primært i Midt-Norge og Trøndelag.

– Brand Studio består av fem dyktige produsenter innen tekst, foto og video. De fleste av oss har redaksjonell bakgrunn, mens noen har jobbet i byrå eller markedsavdelinger tidligere, forteller innholdssjef Michelle Iselin Bjellmo.

– Vi ser etter en ny kollega som alltid tenker i levende bilder, er kreativ, løsningsorientert og skjønner hva som skal til for å treffe målgruppen!

En jobb som skiller seg ut

Even Langmo har jobbet som video- og fotoprodusent i Brand Studio i over tre år og ser frem til å ønske en ny kollega på sitt fagfelt velkommen.

Han forteller at jobben hans, i likhet med vedkommende som nå skal ansattes, i stor grad går ut å skape det visuelle til tekstene som skrives, slik at leseopplevelsen blir noe utenom det vanlige. I sakene som lages, brukes video som grafiske elementer eller som enkeltstående snutter bestående av intervjuer og annet som understøtter budskapet i teksten.

Vil du se hvordan de ferdige sakene ser ut? Trykk her!

– Arbeidshverdagen er utrolig variert i denne stillingen. Vi jobber med alle slags kunder, er mye ute på oppdrag og er med inn i kundemøter for å rådgi kundene når det trengs, sier han.

– Vi er stort sett to personer når vi er ute på oppdrag for kundene. Mange videoprodusenter er jo vant til å dra ut alene, men her støtter vi oss på hverandre og må ikke løse alt selv, forteller Langmo og legger til at han setter stor pris på den faste arbeidstiden også. Her slipper han kveldsarbeid og uforutsigbare arbeidstider.

Langmo har tidligere jobbet i både det offentlige og i det private, og med både kommersielt og redaksjonelt innhold. Det han liker spesielt godt med å jobbe i Brand Studio er samarbeidet innad i teamet.

– For meg er dagarbeidet en stor fordel, og det samme er fleksibiliteten i jobben. Vi har frihet under ansvar, så hvis jeg likevel må dra tidlig en dag for å hente i barnehagen, kan jeg sette meg ned på kvelden eller dagen etterpå for å ta det igjen, sier han og legger til:

– Du styrer mye av arbeidsdagen selv, du har dine prosjekter og selv ansvar for at tingene blir ferdige.

Rom for utvikling og variasjon

Det hender seg også at han får bryne seg på helt andre oppgaver.

– Jeg har egentlig gjort det meste innenfor videoverdenen for kunder – eller til egenmarkedsføring for Adressa. Noen ganger jobber vi på tvers av avdelingene, så plutselig kan jeg sitte og lage videoer til kampanjer som skal gå på sosiale medier. Jeg har gjort alt fra Snapchat og Facebook-kampanjer, til kino- og radioreklamer, smiler han.

–  Når man produserer innhold jobber man mye sammen med kollegaer som er eksperter på andre fagområder, så man er sjeldent alene. Man får ofte prøve nye ideer her, og er man kreativ med skaperglede, får man godt utbytte av det hos oss, skyter Bjellmo inn.

Hun forteller at det ikke er så viktig om vedkommende som ender opp med denne jobben har redaksjonell eller kommersiell erfaring, men at god kundeforståelse er avgjørende.

– For å lykkes hos oss må man like et høyt tempo, like å snakke med folk og elske det som vi setter øverst hver dag; historiefortelling, forklarer Bjellmo.

Inkluderende arbeidsmiljø

Hun beskriver Brand Studio som et godt lag som hele tiden spiller hverandre gode.

– Den som kommer inn som ny foto- og videoprodusent vil bli tatt godt imot og oppleve at oppstarten er nøye tilrettelagt. Et skreddersydd program for alle nyansatte sørger for at vedkommende blir kjent med samtlige deler av bedriften, og fadderordningen i avdelingen gjør at oppfølgingen blir tett, forklarer Bjellmo.

– Vi er en liten gruppe med stor takhøyde, vi ler og har det veldig trivelig på jobb. Vi sitter sammen, så når man lurer på noe er det bare å pirke borti sidemann, supplerer Langmo.

De er begge enige om at denne stillingen er en av de mest spennende du finner i Trøndelag, om man vil jobbe aktivt med kunder og videreutvikle sine ferdigheter gjennom foto og video.

– Her får du bygd opp en portefølje med arbeid for kjente kunder tidlig, og muligheten til å bli en del av en bedrift som satser stort innen innholdsmarkedsføring. Jeg tør å påstå at dette trolig er drømmejobben for riktig kandidat, avslutter Bjellmo med et smil.

Produsert av Adresseavisen Brand Studio

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Adresseavisen Brand Studio, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Azure, Font
Logo, Font, Text