Rectangle

ANNONSØRINNHOLD

Azure, Font

Nå flytter de til større lokaler:

­– Vi er veldig fornøyde med utviklingen! 

Etter bare to års drift har Gullhøna vokst ut av lokalene sine. I november åpner de derfor dørene til sin splitter nye butikk i Fjordgata.

Siden åpningen i 2020 har Gullhøna lyktes godt med kjøp og salg av gull, sølv, mynter og antikviteter til sine kunder – både i Trondheim hvor de er lokalisert, og i resten av landet.

– Nå har vi rett og slett vokst ut av de nåværende lokalene våre, forklarer ekteparet.

Den tidlige satsningen på nettbutikk viste seg å være et sjakktrekk, og har etter hvert frembrakt mange fornøyde kunder fra nært og fjernt, forteller eierne Alina og Torbjørn Aune.

– Vi er veldig fornøyde med utviklingen. Vi jobber hardt med å videreutvikle nettbutikken vår, og ser at vi stadig får flere kunder og salg gjennom den. Vi er også takknemlige for de kundene som kommer tilbake til oss – igjen og igjen, smiler Alina.

Fra 1. november vil Gullhønas nye adresse være Fjordgata 46.

Gullhøna har hatt stor suksess med kjøp og salg av gull, sølv og antikviteter. Nå flytter de til større lokaler.

Behov for større lokaler

Alina og Torbjørn forteller at den voksende kundemassen og etterspørselen på Gullhønas varer og tjenester, førte til at butikklokalet ved Leüthenhaven etter hvert ble for lite.

Behovet for større utstillingsområder, lagerplass og venteområder ble tydelig.

– Vi går fra 90 til 230 kvadratmeter med butikkareal når vi flytter. I de nye lokalene får vi tatt imot kundene på en mye bedre måte. Det blir blant annet et koselig område hvor man kan ta seg en kopp kaffe mens vi ekspederer andre kunder, sier Alina.

Hun forteller at de gleder seg til å vise frem det store utvalget på en bedre måte fremover, og selv om mye blir forandret, kommer det viktigste likevel til å vedvare;

Vi fortsetter å konsentrere oss om å gjøre kundenes opplevelser best mulig. De skal føle seg trygge, og foretrekke å komme til oss.  

Alina og TORBJØRN AUNE

Pålitelige og effektive

Kundene som oppsøker Gullhøna, har varierte ønsker. Noen er rutinerte samlere av for eksempel mynt, mens andre har funnet ut at sølvbestikket som ligger ubrukt i skuffene like godt kan selges.

Alina og Torbjørn vurderer om de kan videreselge gjenstandene kundene kommer med, eller resirkulere og smelte de om. De er veldig glade for at flere blir klar over resirkuleringsmuligheten.

– I fjor resirkulerte vi hele fem tonn metall i form av mynter, gamle gull- og sølvsmykker og bestikk. Det brukes mye gull og sølv i elektroniske duppedingser. Gjenbruk av metallet, i motsetning til nyutvinning, sparer miljøet for betydelig energiforbruk, forklarer Alina.

Alina Aune gleder seg til å flytte inn i nye lokaler i Fjordgata.

Automotive lighting, Motor vehicle, Tire, Smile, Wheel, Sleeve, Fender

De har også investert i utstyr som analyserer metall og bidrar til at ekteparet kan gi presise prisvurderinger til de som tenker å selge til dem. I tillegg tar de hensyn til andre viktige faktorer;

– Hvis vi får inn et smykke som kan videreselges, ser vi forbi smelteprisen og kan gi mer hvis det er kjent design, for eksempel. Vi estimerer hva som er markedsverdien, sier Alina.

­– Vi er veldig opptatt av å gi god service og dele på kunnskapen vår. Det er viktig for oss at vi oppfattes som pålitelige og effektive. Har vi sagt at vi skal overføre penger i dag, så gjør vi det i dag, legger hun til.

Gleder seg til fortsettelsen

– Tidligere har vi jo uttalt at vi ikke ønsker å være størst, men best – og det gjelder selvfølgelig ennå. Men, vi begynner jo faktisk å bli ganske store nå også, sier Alina og Torbjørn med glimt i øyet.

I takt med at kundemassen vokser og lokalene blir større, har de ambisjoner om å forsterke Gullhøna på flere områder i tiden som kommer. Så langt har de selv stått for alt arbeidet, med hjelp fra sønnen sin.

– Vi vil jo fortsette med å håndtere ordrer så fort som mulig, og ettersom nettbutikken går så bra kan det hende at vi trenger en ansatt til etter hvert, smiler Alina.

I november åpner Gullhøna dørene til disse lokalene i Fjordgata i Trondheim.

De har også planer om å gjøre nettbutikken forståelig for engelsktalende, i håp om at dette vil bidra til enda flere kunder på sikt.

Enn så lenge er det likevel arbeidet med den nye butikken som står i fokus frem til åpningen i november.

– Vi gleder oss til å ønske både nye og gamle kunder velkommen når dørene i Fjordgata åpner, sier de avslutningsvis.

ANNONSØRINNHOLD

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Adresseavisen Brand Studio, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

Informasjon om bruk av personopplysninger og informasjonskapsler.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Font