– Det viktigste for meg er å ha en partner jeg stoler på

Øivind kjøper opptil ti biler til selskapet i året:

Team Nyttekjøretøy hos Møller Bil Trondheim ble nettopp kåret til «Årets forhandler». Gode resultater på salg og service, og fornøyde kunder er noen av kriteriene for den gjeve prisen. For det tradisjonsrike rørleggerselskapet K. Lund kom ikke den seieren som en overraskelse.  

Motor vehicle, Automotive design, Smile, Wheel, Gadget

Øivind Korsnes, service og markedssjef for K. Lund, forteller at de har samarbeidet tett med Møller Bil Trondheim siden 60-tallet.

K. Lund er en av Trondheims mest historierike bedrifter. Siden 1874 har de levert rørleggertjenester til byens befolkning, og det gjør de fortsatt den dag i dag.

–I dag er vi 130 ansatte som driver kun på med rør. Vi har servicerørleggere som gjør både store og små oppdrag, og i tillegg jobber vi med store prosjekt og nybygg, sier Øivind Korsnes, service og markedssjef for K. Lund.

Rørleggerne er støtt og stadig på farta, og de 55 kjøretøyene i bilparken spiller derfor en utrolig viktig rolle for K. Lund og gjengen som jobber der.

Det er Korsnes som bestiller inn nye biler til selskapet, og det er ingen tvil om hvem han kontakter når de har behov for å ruste opp bilene sine.

– Vi har samarbeidet med Møller Bil Trondheim siden 60-tallet, så det er vel et tegn på at vi er veldig fornøyde med jobben de gjør, sier Korsnes med et smil.

– For oss er det en fordel med standardisering og vi har derfor valgt Møller Bil Trondheim som samarbeidspartner på bil. Vi ser verdien av å ha god kvalitet på vår bilpark og våre servicebiler, så for oss er totalkostnaden viktig og vi mener det vil lønne seg over tid.

K. Lund har blant annet flere modeller av Volkswagen Transporter og Caddy i sin bilpark.

Bruke mest tid på jobb

I løpet av året handler han inn mellom fem og ti nye biler til K. Lund, og det er én ting han spesielt setter pris på hos Møller Bil Trondheim.

– Det viktigste for meg som kjøper så mange biler i året, er at jeg har en partner jeg stoler på. Hvis jeg ikke hadde gjort det, så hadde jeg ikke handlet hos Møller Bil Trondheim, sier Korsnes.

De er profesjonelle og kommer med gode løsninger og forslag til pakker på bilene som passer oss perfekt. De kommer alltid med gode tips og råd som spiller oss gode, legger han til.

For i en travel jobbhverdag ønsker Korsnes å bruke minst mulig energi på å tenke på bil.

– Jeg liker at de tenker for meg, slik at jeg kan bruke tiden min til det jeg egentlig skal gjøre. De sørger for at bilene til rørleggerne våre er i drift, og det er jo det viktigste for oss, sier Korsnes.

Det er ikke til å stikke under en stol at biler kan få trøbbel i ny og ne, men da handler det om å finne gode løsninger som gjør at det ikke går utover driften til kunden. Et godt eksempel på det var for en tid tilbake, da 15 av bilene til K. Lund ble tilbakekalt på grunn av en teknisk feil. Ved slike tilfeller handler det om å være løsningsorientert.

 – Møller Bil Trondheim tok kontakt med oss og sørget for at det ble gjort på kveldstid. Vi fikk servert mat og drikke, mens alle bilene ble fikset på noen timer. Det var effektivt for oss og vi slapp å ta rørleggerne ut av produksjon, sier Korsnes.

Og det er nettopp det å være fleksibel og løsningsorientert som er viktig for dem som jobber hos Møller Bil Trondheim.

– Vi finner alltid gode løsninger til kundene våre, og er veldig behjelpelige hvis de får trøbbel. De kan komme hit og levere nøkkelen, eller vi kan dra og hente bilen. Vi har også nå utvidet åpningstid på verkstedet for våre næringskunder frem til klokken 19 på torsdager.

– Det handler om at kundene skal være mest mulig produktive, og da gjør vi vårt ytterste for å hjelpe dem å være det, sier servicemarkedssjef Robert Aune Solberg.

På utkikk etter ny varebil? Hos Møller Bil Trondheim tilpasses bilen akkurat etter ditt behov. Se utvalget her!

Team Nyttekjøretøy hos Møller Bil Trondheim er løsningsorienterte, og gjør det de kan for at du skal bruke minst mulig tid på å tenke på bil.

Kåret til «Årets forhandler

Denne tankegangen har vist seg å bære frukter for de ansatte hos Møller Bil Trondheim. Hvert år har nemlig importør Harald A. Møller kåring av Årets forhandler innenfor hvert merke, også Volkswagen Nyttekjøretøy.

Dette er en prestisjefylt utnevnelse som setter alle medarbeidere i full sving hos Volkswagens 73 forhandlere. I 2021 var det Møller Bil Trondheim som kunne juble for topplassering i denne kåringen. Leinslie forklarer at dette er en god gammeldags lagseier.

– Dette er en stor anerkjennelse for hele bedriften, teamet i nyttekjøretøy og kundene våre. Det er systematisk jobbing over flere år som gjør at vi er her vi er i dag, og som fører til at vi kan kalle oss Årets forhandler av nyttekjøretøy, sier markedssjef for nyttekjøretøy, Petter Leinslie.

Petter Leinslie, markedssjef for nyttekjøretøy, forteller at Årets forhandler-prisen er et resultat av godt lagarbeid.

Tittelen Årets forhandler av Volkswagen Nyttekjøretøy henger svært høyt, og i tillegg til å «levere varene», må man fremstå som et forbilde i organisasjonen. Hovedkriteriene er:

  • Svært gode resultater på salg og service over tid
  • Fornøyde medarbeidere
  • Fornøyde kunder på salg og service
Motor vehicle, Automotive tire, Wheel

Én enkel leveregel - «Kunden i 100 år»

For å kunne ivareta kundene slik at de vil bli hos Møller Bil Trondheim i 100 år nevner Leinslie noen fokusområder.

  • Kunden skal alltid føle seg sett og personlig bli guidet rett ved besøk.
  • Vi skal alltid være imøtekommende og løsningsorienterte.
  • Vi skal finne den beste løsningen for våre kunder hva gjelder kjøp av bil eller verkstedbesøk.  
  • Vi skal sikre raskest mulig service

Apropos god service, alle bilene hos K. Lund må i løpet av året også få kjærkommen pleie, slik at de holder ut lengre på veiene. Korsnes er veldig fornøyd med behandlingen både de og bilene får hos Møller Bil Trondheim.

– Vi er veldig fornøyde med at servicene er godt planlagt og gjennomføres på kort tid, slik at vi får mest mulig flyt til å gjøre jobben vår, sier Korsnes.

Solberg forteller at de har oppbemannet verkstedet og fått inn flere ressurser, noe som har gitt kortere ventetider.

– Det er alltid en mekaniker som kan ta seg av akutte saker på dagen, og ved å sette kundene i fokus har det ført til at de er svært fornøyde med arbeidet vi gjør, sier Solberg.

Ønsker du kontakt med en Nyttekjøretøy-selger hos Møller Bil Trondheim? Klikk her!

Ønsker du bestille verkstedtime? Klikk her!

Komfort og skreddersydde løsninger

K. Lund benytter seg stort sett av Volkswagen Caddy og Volkswagen Transporter for å komme seg frem og tilbake til oppdragene sine.

For Korsnes er selvsagt god oppfølging og service viktig. For servicerørlegger Raymond Sævik er det noe annet som er vel så viktig;

– For meg er komfort nesten det viktigste, og disse bilene er fantastiske på det feltet, sier Sævik, som kjører rundt 20.000 kilometer i året i jobbsammenheng.

– Og så er det jo viktig at jeg har plass til alt jeg trenger av verktøy og utstyr. Her er disse bilene også helt perfekte. I tillegg er det mulig å få skreddersydd bilen akkurat slik vi har behov for i vår arbeidshverdag, og det er topp, legger Sævik til.

Han er ikke den eneste fornøyde arbeidskaren som kjører Volkswagen i Norge og Trondheim. En av grunnene til at Møller Bil Trondheim ble «Årets forhandler» er at de har vokst kraftig de siste årene.

Den veksten sørger for at de klarer å serve proffkundene, som K. Lund, enda bedre.

– Her må det jo sies at vi tross alt har de beste produktene i markedet. Volkswagen er det mest solgte varebilmerket 17. året på rad, og vi har lenge hatt høyest markedsandel i Trondheim – vi ligger godt over snittet for Norge, smiler Leinslie.

Automotive design, Motor vehicle, Street fashion, Car, Sleeve, Sportswear

Dette er Møller Bil Trondheim

  • 160 medarbeidere til sammen.
  • 21 medarbeidere på nyttekjøretøy.
  • 11 mekanikere og teknikere
  • 6 på salg
  • 4 i administrasjonen
  • I tillegg er det alltid en lærling på verkstedet – det er viktig for dem å bidra til å utvikle gode, fremtidige mekanikere.

For Korsnes er det ingen tvil. Det gode samarbeidet med Møller Bil Trondheim kommer til å fortsette i årene som kommer.

– De er profesjonelle og leverer gode løsninger og biler som kan tilpasses hvert eneste behov. Jeg kan trygt anbefale gjengen hos Møller Bil Trondheim ved behov for god service og praktiske nyttekjøretøy

Hva de tenker om at Volkswagen nå kommer med en elektrisk varebil sier han;

– Frem til nå har ikke elvarebiler hatt gode nok spesifikasjoner for vårt bruk, men nye ID. BUZZ Cargo virker som et godt alternativ for oss. Vi håper utviklingen gjør at hele vår bilpark etter hvert kan bli fossilfri, avslutter han.

Produsert av Adresseavisen Brand Studio for Møller Bil Trondheim

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Adresseavisen Brand Studio, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Azure, Font
Logo, Font, Text
Font