Nå vil din «gode nabo» levere varene på
døra til deg

PRODUSERT AV ADRESSEAVISEN BRAND STUDIO FOR JOKER

Joker i Trondheim ønsker å være din gode nabo. Med hjemlevering, en smart nettbutikk og en app som gjør at du sparer penger og reduserer matsvinn, ligger alt til rette for en god handleopplevelse på nærbutikken.

Kjøpmann Henrik Bjørgen (37) startet opp Joker ved Festningen i Trondheim for fem år siden. Siden den gang har det gått en vei.

- De fem årene har vært et eventyr. Etter at jeg startet opp Joker på Festningen har det mer eller mindre gått i ett. Det har vært veldig hektisk og veldig morsomt, sier Bjørgen.

På tampen av 2019 åpnet han sin tredje Joker-butikk i Trondheim, som du finner ved et av byens mest ikoniske bygninger – Samfundet.

Kort tid senere skjedde det noe som snudde hverdagen på hodet for folk flest.

Under korona-pandemien ønsket Bjørgen og kollegene å bidra til å gjøre handleturene til folk tryggere og enklere. Derfor tok de grep.

- Vi ønsket rett og slett å yte det lille ekstra til kundene våre. Vi hadde alt utstyret vi trengte for å kunne tilby hjemlevering av varene, så da heiv vi oss fort rundt, sier Bjørgen.

Joker har fått på plass en ny nettbutikk og tilbyr nå hjemlevering i Trondheim

Ny og moderne nettbutikk

Sommeren 2020 ble samfunnet gradvis åpnet igjen etter flere måneder med strenge smittetiltak, og hverdagen har i større grad blitt normalisert. Men Bjørgen og kollegene i Joker slipper ikke foten av gasspedalen.

De tilbyr fortsatt hjemkjøring, og nå er det enda enklere for folk å planlegge kjøpene sine.

- Før sommeren fikk vi på plass en helt ny og moderne nettbutikk, som skal gjøre det så enkelt og oversiktlig for kundene som mulig. I tillegg får du mange gode tips, som skal inspirere og hjelpe kundene våre, sier Bjørgen.

Handler du gjennom nettbutikken kan du få varene levert på døra mellom klokken 10 og 12 på formiddagen, eller mellom klokken 16 og 20 om kvelden. Joker leverer dagligvarer over hele Trondheim, bortsett fra Klæbu og Byneset.

- Det er mulig at vi utvider denne grensa i fremtiden. Vi er fortsatt ganske ferske på hjemlevering og ønsker å teste litt i første omgang, forklarer Bjørgen .

God handleopplevelse: De ansatte ved Joker Samfundet plukker varene du har kjøpt på nett. Du velger selv om du vil hente i butikken eller få varene levert hjem.

omw_Joker-Samfundet.02.jpg

Om du heller vil hente varene selv, har du også muligheten til å gjøre det.

- Du kan sitte i lunsjen og bestille varer, også er de klar til å hentes når du er ferdig på jobb. Alt du trenger å gjøre er å vise frem hentekoden, som du får på SMS, i kassa, sier Bjørgen.

Hentepunktet er Joker ved Samfundet. Bjørgen mener beliggenheten er strålende for både studenter og folk som jobber i byen.

- Vi ligger rett ved bussholdeplassen. Det er enkelt og greit å bare svippe innom, hente handleposene og dra hjem igjen, sier Bjørgen.

Smart app: Med appen «Throw No More» kan du spare penger og være med på å redusere matsvinn.

omw_Joker-Samfundet.12.jpg

Hos Joker i Trondheim kan du få nystekte brød og bakevarer.

Den gode nabo

Joker Samfundet åpnet dørene høsten 2019, og er det nyeste tilskuddet i Joker-familien i Trondheim. Det første som møter deg når du entrer butikken er en herlig duft.

- I alle våre butikker finner du bestandig nybakte brød og bakevarer, sier Bjørgen.

Joker-butikkene rommer 100 kvadratmeter, og her finner du et fullt sortiment med varer. Du finner alt du trenger – og mer til – på Joker, uten at det føles trangt i lokalene.

- Butikkene våre er designet for å være åpen hver dag – hele året! For å kunne bli nabolagets favoritt matbutikk, må vi også kunne tilby den samme gode handleopplevelsen på søndager. Og det får vi til med disse smarte lokalene, forklarer Bjørgen.

Han mener at det er flere ting som gjør at Joker skiller seg ut i dagligvarejungelen.

- Joker er en nærbutikk, og vi ønsker å være din gode nabo. Det skal være nært, enkelt og hyggelig å ta handleturen til oss. Service og kundevennlighet er noe vi setter veldig høyt. Det handler om å gjøre det lille ekstra for kundene - som for eksempel å pakke inn varene i handleposen for deg, sier Bjørgen.

Spar penger og reduser matsvinn

Med hjemlevering og netthandel er det mye spennende som skjer hos Joker. På teknologifronten har det også kommet en spennende nyhet som gjør godt for lommeboka di - og miljøet.

Appen «Throw No More» ble lansert tidligere i år og har på kort tid blitt svært populær.

- Her legger vi ut produkter som nærmer seg holdbarhetsdatoen til nedsatt pris. Vi merker allerede nå at vi har mindre matsvinn som følge av appen. I tillegg er det kjempebra for kundene våre og miljøet. Det er en vinn-vinn-situasjon for alle parter, sier Bjørgen.

Vil du prøve appen? Trykk her for iPhone og her for Android!

Men det er klart at i en hektisk hverdag ønsker flere og flere å handle på nett og gjøre ting enklere. Og vi ønsker å være en god nabo også digitalt. Den nye nettbutikken og hjemlevering er et stort skritt i den retningen.
Henrik Bjørgen
omw_Joker-Samfundet.09.jpg

Hjemlevering: Kjøpmann Henrik Bjørgen laster opp varebilen og er klar for å levere varer hjem til fornøyde kunder.

Bjørgen har jobbet i dagligvarebransjen i hele sitt yrkesliv. I fem av disse årene har han jobbet som Joker-kjøpmann i Trondheim. Han forteller at det har skjedd store ting på disse årene, og han forventer at det kommer til å skje mye de neste fem årene.

Men han tror ikke at nærbutikken kommer til å forsvinne med det første.

- Jeg tror at folk fremover ønsker å dra til sin nærbutikk. For mange, spesielt hos nærbutikkene, er det en sosial møteplass der man treffer på kjenninger. Godt naboskap handler om nærhet, fellesskap og hjelpsomhet. Og det skal vi levere i fremtiden også, sier Bjørgen.

- Men det er klart at i en hektisk hverdag ønsker flere og flere å handle på nett og gjøre ting enklere. Og vi ønsker å være en god nabo også digitalt. Den nye nettbutikken og hjemlevering er et stort skritt i den retningen, sier Bjørgen avslutningsvis.

Joker i Trondheim ser frem til å levere varer hjem til deg.

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Brand Studio, en del av avisens annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold.
Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut? Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Annonsørinnhold