– Har ikke angret ett sekund!

Gikk fra det travle byrålivet for å prøve noe nytt:

Etter tjue år i reklamebyrå ble Tina nysgjerrig på hvordan det ville være å jobbe med én fast merkevare. – Mange trodde jeg kom til å kjede meg, men det er totalt motsatt!

Det hører sjeldenhetene til at en landsdekkende bedrift har markedsavdelingen sin basert utenfor hovedstaden. Men det har ikke stoppet hovedkontoret til Norgeshus på Melhus i verken vekst, kundebase eller synlighet over hele nasjonen, - snarere tvert imot.

En av de som hadde hørt mye bra om utviklingen til Norgeshus er Tina Ysland. Med tjue års erfaring fra reklamebransjen, ble nysgjerrigheten hennes trigget da de lyste ut en ledig stilling innen grafisk design.  

– Jeg ble tipset om stillingen, men var veldig usikker til å begynne med. Jeg tenkte det ville bli en stor overgang å forlate byrålivet til fordel for én fast merkevare, og mange trodde jeg kom til å kjede meg. Men det ble totalt motsatt, forteller Tina.

Hun forteller at den nye arbeidshverdagen i Norgeshus er alt annet enn kjedelig.

– Du er innom veldig mange ulike tema og fagområder hele tiden. Selv jobber jeg med alt fra videoreklame og animasjoner, til grafisk utforming av boligkatalog, annonser på sosiale medier og materiale til stands, forklarer hun ivrig.

Nå skal de utvide teamet ytterligere, og er på jakt etter en 3D-illustratør og en digital markedsfører til markedsavdelingen.

Dette er Norgeshus

  • Norgeshus ble stiftet 1988 av Dagfinn Båtvik
  • Er i dag en franchisekjede eid av familien Båtvik
  • Hovedkontoret ligger sentralt på Melhus, kun 15 minutter utenfor Trondheim
  • I dag har de 130 lokale forhandlere over hele landet
  • Har 1600 ansatte på landsbasis, og 80 ansatte på Norgeshus sitt hovedkontor
  • Egen markedsavdeling som jobber med både nasjonale og lokale kampanjer
  • Norgeshus er kåret til en av Norges beste arbeidsplasser flere år på rad
  • Kåret til Årets markedsfører 2021 av Trondheim Markedsforening

Store muligheter til å forme egen stilling

Markedsavdelingen til Norgeshus har ansvar for alt av sentral profilering og markedsføring av kjeden. De jobber også tett med lokale og regionale kampanjer for den enkelte forhandler rundt om i landet. Markedssjef i Norgeshus, Jonny Svarliaunet kan stolt fortelle at alt man ser og hører om Norgeshus, er produsert i regi av gjengen på Melhus.

– Det er utrolig kult å ha ansvaret for en slik merkevare. Det å sette mål for året som kommer, jobbe med vekstplaner, og å få oppleve resultatene er utrolig givende, forteller Jonny.

Husk lyd!

– Variert jobbhverdag

Likt Tina og flere andre i avdelingen, kommer også Jonny fra en karriere i byrå-verden. Etter noen travle år i hovedstaden, var det ingen tvil om hvor veien videre skulle gå da stillingen i Norgeshus presenterte seg.

– Det er ekstremt sjeldent at markedsavdelingen for en landsdekkende bedrift søker etter folk til en plass som Trøndelag, og det er utrolig gøy å se alt vi kan få til fra kontoret vårt her på Melhus, smiler markedssjefen.

Avdelingen til Jonny består i dag av sju stillinger, og de ansatte er både nyutdannede og godt voksne. Nå ser markedsavdelingen etter ny 3D-illustratør og en digital markedsfører.

Jonny forteller at begge stillingene kommer med mye frihet, og at man må tørre å prøve ting som kanskje ikke er hovedoppgaven fra tid til annen.

– Vi er avhengige av å ha flere hatter, men jeg mener dette gir store muligheter for egenutvikling, og sjansen til å lære masse nytt, forteller han ivrig, og legger til:

– Hos oss er det store muligheter for egen utvikling. Jeg liker å si at man bare må ta ballen og springe. Hvor mye du får gjort ut av din stilling blir litt opp til deg.

Spennende jobb med mange muligheter

Tinas kollega, Stein Inge Meland har også en bakgrunn fra byrå. Han gikk over til jobben som 3D-illustratør og grafisk designer hos Norgeshus for ni år siden.

– Det å ha muligheten til å jobbe med én merkevare, og ikke måtte flakke mellom ulike oppdrag og prosjekter hele tiden var nok hovedgrunnen til at jeg søkte, forteller han.

For Stein Inge var tanken på å følge hele prosessen til et merke spennende, og han opplever selv å få en dypere tilknytning og eierskap til det som produseres i Norgeshus. Tina er helt enig.

– Man får følge produktene sine hele veien, og kan måle resultater, gjøre endringer underveis, og lære av prosessene på en helt annen måte her, forteller hun.

En typisk arbeidsdag er vanskelig å beskrive for Tina og Stein Inge, da ingen dag er lik den andre, - noe de trives godt med!

– Vi jobber mye i team eller på prosjekter for lokale forhandlere. En dag kan jeg jobbe med 3D-illustrasjoner for seks eneboliger i kjede, og neste dag kan jeg tilpasse boligannonser for Finn.no eller lage grafiske annonser til sosiale medier, forteller Stein Inge.

Tina sier seg helt enig, og forteller at det har vært en bratt læringskurve for henne å starte i Norgeshus.

– Jeg hoppet rett inn i produksjon av ny boligkatalog, og jeg har også jobbet med å klippe TV-reklame for den nye Olsenbanden-filmen som vi er med å sponse. Så man kan trygt si det er varierte oppgaver, ler hun.

Husk lyd!

– Kjempebra arbeidsmiljø

Prisvinnende arbeidsplass med høy trivsel

Hvert år deltar Norgeshus i kåringen om å være Norges beste arbeidsplass gjennom Great Place to Work. I år kom bedriften på andreplass i kategorien for bedrifter over 500 ansatte, og ble nylig kåret til femte beste arbeidsplass i Europa.

– Vi bruker ikke bare målingene til heder og ære, men bruker resultatene og svarene fra de ansatte til å bli enda bedre, forklarer Jonny.

Godt arbeidsmiljø står høyt for hele ledelsen i Norgeshus, og de ansatte skryter mer enn gjerne av arbeidsplassen sin.

– Jeg gleder meg til lunsj hver eneste dag, ler Tina.

I tillegg til en svært god kantineordning, har de ansatte adgang til eget treningsrom og squashhall i kjelleren, samt gode garderobeløsninger som gjør det mulig å løpe eller sykle til jobb.

– Vi har også en velforening som er veldig flinke til å arrangere store og små sosiale tiltak for alle de ansatte. Det kan være alt fra kino og skiturer, til større festligheter, forteller Stein Inge.

Tina hadde hørt mye positivt om Norgeshus og deres arbeidsmiljø før hun startet i jobben, og forteller at det var en av grunnene til at hun bestemte seg for å søke. Nå håper hun flere vil gjøre som henne.

– Her får man en variert og spennende jobb. Det er verken skummelt eller kjedelig å jobbe her, og det er et karriereskifte jeg varmt kan anbefale, avslutter hun.

ANNONSØRINNHOLD

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Adresseavisen Brand Studio, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Azure, Font
Font

ANNONSØRINNHOLD

Azure, Font