Nå kan du bli en del av det raskest voksende mediekonsernet i Skandinavia

PRODUSERT AV ADRESSEAVISEN BRAND STUDIO FOR POLARIS MEDIA

Polaris Media er eier i store mediehus som Adresseavisen, Fædrelandsvennen og Göteborgs-Posten, og har vært gjennom en betydelig vekst det siste året. Nå søker mediekonsernet ambisiøse forretningsutviklere til å bidra i den videre utviklingen av i alt 48 mediehus i Skandinavia.

Det børsnoterte mediekonsernet Polaris Media har vært i en omfattende utvikling den siste tiden. På under ett år har konsernet gått fra 29 til 48 mediehus og tatt en nasjonal posisjon på trykk og distribusjon. Konsernet har over doblet omsetningen og antall abonnenter, og med det tatt steget fra å være et regionalt mediekonsern - til å bli skandinavisk.  

Med oppkjøp av flere mediehus og bratt vekstkurve, er det nå behov for å styrke laget på forretningsutvikling og prosjektgjennomføring.

Ingen rolle er et bedre utgangspunkt for en spennende videre karriere, enn å starte som forretningsutvikler.

Håvard Kvalheim,
Konserndirektør prosjekt og forretningsutvikling i
Polaris Media

- Teamet vil jobbe med alt som handler om strategi, prosjekter og investeringer på tvers i et stadig større konsern. Man vil få sentrale roller i de største og viktigste prosjektene, og være støtteressurs for lederne i våre ulike regioner og fagområder. Med veksten vi har hatt det siste året er dette en utrolig spennende mulighet for de riktige kandidatene, mener Kvalheim.

Når antall mediehus i konsernet har økt kraftig, er en stødig integrasjon neste steg. Derfor ser de nå etter forretningsutviklere med sterk digital interesse og kompetanse, stor gjennomføringsevne, analytiske ferdigheter og ønske om å etter hvert ta større lederansvar.

- Rollen som forretningsutvikler er helt sentral i det som skjer i konsernet nå, og man blir involvert i viktige prosesser med stor betydning for mediehusene og lokalsamfunnene de dekker. En av stillingene skal også fokusere spesielt på trykkeridelen av virksomheten vår og jobbe tett på ledelsen. Der ser vi i tillegg etter erfaring fra prosessforbedring eller industriell virksomhet, forteller Kvalheim.

_FULL_20200211_Polaris_8564.jpg

Håvard Kvalheim er i dag konserndirektør for prosjekt og forretningsutvikling, men startet karrieren i konsernet i 2010, som forretningsutvikler. Han er sivilingeniør med master i industriell økonomi, og med faglig og personlig utvikling har det kommet flere muligheter for å ta større ansvar for ham og mange andre i konsernet.

- Stillingen som forretningsutvikler er et flott springbrett for de som på sikt ønsker seg et steg videre, og vi har en sterk tradisjon for å rekruttere internt. Det har vi mange gode eksempler på. Jeg mener at ingen rolle er et bedre utgangspunkt for en spennende videre karriere, enn å starte som forretningsutvikler.

Og det er nettopp ambisiøse kandidater med ønske om å stadig utvikle seg, Kvalheim ser etter når de nå søker etter tre nye forretningsutviklere. I et team på totalt fem personer får man jobbe svært tett med både trykk, distribusjon, ledelsen i mediehusene og konsernledelsen.

Mediebransjen er kanskje det mest spennende stedet å befinne seg karrieremessig nå.

Marie Willumsen,
direktør for digitale annonseprodukter i
Polaris Media

Hun er selv utdannet sivilingeniør, og mener den ulike kompetansen og erfaringene hos de ansatte i konsernet, er med på å forme arbeidshverdagen.

- Å ha en kompetansebredde i teamet vårt er avgjørende for å lykkes, og helt klart noe som også gjør jobben mer spennende. Å jobbe med annonseprodukter i 2020 krever god teknologiforståelse, samtidig som vi skal bidra til at mediehusene effektivt kan ta produktene ut i markedet. Med våre ulike bakgrunner har vi gjerne ulike tilnærminger til ting, og det gir en god dynamikk. Det er et godt sted å være.

Videre vektlegger hun fleksibiliteten man har som forretningsutvikler i konsernet, og at man kan forme rollen sin basert på hvor man ønsker å utvikle seg videre og hvordan man bruker tidligere kompetanse.

Marie Willumsen var også forretningsutvikler da hun kom fra Schibsted til Polaris Media i 2017, og mener mediebransjen kanskje er det mest spennende stedet å befinne seg karrieremessig nå.

I dag har hun ansvaret for konsernets digitale annonseplattform, som gjør mediehusene i stand til å konkurrere med Google og Facebook lokalt.

- Konkurransebildet på annonsesiden har endret seg betydelig de siste årene, som krever at vi må opprettholde et høyt tempo i utviklingen av de digitale produktene våre. Innsikt og analyse er sentralt i det arbeidet, og ikke minst vårt gode samarbeid med Schibsted rundt annonseteknologi og data.

Jeg ble nysgjerrig fordi dette er en bransje nesten alle har et forhold til, men få har innsikt i hvordan henger sammen.

Håvard Olstad,
senior forretningsutvikler i
Polaris Media

_FULL_20200211_Polaris_8551.jpg

Håvard Olstad har jobbet som forretningsutvikler i Polaris Media i et år, og har selv fått være med på de to store transaksjonene i Sverige og Sør-Norge som har vært med å forme konsernets vekst den siste tiden. Han har tidligere erfaring fra både konsulent- og investeringsbransjen og en mastergrad i finans, men har alltid vært interessert i mediebransjen og hoppet på muligheten da den dukket opp.

- Jeg synes det er spennende å få muligheten til å jobbe i en bransje i stor endring, både strukturelt og operasjonelt. Som forretningsutvikler blir man involvert i et bredt spekter av prosjekter, og jeg mener man får en unik kjennskap til en bransje nesten alle har et forhold til, men få har innsikt i hvordan henger sammen, mener Olstad.

Han synes det tette samarbeidet mellom teamet og det å jobbe med de viktige prosessene og beslutningene i konsernet, er en ekstra motivasjonsfaktor.

- Det å kunne få være med å drive prosesser og raskt omstille seg til der behovet til enhver tid er, er noe av det som gjør jobben som forretningsutvikler veldig givende.

Han ser fram til at teamet på forretningsutvikling blir fulltallig innen kort tid.

- Med den enorme veksten er det nå viktig å følge opp og integrere de nye virksomhetene.Det som er ekstra spennende akkurat nå, er at man får bli med hele veien på reisen fra oppkjøp til gjennomføring, sier Olstad.

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Brand Studio, en del av avisens annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold.
Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut? Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Annonsørinnhold