Annonsørinnhold

- Vaskehjelpen er verdt hver en krone

PRODUSERT AV ADRESSEAVISEN BRAND STUDIO FOR Vaskehjelp

Frank Norbeck (51) er over gjennomsnittet interessert i teknologi. Da det dukket opp en app for å finne seg vaskehjelp, måtte han bare slenge seg på.

Frank Norbeck fra Trondheim har benyttet seg av appen Vaskehjelp i to år. Faktisk så lastet han den ned omtrent samtidig som appen ble lansert.

- Jeg synes det er kult med nye ting. Hvis det popper opp noe nytt på markedet som virker tøft å prøve ut, så gjør jeg ofte det. Jeg like å finne ut hvordan ting fungerer, sier han.

Frister det med en vaskehjelp? Her finner du appen i App Store og her finner du den i Google Play

Frank Norbeck bruker appen når leiligheten trenger en grundig vask. Straks står julevasken for tur.

Fleksible løsninger

Og Vaskehjelp-appen fungerte utmerket hos Norbeck, som fortsatt er en flittig bruker.

- Verden er ikke slik at man trenger helgerengjøring gjennom hele året. Innimellom er det greit å bruke en støvsuger i 15 minutter. Men når jeg trenger en skikkelig vask, bruker jeg appen, forklarer Norbeck.

- Det som er strålende med appen er at du selv kan velge hvor grundig de skal gå til verks. Hvis du vil at de skal skrubbe flisene på badet skikkelig, så er det bare å klemme til en ekstra time i appen, legger han til.

Han hadde aldri benyttet seg av vaskehjelp tidligere, men Norbeck hadde vært inne på tanken.

- Det har rett og slett vært for mye styr å få tak i. Jeg reiser en god del gjennom jobben, så det er vanskelig å forplikte seg til en rengjører som kommer innom for eksempel annenhver torsdag. Nå er det tusen ganger enklere å være fleksibel, sier Norbeck.

- Og så er det veldig viktig for meg at det ikke er noe tull med tanke på svart arbeid. Det synes jeg appen løser på en god måte, legger han til.


- Det er deilig å komme hjem og se at ting er «shiny», sier Frank Norbeck

Slik fungerer Vaskehjelp

Det er Tonje Vanebo Alegria som er gründeren bak Vaskehjelp, og er i dag CEO ved Digital Markedsplass AS, som eier appen. Ideen kom til henne for snart tre år siden da hun selv trengte litt hjelp med julevasken.

Alle vaskerne som er tilknyttet appen er selvstendig næringsdrivende, og appens enkle oppbygging gjør det lett for vaskerne å drive lovlig virksomhet.

- Vi har automatisert og forenklet prosesser inn mot staten gjennom appen, som for eksempel HMS-kort og opplysninger til næringsoppgaven. På den måten skal det bli så enkelt som mulig for renholderne å vaske «hvitt», forteller Vanebo Alegria.

Appen «Vaskehjelp» kobler deg enkelt til registrerte vaskere i ditt nærområde. Etter at du har valgt en vaskehjelp, popper det opp en chat. Det er der Norbeck og vaskehjelpen kommer i kontakt, og kan planlegge de praktiske tingene rundt jobben.

For eksempel hvordan de gjør det med nøklene, hva som skal vaskes, hvilket utstyr skal benyttes og lignende.


Vaskehjelp-forsikring

Norbeck forteller at han ikke hadde noen bekymringer første gangen vaskehjelpen var innom leiligheten hans.

- Jeg lar meg ikke stresse så mye av slike ting, og det gikk fullstendig smertefritt. Det synes jeg ikke var noe overraskende, sier Norbeck.


Det er veldig motiverende for oss å gjøre det enklere for renholdere å vaske "hvitt"

Vanebo Alegria

Og hvis det skulle gå galt, har Vaskehjelp-appen en nyttig innbakt funksjon.

- Vaskehjelp-appen har jo forsikring. Hvis noen kjører støvsugeren inn i TV-en, så er det jo bare å «gønne» på og få seg en ny, flirer han.

I dag har vaskehjelp 10.000 registrerte kunder og 300 aktive vaskehjelpere over hele landet.

- Appen er laget for alle, og vi har en utrolig variert kundemasse. Det er alt fra eldre personer til familier som ikke rekker det i en travel hverdag, til studenter som aller helst vil slippe å vaske selv, sier Vanebo Alegria.

Hun sier at responsen etter oppstarten har vært overveldende.

- Tilbakemeldingene fra kundene er svært gode. «Dette skulle vi hatt for flere år siden», er noe vi hører ofte, sier hun.

- Fra renholderens side har vi fått mange sterke historier om folk som ønsker å jobbe lovlig, men at det har vært vanskelig. Det er veldig motiverende for oss å gjøre det enklere for renholdere å vaske «hvitt», legger Vanebo Alegria til.




Frank Norbeck bruker appen når leiligheten trenger en grundig vask. Straks står julevasken for tur.

Vinn-vinn-situasjon

Appen ble lansert mars 2017, men utviklingen stopper aldri. Nå er de i ferd med å rulle ut en ny versjon, med blant annet nytt design og en ny kartfunksjon, som skal gjøre appen enda enklere og bedre.

- Vi gleder oss utrolig mye til å lansere den nye versjonen av appen. Målet vårt har hele tiden vært at det skal være så enkelt som mulig for folk å finne en dyktig vaskehjelp, samtidig som det er et verktøy for renholderne å vaske hvitt. Det føler jeg at vi virkelig har fått til med denne versjonen, sier hun.

Norbeck forteller at han har benytter seg av forskjellige vaskere for hver gang han skal rengjøre leiligheten. Ofte pleier han å velge studenter.

- Jeg synes det er kult å kunne gi dem noen kroner, sier Norbeck.

- For meg er dette en vinn-vinn-situasjon. Jeg får en tjeneste som gjør min hverdag enklere, og så kan jeg betale noen som ønsker å tjene seg noen ekstra kroner, legger Norbeck til.

Han er ofte på reisefot, og det er mens han er bortreist at vaskehjelpen pleier å være innom.

- Det er en deilig følelse å komme hjem og se at ting er «shiny». Vaskehjelpen er verdt hver en krone, mener Norbeck.

- Nå går verden slag i slag inn mot jul, og jeg har mer enn nok å gjøre. At jeg kan bruke appen til å få ferdig julevasken, er kjempedeilig, sier Norbeck.




Frister det med en vaskehjelp? Her finner du appen i App Store og her finner du den i Google Play



Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke laget av redaksjonen, men av Brand Studio, en del av avisens annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold.
Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut? Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio