Juksesykk-el?

Nå kan du sykle uten egentlig å sykle. TV-adressa tester el-sykkelen Impulse Electric.

Saken oppdateres.

Det triller stadig flere el-sykler omkring her til lands. Med en liten hjelpemotor gir sykkelen deg en dytt i de bratteste bakkene.

25 kilometer i timen

Siden salget av el-sykler er belagt med restriksjoner i forhold til fart og fremdrift, kan ikke sykkelen ha en høyere hastighet enn 25 kilometer i timen.

En moped går naturligvis litt fortere, men til sammenligning så krever el-sykkelen verken sertifikat, veiavgift eller obligatorisk forsikring, og man slipper å betale bompenger.

Motoren på el-sykkelen kobles inn når man tråkker på pedalene, og det er mulig å justere farten via et instrument på rattet.

TV-adressa har gjennomført en uhøytidelig test av el-sykkelen Impulse Electric, og konkurransesykkelen GT Zaskar pro. Se innslag øverst i artikkelen.

Null svette

En elektrisk sykkel er et godt alternativ om du er en av de som ikke er så gira på å komme svett og rødsprengt på jobb.

Denne type transport velges også ofte av eldre og mennesker som av ulike helsegrunner har vanskelig for å bruke en vanlig sykkel.

Er el-sykkelen noe for deg? Legg inn kommentar under artikkelen.



Kommet for å bli

El-sykkelen har vært på markedet i noen år, men først nå begynner folk å få øynene opp for transportmiddelet. Sykkelimportørene hevder at El-sykkelen er kommet for å bli.

- El-syklene blir bare mer og mer populære og vi ser for oss en god stigning i salget fremover, sier daglig leder ved Beach Mountain AS, Odd Arne Steffensen. Beach Mountain AS er en av Norges største importører av sykler, og i 2010 solgte de 700 El-sykler i Norge.

Totalt selges det rundt 350 000 sykler i året her til lands.

 
 
 
 
På forsiden nå