Ikke slaktehus lenger

Slaktehuset står nymalt i blått, som var den originale fargen i 1918. Pga. antikvarisk vern skal ikke fasaden endres, men byantikvaren har godkjent et nytt inngangsparti med yttervegg i tre og med den originale brusteinen lagt i et vakkert buemønster utenfor.  Foto: Lena Knutli

Elegante former: Til høyre for trappa ligger cellekontor og møterom i rommets lengderetning, med adkomst via en svakt kurvet bru.  Foto: Lena Knutli

High-tech stil: I Østfløya henger en messaninetasje med store kontorareal, der det er lyst og luftig. Trappa er laget i stål og glass, med grått og blått som gjennomgående fargesetting. Gulvet er hevet, og skjuler alt av utstyr til ny teknologi.  Foto: Lena Knutli

Moderne design: Lysarmaturene fra Louis Poulsen kommuniserer godt med de runde formene i innredningen.  Foto: Lena Knutli

Storslagent: Fasaden som vender ut mot kanalen har fem flotte buede vinduer som går fra gulv til tak. Arkitekt Tore Høiem insisterte på at ett av dem skulle stå frem i det nye kontorlandskapet i Østfløya (kjøtthallen).  Foto: Lena Knutli

Nordfløyen: Å renovere til nytt bygg med gammel skallmurskonstrukskjon er krevende. For å dempe uønsket akustikk er det brukt vegg- og tak-konstruksjoner av perforerte akustikkplater.  Foto: Lena Knutli

Sirkelen: Tanken har vært at sirkelen (linoleumet) innenfor det nye inngangspartiet skal fungere som en midtakse for alt som skjer rundt. Lysarmaturer fra Louis Poulsen understreker formen, og spileveggen bak den røde sittegruppen er et element fra omkringliggende bygg. Alt henger sammen. I fellesarealene kan man sitte ved høye bord på røde barkrakker, og her kommer nok også fargesterke malerier av trondheimskunstneren Bjarne Stenberg til sin rett. Alt henger sammen.  Foto: Lena Knutli

Arkitekten: - Målet har hele tiden vært å ivareta og fremheve kvalitetene i de gamle, vernede slaktehusbyggene, sier arkitekt Tore Høiem i 3D arkitekt & design as.  Foto: Lena Knutli

Storslåtte vinduer: I den gamle kjøtthallen finne fem slike vinduer som vender ut mot kanalen. Arkitekten insisterte på at dette skulle få stå i all sin prakt.  Foto: Lena Knutli

Sirkelen: Tanken har vært at sirkelen (linoleumet) innenfor det nye inngangspartiet skal fungere som en midtakse for alt som skjer rundt. Lysarmaturer fra Louis Poulsen understreker formen, og spileveggen bak den røde sittegruppen er et element fra omkringliggende bygg. Alt henger sammen. I fellesarealene kan man sitte ved høye bord på røde barkrakker, og her kommer nok også fargesterke malerier av trondheimskunstneren Bjarne Stenberg til sin rett. Alt henger sammen.  Foto: Lena Knutli

  Foto: Lena Knutli

Slaktehuset står nymalt i blått, som var den originale fargen i 1918. Pga. antikvarisk vern skal ikke fasaden endres, men byantikvaren har godkjent et nytt inngangsparti med yttervegg i tre og med den originale brusteinen lagt i et vakkert buemønster utenfor. 
        
            (Foto: Lena Knutli)

Slaktehuset står nymalt i blått, som var den originale fargen i 1918. Pga. antikvarisk vern skal ikke fasaden endres, men byantikvaren har godkjent et nytt inngangsparti med yttervegg i tre og med den originale brusteinen lagt i et vakkert buemønster utenfor.  Foto: Lena Knutli

Elegante former: Til høyre for trappa ligger cellekontor og møterom i rommets lengderetning, med adkomst via en svakt kurvet bru. 
        
            (Foto: Lena Knutli)

Elegante former: Til høyre for trappa ligger cellekontor og møterom i rommets lengderetning, med adkomst via en svakt kurvet bru.  Foto: Lena Knutli

High-tech stil: I Østfløya henger en messaninetasje med store kontorareal, der det er lyst og luftig. Trappa er laget i stål og glass, med grått og blått som gjennomgående fargesetting. Gulvet er hevet, og skjuler alt av utstyr til ny teknologi. 
        
            (Foto: Lena Knutli)

High-tech stil: I Østfløya henger en messaninetasje med store kontorareal, der det er lyst og luftig. Trappa er laget i stål og glass, med grått og blått som gjennomgående fargesetting. Gulvet er hevet, og skjuler alt av utstyr til ny teknologi.  Foto: Lena Knutli

Moderne design: Lysarmaturene fra Louis Poulsen kommuniserer godt med de runde formene i innredningen. 
        
            (Foto: Lena Knutli)

Moderne design: Lysarmaturene fra Louis Poulsen kommuniserer godt med de runde formene i innredningen.  Foto: Lena Knutli

Storslagent: Fasaden som vender ut mot kanalen har fem flotte buede vinduer som går fra gulv til tak. Arkitekt Tore Høiem insisterte på at ett av dem skulle stå frem i det nye kontorlandskapet i Østfløya (kjøtthallen). 
        
            (Foto: Lena Knutli)

Storslagent: Fasaden som vender ut mot kanalen har fem flotte buede vinduer som går fra gulv til tak. Arkitekt Tore Høiem insisterte på at ett av dem skulle stå frem i det nye kontorlandskapet i Østfløya (kjøtthallen).  Foto: Lena Knutli

Nordfløyen: Å renovere til nytt bygg med gammel skallmurskonstrukskjon er krevende. For å dempe uønsket akustikk er det brukt vegg- og tak-konstruksjoner av perforerte akustikkplater. 
        
            (Foto: Lena Knutli)

Nordfløyen: Å renovere til nytt bygg med gammel skallmurskonstrukskjon er krevende. For å dempe uønsket akustikk er det brukt vegg- og tak-konstruksjoner av perforerte akustikkplater.  Foto: Lena Knutli

Sirkelen: Tanken har vært at sirkelen (linoleumet) innenfor det nye inngangspartiet skal fungere som en midtakse for alt som skjer rundt. Lysarmaturer fra Louis Poulsen understreker formen, og spileveggen bak den røde sittegruppen er et element fra omkringliggende bygg. Alt henger sammen. I fellesarealene kan man sitte ved høye bord på røde barkrakker, og her kommer nok også fargesterke malerier av trondheimskunstneren Bjarne Stenberg til sin rett. Alt henger sammen. 
        
            (Foto: Lena Knutli)

Sirkelen: Tanken har vært at sirkelen (linoleumet) innenfor det nye inngangspartiet skal fungere som en midtakse for alt som skjer rundt. Lysarmaturer fra Louis Poulsen understreker formen, og spileveggen bak den røde sittegruppen er et element fra omkringliggende bygg. Alt henger sammen. I fellesarealene kan man sitte ved høye bord på røde barkrakker, og her kommer nok også fargesterke malerier av trondheimskunstneren Bjarne Stenberg til sin rett. Alt henger sammen.  Foto: Lena Knutli

Arkitekten: - Målet har hele tiden vært å ivareta og fremheve kvalitetene i de gamle, vernede slaktehusbyggene, sier arkitekt Tore Høiem i 3D arkitekt & design as. 
        
            (Foto: Lena Knutli)

Arkitekten: - Målet har hele tiden vært å ivareta og fremheve kvalitetene i de gamle, vernede slaktehusbyggene, sier arkitekt Tore Høiem i 3D arkitekt & design as.  Foto: Lena Knutli

Storslåtte vinduer: I den gamle kjøtthallen finne fem slike vinduer som vender ut mot kanalen. Arkitekten insisterte på at dette skulle få stå i all sin prakt. 
        
            (Foto: Lena Knutli)

Storslåtte vinduer: I den gamle kjøtthallen finne fem slike vinduer som vender ut mot kanalen. Arkitekten insisterte på at dette skulle få stå i all sin prakt.  Foto: Lena Knutli

Sirkelen: Tanken har vært at sirkelen (linoleumet) innenfor det nye inngangspartiet skal fungere som en midtakse for alt som skjer rundt. Lysarmaturer fra Louis Poulsen understreker formen, og spileveggen bak den røde sittegruppen er et element fra omkringliggende bygg. Alt henger sammen. I fellesarealene kan man sitte ved høye bord på røde barkrakker, og her kommer nok også fargesterke malerier av trondheimskunstneren Bjarne Stenberg til sin rett. Alt henger sammen. 
        
            (Foto: Lena Knutli)

Sirkelen: Tanken har vært at sirkelen (linoleumet) innenfor det nye inngangspartiet skal fungere som en midtakse for alt som skjer rundt. Lysarmaturer fra Louis Poulsen understreker formen, og spileveggen bak den røde sittegruppen er et element fra omkringliggende bygg. Alt henger sammen. I fellesarealene kan man sitte ved høye bord på røde barkrakker, og her kommer nok også fargesterke malerier av trondheimskunstneren Bjarne Stenberg til sin rett. Alt henger sammen.  Foto: Lena Knutli

 
        
            (Foto: Lena Knutli)

  Foto: Lena Knutli

På forsiden nå