Ikke slaktehus lenger

Slaktehuset står nymalt i blått, som var den originale fargen i 1918. Pga. antikvarisk vern skal ikke fasaden endres, men byantikvaren har godkjent et nytt inngangsparti med yttervegg i tre og med den originale brusteinen lagt i et vakkert buemønster utenfor. 

Elegante former: Til høyre for trappa ligger cellekontor og møterom i rommets lengderetning, med adkomst via en svakt kurvet bru. 

High-tech stil: I Østfløya henger en messaninetasje med store kontorareal, der det er lyst og luftig. Trappa er laget i stål og glass, med grått og blått som gjennomgående fargesetting. Gulvet er hevet, og skjuler alt av utstyr til ny teknologi. 

Moderne design: Lysarmaturene fra Louis Poulsen kommuniserer godt med de runde formene i innredningen. 

Storslagent: Fasaden som vender ut mot kanalen har fem flotte buede vinduer som går fra gulv til tak. Arkitekt Tore Høiem insisterte på at ett av dem skulle stå frem i det nye kontorlandskapet i Østfløya (kjøtthallen). 

Nordfløyen: Å renovere til nytt bygg med gammel skallmurskonstrukskjon er krevende. For å dempe uønsket akustikk er det brukt vegg- og tak-konstruksjoner av perforerte akustikkplater. 

Sirkelen: Tanken har vært at sirkelen (linoleumet) innenfor det nye inngangspartiet skal fungere som en midtakse for alt som skjer rundt. Lysarmaturer fra Louis Poulsen understreker formen, og spileveggen bak den røde sittegruppen er et element fra omkringliggende bygg. Alt henger sammen. I fellesarealene kan man sitte ved høye bord på røde barkrakker, og her kommer nok også fargesterke malerier av trondheimskunstneren Bjarne Stenberg til sin rett. Alt henger sammen. 

Arkitekten: - Målet har hele tiden vært å ivareta og fremheve kvalitetene i de gamle, vernede slaktehusbyggene, sier arkitekt Tore Høiem i 3D arkitekt & design as. 

Storslåtte vinduer: I den gamle kjøtthallen finne fem slike vinduer som vender ut mot kanalen. Arkitekten insisterte på at dette skulle få stå i all sin prakt. 

Sirkelen: Tanken har vært at sirkelen (linoleumet) innenfor det nye inngangspartiet skal fungere som en midtakse for alt som skjer rundt. Lysarmaturer fra Louis Poulsen understreker formen, og spileveggen bak den røde sittegruppen er et element fra omkringliggende bygg. Alt henger sammen. I fellesarealene kan man sitte ved høye bord på røde barkrakker, og her kommer nok også fargesterke malerier av trondheimskunstneren Bjarne Stenberg til sin rett. Alt henger sammen. 

Slaktehuset står nymalt i blått, som var den originale fargen i 1918. Pga. antikvarisk vern skal ikke fasaden endres, men byantikvaren har godkjent et nytt inngangsparti med yttervegg i tre og med den originale brusteinen lagt i et vakkert buemønster utenfor. 

Slaktehuset står nymalt i blått, som var den originale fargen i 1918. Pga. antikvarisk vern skal ikke fasaden endres, men byantikvaren har godkjent et nytt inngangsparti med yttervegg i tre og med den originale brusteinen lagt i et vakkert buemønster utenfor. 

Elegante former: Til høyre for trappa ligger cellekontor og møterom i rommets lengderetning, med adkomst via en svakt kurvet bru. 

Elegante former: Til høyre for trappa ligger cellekontor og møterom i rommets lengderetning, med adkomst via en svakt kurvet bru. 

High-tech stil: I Østfløya henger en messaninetasje med store kontorareal, der det er lyst og luftig. Trappa er laget i stål og glass, med grått og blått som gjennomgående fargesetting. Gulvet er hevet, og skjuler alt av utstyr til ny teknologi. 

High-tech stil: I Østfløya henger en messaninetasje med store kontorareal, der det er lyst og luftig. Trappa er laget i stål og glass, med grått og blått som gjennomgående fargesetting. Gulvet er hevet, og skjuler alt av utstyr til ny teknologi. 

Moderne design: Lysarmaturene fra Louis Poulsen kommuniserer godt med de runde formene i innredningen. 

Moderne design: Lysarmaturene fra Louis Poulsen kommuniserer godt med de runde formene i innredningen. 

Storslagent: Fasaden som vender ut mot kanalen har fem flotte buede vinduer som går fra gulv til tak. Arkitekt Tore Høiem insisterte på at ett av dem skulle stå frem i det nye kontorlandskapet i Østfløya (kjøtthallen). 

Storslagent: Fasaden som vender ut mot kanalen har fem flotte buede vinduer som går fra gulv til tak. Arkitekt Tore Høiem insisterte på at ett av dem skulle stå frem i det nye kontorlandskapet i Østfløya (kjøtthallen). 

Nordfløyen: Å renovere til nytt bygg med gammel skallmurskonstrukskjon er krevende. For å dempe uønsket akustikk er det brukt vegg- og tak-konstruksjoner av perforerte akustikkplater. 

Nordfløyen: Å renovere til nytt bygg med gammel skallmurskonstrukskjon er krevende. For å dempe uønsket akustikk er det brukt vegg- og tak-konstruksjoner av perforerte akustikkplater. 

Sirkelen: Tanken har vært at sirkelen (linoleumet) innenfor det nye inngangspartiet skal fungere som en midtakse for alt som skjer rundt. Lysarmaturer fra Louis Poulsen understreker formen, og spileveggen bak den røde sittegruppen er et element fra omkringliggende bygg. Alt henger sammen. I fellesarealene kan man sitte ved høye bord på røde barkrakker, og her kommer nok også fargesterke malerier av trondheimskunstneren Bjarne Stenberg til sin rett. Alt henger sammen. 

Sirkelen: Tanken har vært at sirkelen (linoleumet) innenfor det nye inngangspartiet skal fungere som en midtakse for alt som skjer rundt. Lysarmaturer fra Louis Poulsen understreker formen, og spileveggen bak den røde sittegruppen er et element fra omkringliggende bygg. Alt henger sammen. I fellesarealene kan man sitte ved høye bord på røde barkrakker, og her kommer nok også fargesterke malerier av trondheimskunstneren Bjarne Stenberg til sin rett. Alt henger sammen. 

Arkitekten: - Målet har hele tiden vært å ivareta og fremheve kvalitetene i de gamle, vernede slaktehusbyggene, sier arkitekt Tore Høiem i 3D arkitekt & design as. 

Arkitekten: - Målet har hele tiden vært å ivareta og fremheve kvalitetene i de gamle, vernede slaktehusbyggene, sier arkitekt Tore Høiem i 3D arkitekt & design as. 

Storslåtte vinduer: I den gamle kjøtthallen finne fem slike vinduer som vender ut mot kanalen. Arkitekten insisterte på at dette skulle få stå i all sin prakt. 

Storslåtte vinduer: I den gamle kjøtthallen finne fem slike vinduer som vender ut mot kanalen. Arkitekten insisterte på at dette skulle få stå i all sin prakt. 

Sirkelen: Tanken har vært at sirkelen (linoleumet) innenfor det nye inngangspartiet skal fungere som en midtakse for alt som skjer rundt. Lysarmaturer fra Louis Poulsen understreker formen, og spileveggen bak den røde sittegruppen er et element fra omkringliggende bygg. Alt henger sammen. I fellesarealene kan man sitte ved høye bord på røde barkrakker, og her kommer nok også fargesterke malerier av trondheimskunstneren Bjarne Stenberg til sin rett. Alt henger sammen. 

Sirkelen: Tanken har vært at sirkelen (linoleumet) innenfor det nye inngangspartiet skal fungere som en midtakse for alt som skjer rundt. Lysarmaturer fra Louis Poulsen understreker formen, og spileveggen bak den røde sittegruppen er et element fra omkringliggende bygg. Alt henger sammen. I fellesarealene kan man sitte ved høye bord på røde barkrakker, og her kommer nok også fargesterke malerier av trondheimskunstneren Bjarne Stenberg til sin rett. Alt henger sammen. 

 
På forsiden nå