Nå har Telenor fått nok at sitt frynsete rykte som utilnærmelig og lite serviceinnstilt. Nå skal imaget pusses opp.

- Kundebehandlerne skal bli mer menneskelige, er beskjeden fra konsernsjef Jon Fredrik Baksaas i Telenor. Telegiganten lover nå andre boller for sine mange misfornøyde kunder. Fra nå av skal selskapets representanter presentere seg med fullt navn når du ringer for hjelp.

- Det kan høres banalt ut, men ingen detaljer skal være for små, sier divisjonsdirektør Berit Kjøll til Dagens Næringsliv i dag.

Ambassadør Goodwill

11.000 Telenor-ansatt skal nå ut i heltidsrollen som ambassadører for selskapet. Enten du møter dem privat eller på jobb så skal Telenorrepresentantene stå bak sitt firma døgnet rundt. Møter en ansatt en misfornøyd kunde privat så skal det følges opp på jobben dagen etter.

MMI gjorde nylig en meningsmåling der Telenor var på toppen av listen over landets mest mislikte selskap. Særlig høy har misnøyen vært i de siste to årene. Nå ønsker Telenor å pusse opp sitt noe frynsete rykte og komme seg inn på topp 5 -listen over de best likte selskapene i Norge. Der var de nemlig senest i 1994.