Se bildene fra englene som svevde i katedralen

Vår fotograf tok blinkskudd under How like an angel.

Scenene krever streng presisjon.  Foto: MORTEN ANTONSEN

I Fagiolini beveger seg rundt i kirkerommet - også midt blant publikum.  Foto: MORTEN ANTONSEN

Det brukes minimalt med hjelpemidler. Menneskekroppen er fokus.  Foto: MORTEN ANTONSEN

Ekstremt krevende balansekunst utføres - i blinde. Her akkompagnert av en enkelt vokalist.  Foto: MORTEN ANTONSEN

Menneskekroppens tøyelighet settes på prøve.  Foto: MORTEN ANTONSEN

Dynamikk mellom publikum og aktører er nervepirrende.  Foto: MORTEN ANTONSEN

Cirka bygger seg høyere og høyere - og når man tror de har nådd toppen: Enda høyere.  Foto: MORTEN ANTONSEN

Enkle linjer trekker opp størrelsen på kirkerommet.  Foto: MORTEN ANTONSEN

Menneskekroppens styrke settes på prøve. Også tillitten akrobatene i mellom.  Foto: MORTEN ANTONSEN

Kontrasten mellom lys og mørke brukes til maksimal effekt.  Foto: MORTEN ANTONSEN

Publikum får bevege seg fritt rundt i rommet. Her etter konserten er over.  Foto: MORTEN ANTONSEN

Avslutningsscenen byr på et nesten ufattelig presisjonsarbeid.  Foto: MORTEN ANTONSEN

Applausen var øredøvende og mange minutter lang.  Foto: MORTEN ANTONSEN

I Fagiolini blandet kirkemusikk fra 1200-tallet med helt nykomponert samtidsmusikk.   Foto: MORTEN ANTONSEN

How Like an Angel kan ikke beskrives i ord. Det er et mesterstykke, mener vår anmelder. Les anmeldelsen her (for abonnenter.

På forsiden nå