New York <3 Johnny Love

I natt festet Jay-Z og Lene Malin med et trehodet trøndersk motelokomotiv. USA faller for klesmerket Johnny Love.

Saken oppdateres.

Når man skal ha noe gjort ”american style”, får man jammen gjøre det med et smell - selv om man kommer fra jordnære Trøndelag.

Mikkel Eriksen fra Stargate og kona Hege Fossum Eriksen har med tre millioner kroner kjøpt seg inn i John Erling Vinnems klesmerke ”Johnny Love”. Da de tre trønderne USA-lanserte de populære herreklærne fra en penthouse-leilighet med åpen bar i New York i natt, skjedde det ved at fire gourmetkokker strippet og danset, at Lene Malin kom nyfrisert og ba om å få tilsendt en kasse rutete herreskjorter, og ved at, ja¿ Jay-Z kom en tur.

- Mikkel er et geni

- Jeg er her for å støtte opp om det Mikkel liker. Hvis han sier noe er bra, så er det bra. Han er et geni, så jeg stoler på ham og gjør som han sier, sier Jay-Z til Adressa.no etter at blitser har gått varme.

John Erling, mannen som er grunnen til at alle disse høyhelte menneskene er tilstede, har havnet bakerst i lokalet mens han sier ”Oi, der er han, ja”, før Vinnem endelig blir klappet på skulderen av musikkongen og Stargate-vennen som sier ”hyggelig å hilse på deg”.

- Dette betyr mye altså, sier John Erling etterpå.

Selv om han avslører at ”jeg er litt utenfor min komfortsone i kveld, egentlig” forsvinner ikke smilet hans resten av natten.

Jay-Z stakk bare innom festen i to minutter, men det var nok til at det nøye utvalgte og tilstedeværende amerikanske pressekorpset fikk knipset sine bilder, noe som vil si mega-PR for klesmerket havner bildene i de rette motemagasinene eller på de rette nettsidene. Adressa.no får et par ord alene med Jay-Z ved heisen.

- Har du hørt om ”Johnny Love”?

- Nei.

- Mikkel sier 95 % av alle hans klær kommer fra det merket?

- Han ser jo alltid bra ut. Men jeg er her bare for å vise min støtte. Jeg er jo også litt norsk, som du sikkert vet, sier Jay-Z.

- USA handler om kontakter

Det er akkurat dette scenarioet Mikkel, Hege og John Erling ønsker skal skje.

- I USA handler alt om PR og presse. Her gjelder ikke norske regler. Det amerikanske klesmarkedet er enormt, så vi kan ikke bare banke på døren og si ”hei, her er vi, fra Norge¿eh”. Det dreier seg om kontakter, kontakter, kontakter, sier John Erling.

Og få kjenner flere ”riktige” kontakter enn Stargate.

- Jeg har et eget klesstativ i studio faktisk, men selv om jeg produktplasserer til alle jeg kjenner i USA er vi forsiktige med å ikke pushe på for mye, sier Mikkel Eriksen.

- Men her i USA er stjerner og kjendiser alfa omega, sier Hege, som er den av ektepowerparet som har hovedansvaret for merkevarebyggingen.

Mikkel nikker.

- Man må gutse, det holder ikke å tylle seg inn i den norske mentaliteten med lua i hånden, man må selge seg selv.

Klesmerket er allerede å finne på kredbutikker som Saks Fifth Avenue, Ron Herman og Louis Boston.

- Vi har foten innenfor, vi har en kjempebra start, og så får tiden vise hva som skjer videre.

 
 
 
 
 
På forsiden nå