Videoen, som har gjort den norske komikerduoen kjent langt utover Norges grenser, brukte bare 35 dager på å nå milepælen. Den sørkoreanske artisten Psy trengte til sammenligning 51 dager på å nå samme antall treff med giganthiten «Gangnam Style», skriver VG.
Etter tre og en halv måned nådde imidlertid «Gangnam Style» én milliard visninger, noe også Ylvis-brødrene sikter mot.
– Vi får ta kaken når vi har kommet til én milliard, sa Vegard Ylvisåker til VG på Gardermoen tirsdag kveld.
Kammerversjonen av «The Fox»
Ylvis-brødrene opptrer med stjerner i Las Vegas
I USA
Han og broren Bård var da klare for en ny tur til USA. Denne gangen skal de være gjester på de to store TV-showene «Late Night With Jimmy Fallon» og NBC-morgenshowet «The Today show with Carson Daly». De skal også portretteres av storavisa New York Times. De hadde imidlertid aldri forestilt seg at de ville nå 100 millioner visninger med revelåta.
– Da det nærmet seg ti millioner klikk, sa jeg til en kamerat at det passet litt dårlig med kake da og at vi fikk ta det til jul når vi kanskje er kommet opp i 100 millioner. Så det er jo vittig at det har gått én måned, og plutselig er vi der, sier Bård Ylvisåker.
Ylvis inne på topp ti i USA
Har signert verdensomspennende kontrakt med Warner
På hitlistene
«The Fox» var onsdag på tiendeplass på iTunes' topp ti-liste over de mest spilte låtene i USA. Den er nummer åtte i Canada, på andreplass i Finland og nummer tre i både Sverige og på New Zealand. I Norge troner den ikke overraskende helt på toppen av iTunes-lista.
«The Fox» heter egentlig Otto og er trønder
På den amerikanske Billboard Hot 100-lista ligger «The Fox» nå på en imponerende åttendeplass.
Ifølge VG ønsker Ylvis-brødrenes produksjonsselskap Concorde å registrere «Ylvis» og «What does the fox say» som varemerker. Søknader om dette ble sendt Patentstyret i slutten av september, og ifølge manager Jørgen Thue ønsker brødrene blant annet å lage T-skjorter knyttet til låten.